Daniel Ricciardo si myslí, že zrychlení času na kolo oddělí dobré jezdce od zbytku pole, což by podle něj ocenili i fanoušci. Dále by uvítal, kdyby se zvýšil hluk monopostů.
"Myslím, že závodní rychlost musí být navýšena," prohlásil Ricciardo pro Motorsport. "Z fyzické stránky víte, že závody nejsou jednoduché, jsme zpocení a po vylezení z auta se cítíme, jako bychom odešli z posilovny - ale myslím, že by to měla být ještě větší zátěž, což by byla mnohem větší výzva."
"Když zrychlíte o 3 vteřiny na kolo na trati jako Monako, vše je pro vás mnohem rychlejší, a to mentálně, fyzicky i co se koncentrace týče. V takovém případě byste viděli oddělení top jezdců od, řekněme, těch dalších. Ti kluci, co opravdu umí jezdit, by byli skutečně rychlejší."
"Co se týče zvýšení hluku, z jezdeckého úhlu pohledu v tom nevidím problém, myslím, že bychom to všichni chtěli. Stejně tak bychom chtěli jezdit rychleji, ale to by chtěli i fanoušci," zakončil svůj rozhovor Ricciardo zamyšlením nad atraktivitou současné F1.
Jak ještě zatraktivnit F1? (foto: Infiniti Red Bull)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.