Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff přiznal, že vážně diskutují o myšlence na zavedení juniorského mistrovství světa. O co by šlo?
Mercedes sice zavrhuje nápad se zákaznickými vozy v F1 a místo třetích vozů spíše uvažuje o zavedení juniorského mistrovství světa: "Jo, diskutujeme o tom. Třetí auto by nebylo součástí hlavního šampionátu jezdců, protože nechcete, aby nějak zasahoval do toho, co je vnímáno jako hlavní šampionát."
"Takže byste na pódium dosadili toho nejlépe umístěného mladého pilota s ostatními třemi a získával by body do juniorského šampionátu. A to by okořenilo F1," myslí si sportovní ředitel Mercedesu.
"Představte si pole, kde byste měli, řekněme Pacala Wehrleina v Mercedesu, Maxe Verstappena v Red Bullu, Alexe Lynna ve Williamsu a Jolyona Palmera v Lotusu - a ty byste posadili do stejného auta stejné specifikace jako dva hlavní piloty.
Nebylo by to zajímavé sledovat, jak by si vedli?" ptá se Wolff. "Bojovali by ve svém vlastním šampionátu, ale ve voze by mohli zůstat jen rok před tím, než by museli postoupit do hlavního šampionátu."
Rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein při testech v Barceloně (foto: Daimler AG)
Jenže co kdyby jeden z těch juniorů velkou cenu vyhrál? "To je zajímavá myšlenka - budeme o ní hovořit. Myslím, že hlavním problémem je momentálně to, že by se tři piloti stejného týmu mohli dostat na pódium, a to je trochu nebezpečné. Obzvlášť, když je jeden tým dominantní.
Ale myslím si, že mít první tři běžné piloty a vítěze juniorského šampionátu na pódiu společně s nimi - to by mohlo mít dostatečný dopad," dodává Wolff.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.