Jolyon Palmer s Lotusem překonal na závěr druhého dne testování v Barceloně Pascala Wehrleina, jenž s Mercedesem ujel nejvíce kilometrů. Jak si vedli ostatní?
Palmer pro svůj poslední ostrý pokus nazul super-měkké pneumatik a útok na první místo se mu podařil - překonal po celý den vedoucího mladíka Mercedesu Wehrleina, jenž dnes zvládl 137 kol, tj. přes 637 km - to nejrychlejší na středně-tvrdé směsi.
Třetí příčka patří Gaslymu, jenž dnes převzal otěže Red Bullu. Za Lotusem zaostal o 6 desetin sekundy a připsal si 75 kol. Rovnou stovku ujel Button s McLarenem, který má za sebou velmi produktivní den. Vyzkoušel si nastavení zavěšení pro nízké rychlosti v Monaku, upravené přední křídlo a nové zadní křídlo s menším odporem pro Kanadu, sbíral aerodynamická data a absolvoval dlouhou sérii změn v mechanickém a aerodynamickém vyvážení.
#BarcelonaTesting is complete as @JensonButton clocks up 100 laps for #McLarenHonda. pic.twitter.com/wUkkf0E3OM
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 13, 2015
Pátou příčku obsadil Lynn debutující s Williamsem - 52 kol však bylo nejméně ze všech pilotů. Za ním se seřadili Ocon s Force Indií, Gutiérrez s Ferrari a Sainz s Toro Rosso - všichni se vlezli do dvou sekund od nejrychlejšího času.
Poslední skončil Marciello, jenž po včerejším testu s Ferrari kroužil se Sauberem a hned ráno prožil horké chvilky, když vylétl v táhlé třetí zatáčce a vůz poškodil. Způsobil tak jedno ze tří přerušení. Vše se obešlo bez zranění a Ital se ještě před obědem objevil s opraveným monopostem na dráze.
Konečné výsledky 2. dne(barva pozadí u týmu/vozu označuje výrobce motorů, u časů směs pneumatik)
Za dva dny se představilo celkem 8 nováčků bez zkušeností z velkých cen a 8 závodních pilotů. V úterý i ve středu testovali pouze dva mladíci: Marciello (včera Ferrari, dnes Sauber) a Gasly (Toro Rosso a Red Bull).
Díky tomu mají na kontě i nejvíce kilometrů: talent Sauberu 931 km (200 kol) a pilot z mládečnického programu rakouské stáje 959 km (206 kol).
Souhrn časů za oba dva dny
Největší vzdálenost z pohledu týmů zvládl Mercedes (283 kol, tj. 1317 km) s Toro Rosso (257 kol) a Ferrari (244 kol), nejkratší naopak McLaren (168 kol), Lotus (147 kol) a Williams (106 kol, tj. 493 km).
Z pohledu výrobců motorů si nejvíce dat z dvoudenního testování díky čtyřem odběratelům odváží Mercedes (739 kol), za ním následují Renault (433 kol) a Ferrari (417 kol) se dvěma týmy, poslední zůstává Honda pohánějící pouze McLaren.
Pokud bychom to ale přepočetli na jeden tým, nejdelší vzdálenost by patřila Renaultu (1008 km), po něm Ferrari (971 km), Mercedesu (860 km) a Hondě (782 km) - ta je opět poslední, rozhodně už ale nejde o takovou tragédii, jako v předsezónních testech.
Pirelli části dnů věnovali Ferrari, Mercedes, Red Bull a Toro Rosso. Italský výrobce si u prototypů vyzkoušel některé věci ze svého vývoje pro sezónu 2016 v dobře známém prostředí. Počasí zůstalo suché a teplé po oba dva dny s podobnými podmínkami, které panovali během závodního víkendu. To umožnilo validní srovnání a získání mnoha užitečných dat. Dráha se trochu vyvinula, a piloti tak mohli zajet o něco rychlejší časy.
Piloti a ujeté vzdálenosti ve všech letošních testech
#F1 29 drivers took part in 2015 testing so far. What about their kilometreage? @nico_rosberg leads with 4143km pic.twitter.com/XTiqiIoNtE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 14, 2015
Fotografie z testování najdete zde.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.