Jolyon Palmer s Lotusem překonal na závěr druhého dne testování v Barceloně Pascala Wehrleina, jenž s Mercedesem ujel nejvíce kilometrů. Jak si vedli ostatní?
Palmer pro svůj poslední ostrý pokus nazul super-měkké pneumatik a útok na první místo se mu podařil - překonal po celý den vedoucího mladíka Mercedesu Wehrleina, jenž dnes zvládl 137 kol, tj. přes 637 km - to nejrychlejší na středně-tvrdé směsi.
Třetí příčka patří Gaslymu, jenž dnes převzal otěže Red Bullu. Za Lotusem zaostal o 6 desetin sekundy a připsal si 75 kol. Rovnou stovku ujel Button s McLarenem, který má za sebou velmi produktivní den. Vyzkoušel si nastavení zavěšení pro nízké rychlosti v Monaku, upravené přední křídlo a nové zadní křídlo s menším odporem pro Kanadu, sbíral aerodynamická data a absolvoval dlouhou sérii změn v mechanickém a aerodynamickém vyvážení.
#BarcelonaTesting is complete as @JensonButton clocks up 100 laps for #McLarenHonda. pic.twitter.com/wUkkf0E3OM
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 13, 2015
Pátou příčku obsadil Lynn debutující s Williamsem - 52 kol však bylo nejméně ze všech pilotů. Za ním se seřadili Ocon s Force Indií, Gutiérrez s Ferrari a Sainz s Toro Rosso - všichni se vlezli do dvou sekund od nejrychlejšího času.
Poslední skončil Marciello, jenž po včerejším testu s Ferrari kroužil se Sauberem a hned ráno prožil horké chvilky, když vylétl v táhlé třetí zatáčce a vůz poškodil. Způsobil tak jedno ze tří přerušení. Vše se obešlo bez zranění a Ital se ještě před obědem objevil s opraveným monopostem na dráze.
Konečné výsledky 2. dne(barva pozadí u týmu/vozu označuje výrobce motorů, u časů směs pneumatik)
Za dva dny se představilo celkem 8 nováčků bez zkušeností z velkých cen a 8 závodních pilotů. V úterý i ve středu testovali pouze dva mladíci: Marciello (včera Ferrari, dnes Sauber) a Gasly (Toro Rosso a Red Bull).
Díky tomu mají na kontě i nejvíce kilometrů: talent Sauberu 931 km (200 kol) a pilot z mládečnického programu rakouské stáje 959 km (206 kol).
Souhrn časů za oba dva dny
Největší vzdálenost z pohledu týmů zvládl Mercedes (283 kol, tj. 1317 km) s Toro Rosso (257 kol) a Ferrari (244 kol), nejkratší naopak McLaren (168 kol), Lotus (147 kol) a Williams (106 kol, tj. 493 km).
Z pohledu výrobců motorů si nejvíce dat z dvoudenního testování díky čtyřem odběratelům odváží Mercedes (739 kol), za ním následují Renault (433 kol) a Ferrari (417 kol) se dvěma týmy, poslední zůstává Honda pohánějící pouze McLaren.
Pokud bychom to ale přepočetli na jeden tým, nejdelší vzdálenost by patřila Renaultu (1008 km), po něm Ferrari (971 km), Mercedesu (860 km) a Hondě (782 km) - ta je opět poslední, rozhodně už ale nejde o takovou tragédii, jako v předsezónních testech.
Pirelli části dnů věnovali Ferrari, Mercedes, Red Bull a Toro Rosso. Italský výrobce si u prototypů vyzkoušel některé věci ze svého vývoje pro sezónu 2016 v dobře známém prostředí. Počasí zůstalo suché a teplé po oba dva dny s podobnými podmínkami, které panovali během závodního víkendu. To umožnilo validní srovnání a získání mnoha užitečných dat. Dráha se trochu vyvinula, a piloti tak mohli zajet o něco rychlejší časy.
Piloti a ujeté vzdálenosti ve všech letošních testech
#F1 29 drivers took part in 2015 testing so far. What about their kilometreage? @nico_rosberg leads with 4143km pic.twitter.com/XTiqiIoNtE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 14, 2015
Fotografie z testování najdete zde.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.