Formule 1 si nechává otevřená vrátka pro závodění se dvěma druhy motorů od roku 2017. Bernie Ecclestone si dokáže představit, že by některé týmy nastupovaly s V6 turbomotory a jiné s atmosférickými V8.
Podle sportovního ředitele Tota Wolffa si všechny čtyři současné automobilky přejí zachování současných V6 motorů, pokud má dojít na zvýšení výkonu na 1000 koní, Ecclestone jeho výroky ale nebere v potaz: "Záleží na tom, co uděláme. Toto toho hodně nemluví, ale nic nedělá, pokud více, co myslím. Není dobré hovořit o tom, co se mi líbí. Oni jsou jedním týmem."
"Nikdy jsem nechtěl jít zpět k V8, chtěl jsem pro F1 zavést jeden motor, s kterým by mohli jezdit, řekněme za 10 % toho, co tito výrobci utrácejí. Šlo by o jiná pravidla, která by byla levnější," hovoří Ecclestone o své touze prosadit podstatně dostupnější atmosférické motory s KERSem.
"Pokud se pak výrobci rozhodnou, že by šlo o dobrou věc, pak to je OK. Nebo pokud chtějí dodávat týmům současné motory za reálné ceny, dobrá," pokračuje pro Motorsport šéf F1. To by ale mohlo vést k tomu, že by se zároveň závodilo se dvěma druhy motorů. "Dříve jsme jezdívali s přeplňovanými i atmosférickými motory zároveň. Můžeme mít obojí."
Ecclestone se tak snaží přitlačit na to, aby výrobci motorů snížily ceny, za něž je dodávají zákaznickým týmům, které za ně platí až 780 mil. Kč ročně. Menším stájím se nelíbí, že tím financují i výzkum a vývoj automobilek.
Bernie Ecclestone by se chtěl vrátit k jednodušším a levnějším motorům(foto: BMW Motorsport)
"Nikdy nejsou spokojeni všichni. Momentálně se věnují velmi dobrému výzkumnému a vývojovému projektu, který podporují týmy, jež platí. Takový motor nebude nikdy použit v žádném autě, v lodi, v ničem. K tomu nebyl nikdy navržen.
Byla jen vydána pravidla, inženýři se jich chopili a řekli, že tohle mohou udělat. Odvedli super prací, musí to být ale levnější," varuje Ecclestone výrobce současných pohonných jednotek - Ferrari, Hondu, Mercedes a Renault.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.