Formule 1 si nechává otevřená vrátka pro závodění se dvěma druhy motorů od roku 2017. Bernie Ecclestone si dokáže představit, že by některé týmy nastupovaly s V6 turbomotory a jiné s atmosférickými V8.
Podle sportovního ředitele Tota Wolffa si všechny čtyři současné automobilky přejí zachování současných V6 motorů, pokud má dojít na zvýšení výkonu na 1000 koní, Ecclestone jeho výroky ale nebere v potaz: "Záleží na tom, co uděláme. Toto toho hodně nemluví, ale nic nedělá, pokud více, co myslím. Není dobré hovořit o tom, co se mi líbí. Oni jsou jedním týmem."
"Nikdy jsem nechtěl jít zpět k V8, chtěl jsem pro F1 zavést jeden motor, s kterým by mohli jezdit, řekněme za 10 % toho, co tito výrobci utrácejí. Šlo by o jiná pravidla, která by byla levnější," hovoří Ecclestone o své touze prosadit podstatně dostupnější atmosférické motory s KERSem.
"Pokud se pak výrobci rozhodnou, že by šlo o dobrou věc, pak to je OK. Nebo pokud chtějí dodávat týmům současné motory za reálné ceny, dobrá," pokračuje pro Motorsport šéf F1. To by ale mohlo vést k tomu, že by se zároveň závodilo se dvěma druhy motorů. "Dříve jsme jezdívali s přeplňovanými i atmosférickými motory zároveň. Můžeme mít obojí."
Ecclestone se tak snaží přitlačit na to, aby výrobci motorů snížily ceny, za něž je dodávají zákaznickým týmům, které za ně platí až 780 mil. Kč ročně. Menším stájím se nelíbí, že tím financují i výzkum a vývoj automobilek.
Bernie Ecclestone by se chtěl vrátit k jednodušším a levnějším motorům(foto: BMW Motorsport)
"Nikdy nejsou spokojeni všichni. Momentálně se věnují velmi dobrému výzkumnému a vývojovému projektu, který podporují týmy, jež platí. Takový motor nebude nikdy použit v žádném autě, v lodi, v ničem. K tomu nebyl nikdy navržen.
Byla jen vydána pravidla, inženýři se jich chopili a řekli, že tohle mohou udělat. Odvedli super prací, musí to být ale levnější," varuje Ecclestone výrobce současných pohonných jednotek - Ferrari, Hondu, Mercedes a Renault.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.