Formule 1 si nechává otevřená vrátka pro závodění se dvěma druhy motorů od roku 2017. Bernie Ecclestone si dokáže představit, že by některé týmy nastupovaly s V6 turbomotory a jiné s atmosférickými V8.
Podle sportovního ředitele Tota Wolffa si všechny čtyři současné automobilky přejí zachování současných V6 motorů, pokud má dojít na zvýšení výkonu na 1000 koní, Ecclestone jeho výroky ale nebere v potaz: "Záleží na tom, co uděláme. Toto toho hodně nemluví, ale nic nedělá, pokud více, co myslím. Není dobré hovořit o tom, co se mi líbí. Oni jsou jedním týmem."
"Nikdy jsem nechtěl jít zpět k V8, chtěl jsem pro F1 zavést jeden motor, s kterým by mohli jezdit, řekněme za 10 % toho, co tito výrobci utrácejí. Šlo by o jiná pravidla, která by byla levnější," hovoří Ecclestone o své touze prosadit podstatně dostupnější atmosférické motory s KERSem.
"Pokud se pak výrobci rozhodnou, že by šlo o dobrou věc, pak to je OK. Nebo pokud chtějí dodávat týmům současné motory za reálné ceny, dobrá," pokračuje pro Motorsport šéf F1. To by ale mohlo vést k tomu, že by se zároveň závodilo se dvěma druhy motorů. "Dříve jsme jezdívali s přeplňovanými i atmosférickými motory zároveň. Můžeme mít obojí."
Ecclestone se tak snaží přitlačit na to, aby výrobci motorů snížily ceny, za něž je dodávají zákaznickým týmům, které za ně platí až 780 mil. Kč ročně. Menším stájím se nelíbí, že tím financují i výzkum a vývoj automobilek.
Bernie Ecclestone by se chtěl vrátit k jednodušším a levnějším motorům(foto: BMW Motorsport)
"Nikdy nejsou spokojeni všichni. Momentálně se věnují velmi dobrému výzkumnému a vývojovému projektu, který podporují týmy, jež platí. Takový motor nebude nikdy použit v žádném autě, v lodi, v ničem. K tomu nebyl nikdy navržen.
Byla jen vydána pravidla, inženýři se jich chopili a řekli, že tohle mohou udělat. Odvedli super prací, musí to být ale levnější," varuje Ecclestone výrobce současných pohonných jednotek - Ferrari, Hondu, Mercedes a Renault.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.