Piloti McLarenu se domnívají, že největší šanci na úspěch bude mít McLaren na městském okruhu v Monaku, které není tak náročné na výkon motoru.
"Myslím, že v Barceloně uvidíte velký pokrok. Ale hodně se toho bude u nás dít s vozem před Monakem, tak snad tam předvedeme také slušný pokrok - nejen s výkonem, ale také aerodynamickou přilnavostí. Mám z toho dobrý pocit," uvádí Button pro Motorsport.
"Existuje několik oblastí, ve kterých by musel být auto teď silnější, pokud bychom měli zítra zamířit do Monaka, rozhodně ale půjde o zajímavé místo pro jízdu s tímto autem," věří britský pilot. V Monte Carlu kvůli absenci rovinek není až tak důležitý výkon motoru, jako dobrá ovladatelnost, správné vyvážení vozu a sebedůvěra jezdce při jízdě na limitu v úzkých uličkách mezi svodidly.
"Je to tak náročný okruh pro nalezení limitu. Pokud máte auto, ve kterém si věříte, tak to dělá obrovský rozdíl. Vzpomínám si, jak tam Jean Alesi v Prostu odváděl skutečně dobrou práci, protože si v autě věřil a měl dobré vyvážení. U něj to fungovalo, dodávalo mu to sebedůvěru - a to je věc, kterou tam potřebujete.
Potřebujete ve skutečnosti kdekoliv. Většina pilotů je talentovaná, ale jde o opravdovou psychickou hru - obzvlášť v Monaku, protože je tak nemilosrdné," poukazuje Button na nutnost sebedůvěry a dobrého duševního rozpoložení, protože klikatý okruh neodpouští s vozem F1 žádné chyby.
Fernando Alonso se s Jensonem Buttonem těší do Monaka, kde budou mítnejvětší šanci na lepší výsledek (foto: Honda Racing F1)
Jeho týmový kolega Fernando Alonso s ním souhlasí: "Okruhy, kde je nižší efekt výkonu, nám momentálně pomůžou. Monako je tedy prvním okruhem, kde si budeme moci užít trochu lepšího výsledku. Uvidíme. Myslím, že potřebujeme postupovat závod od závodu - a Barcelona je momentálně tím prvním krokem."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.