Piloti McLarenu se domnívají, že největší šanci na úspěch bude mít McLaren na městském okruhu v Monaku, které není tak náročné na výkon motoru.
"Myslím, že v Barceloně uvidíte velký pokrok. Ale hodně se toho bude u nás dít s vozem před Monakem, tak snad tam předvedeme také slušný pokrok - nejen s výkonem, ale také aerodynamickou přilnavostí. Mám z toho dobrý pocit," uvádí Button pro Motorsport.
"Existuje několik oblastí, ve kterých by musel být auto teď silnější, pokud bychom měli zítra zamířit do Monaka, rozhodně ale půjde o zajímavé místo pro jízdu s tímto autem," věří britský pilot. V Monte Carlu kvůli absenci rovinek není až tak důležitý výkon motoru, jako dobrá ovladatelnost, správné vyvážení vozu a sebedůvěra jezdce při jízdě na limitu v úzkých uličkách mezi svodidly.
"Je to tak náročný okruh pro nalezení limitu. Pokud máte auto, ve kterém si věříte, tak to dělá obrovský rozdíl. Vzpomínám si, jak tam Jean Alesi v Prostu odváděl skutečně dobrou práci, protože si v autě věřil a měl dobré vyvážení. U něj to fungovalo, dodávalo mu to sebedůvěru - a to je věc, kterou tam potřebujete.
Potřebujete ve skutečnosti kdekoliv. Většina pilotů je talentovaná, ale jde o opravdovou psychickou hru - obzvlášť v Monaku, protože je tak nemilosrdné," poukazuje Button na nutnost sebedůvěry a dobrého duševního rozpoložení, protože klikatý okruh neodpouští s vozem F1 žádné chyby.
Fernando Alonso se s Jensonem Buttonem těší do Monaka, kde budou mítnejvětší šanci na lepší výsledek (foto: Honda Racing F1)
Jeho týmový kolega Fernando Alonso s ním souhlasí: "Okruhy, kde je nižší efekt výkonu, nám momentálně pomůžou. Monako je tedy prvním okruhem, kde si budeme moci užít trochu lepšího výsledku. Uvidíme. Myslím, že potřebujeme postupovat závod od závodu - a Barcelona je momentálně tím prvním krokem."
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.