BAHRAJN - KVALIFIKACE ; Pole position na Velkou cenu Bahrajnu si vybojoval Lewis Hamilton, který opět nenašel přemožitele. Druhé místo patří Sebastianovi Vettelovi.
Připomeňme si loňské kvalifikační časy: během první části byl nejrychlejší Hülkenberg (1:34,874), ve druhé části Rosberg (1:33,708s), který nakonec získal s časem 1:33,185s získal pole position.
Světla nad bahrajnským okruhem svítí a čeká nás kvalifikace. Letos se zatím vždy radoval z pole position Lewis Hamilton. Nicméně v posledních dvou letech v Bahrajnu kvalifikaci vyhrál Nico Rosberg.
A co se Ferrari týče, ti zde naposledy z první řady startovaly v roce 2007 (Felipe Massa). A také poslední pole position italského týmu je již staršího data - Velká cena Německa v roce 2012. Kdo se bude radovat dnes?
První část kvalifikace:
Teplota vzduchu v Bahrajnu je nyní 26°C, trať má 31°C. Jako první na trať vyráží Kimi Räikkönen. Připojuje se k němu Bottas a Rosberg. Fin zajíždí čas 1:36,731s, avšak stěžuje si na vibrace a míří k mechanikům. Rosberg zajíždí 1:35,6, Bottas 1:36,2s. Hamilton ztrácí na Rosberga 0,3s.
Všichni zmínění na středně-tvrdé sadě pneumatik. Jediní na měkké sadě jsou oba Manory a Hülkenberg s Nasrem.
Po deseti minutách první desítka vypadá následovně: Rosberg, Hülkenberg, Pérez, Nasr, Hamilton, Bottas, Massa, Ricciardo, Räikkönen, Grosjean.
Alonso, Ericsson, Button a Vettel zatím nezajeli čas. Hülkenberg na měkké sadě zajel čas 1:35,7s. Problém pro McLaren! Button zaparkoval vůz a končí tak opět v první části. Na trať vyráží znovu Räikkönen a Rosberg i Hamilton přezuli na měkkou sadu. Vyjíždí také Vettel (měkká sada) a řadí se na první místo s časem 1:34,919, avšak vzápětí jej odsunuje jeho týmový kolega Räikkönen s časem 1:34,568s.
Mercedes si to však nenechává líbit - oba jejich piloti se brzy řadí do čela - Hamilton 1:33, 928s, Rosberg 1:34,398. Slušné kolo se daří i Bottasovi či Massovi, kteří odsunují Ferrari. Zlepšuje se Ricciardo, Kvjatovi se to naopak nepodařilo a jeho čas mu nezaručuje postup.
Alonso zajíždí 1:35,2s a McLaren tak postupuje do Q2! Problém s motorem má Maldonado s Lotusem a kvalifikace pro něj končí v Q1. A co vyřadilo Buttona? "Nevím, co se stalo, vypadalo to na elektrický problém podobně jako v pátek ráno, vše se vyplo a bylo to. Snad náš problém do zítra vyřešíme a budeme mít dobrý závod," uvedl Brit.
Nepostupující: Maldonado, Kvjat, Stevens, Merhi, Button (nezajel čas).
Druhá část kvalifikace:
Nikdo se nežene na trať. Nejméně kol zatím ujel Vettel - má na svém kontě pouze tři, zatímco ostatní piloti najeli 6-8 kol. Prvním vozem na okruhu je Force India, nejprve Pérez, chvíli poté i Hülkenberg. Vyrážejí na použité sadě. To Rosberg, Hamilton či Bottas obuli novou sadu měkké směsi.
Verstappen si stěžuje, že nemá žádný výkon. Force India s časy 1:36s. Rosberg zajíždí 1:33,878s. Nicméně perfektní kolo si vystřihl Hamilton - čas 1:32,699, čili náskok 1,2s. To se Rosbergovi líbit nebude. "On snad našel zkratku," komentuje Britovo kolo Martin Brundle na SkySports.
Na druhé a čtvrté místo se řadí Williamsy v pořadí Massa, Bottas. Na trať vyráží také Ferrari - rudé vozy jsou aktuálně jediní na trati. Vettel a Räikkönen mají k dispozici novou sadu měkkých pneumatik.
A porovnání těchto šampionů? V prvním sektoru - Vettel 29,8s, 29,789s Räikkönen. Ve druhém sektoru 40,5s pro Vettela, Räikkönen 40,478s. A Fin se řadí na druhé místo, čas Vettela stačí "až" na čtvrté. Časy (Němec) 1:33,623s, (Fin) 1:3,540s.
Pořadí minutu před koncem této části: Hamilton, Räikkönen, Massa, Vettel, Rosberg, Bottas, Grosjean, Ricciardo.
Red Bull stojí v garáží, stejně tak prvních šest pilotů. Dobré kolo zajíždí Nico Hülkenberg a posouvá se do první desítky! Dobrý výsledek pro Force Indii. Kvalifikace končí pro Sauber i Alonsa. Raduje se Sainz, který odsunul mimo první desítku Péreze.
Nepostupující: Pérez, Nasr, Ericsson, Alonso, Verstappen.
Třetí část kvalifikace:
První z boxů vyrážejí Ferrari - oba vozy na použité měkké sadě pneumatik. Následuje je Ricciardo (na měkké sadě) a Grosjean či oba Williamsy a Mercedesy (na použité). Sainz vyjel, ale nezajíždí měřený čas.
Nových gum využívá Ricciardo, zajíždí nejrychlejší čas 1:33,850s. To však platí než čáru protnou Mercedes Lewise Hamiltona - 1:33,522. Mezi Ferrari je to těsné - Vettel 1:34,522s., Räikkönen 1:34,535s.
Pořadí po prvních kolech: Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Bottas, Vettel, Räikkönen, Massa, Grosjean, Sainz (bez času), Hülkenberg (bez času).
Podle Hamiltona to nebylo extra dobré kolo. I tak však zatím stačí. V dalším kole zajíždí opět perfektní kolo a suverenně si vyjíždí pole position. Špatný den má Rosberg - je opět poražen týmovým kolegou a také jedním Ferrari - Sebastian Vettel se řadí na druhou příčku. Navíc je mu blízko také Räikkönen.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.