BAHRAJN - 3. TRÉNINK ; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, Vettel však ztratil pouze 0,069s.
Třetí trénink probíhá za větrného počasí a v odpoledním slunci, to však za chvíli začne pomalu zacházet. Kvalifikace a závod pod umělým osvětlením znamená, že data z tohoto tréninku pro piloty a týmy nebudou příliš reprezentativní.
Hlavním tématem v paddocku je jezdecké složení Ferrari pro příští rok. Kimi Räikkönen se nechal slyšet, že by rád zůstal, podle šéfa týmu toto rozhodnutí závisí na jeho výkonech a výsledcích.
Zajímavý příspěvek na Twitter přidal v návaznosti na dnešní závod GP2 Mark Webber. "Vře mi krev v žilách, když vidím, že většina jednosedačkových sérií včetně F1, nyní závisí na extrémním zvládání pneumatik. Nechte jezdce jet naplno."
Sebastian Vettel včera kolidoval se Sergiem Pérezem. FIA situaci prošetřovala, nakonec však Ferrari nedostalo žádný trest. Kolo sice nebylo správně upevněno, avšak nejednalo se o nebezpečné vypuštění jezdce na trať, neboť nehrozilo jeho uvolnění.
Rudé vozy jsou spolu s Manory a Lotusy prvními, kteří vyrážejí na trať. Po instalačních kolech však zajíždějí zpět do boxů.
Button a Massa vyjíždějí na trať. Vettel hlásil týmu, že na jeho voze nefungovalo DRS. První měřené kolo zajíždí Button s McLarenem (1:39,127s), avšak Brit si stěžuje na špatnou trakci a přilnavost.
Na trati nyní také Nasr, který se Saberem překovává Buttonův čas o více než sekundu. Jeho týmový kolega Ericsson si stěžuje, že vůz se chová zvláštně a špatně zatáčí v pravotočivých zatáčkách. Dalším pilotem připisujícím si měřený čas je Pérez (1:39,4s) ve Force Indii. A na tabuli se ukazují další časy. Po patnácti minutách zajíždí nejrychleji Maldonado v Lotusu (1:27,9s).
To však platí jen chvíli, než vyjednou Mercedesy. Rosberg zajíždí čas 1:27,599s. Jedinými auty, které jsme ještě po dvaceti minutách neviděli na trati jsou Red Bully. Všichni piloti zatím na tvrdší sadě pneumatik.
Pořadí po dvaceti minutách: Rosbeg, Maldonado, Verstappen, Nasr, Grosjean, Sainz, Button, Hülkenberg, Pérez, Ericsson.
Na trať nyní vyrážejí Ferrari. A Vettel překonává čas Rosberga o tři desetiny sekundy. Poté protíná cílovou čáru i jeho finský týmový kolega a s časem 1:36,973 jde do čela.
Hamilton zajíždí měřené kolo, na Räikkönena mu však chybí 1,1s. Navíc si opět stěžuje na příliš horkou sedačku a také přehřívání zadních pneumatik. Po půl hodině tréninku na trati také vidíme i oba Red Bully. Kvjat se však příliš neohřál a končí v únikové zóně poté, co dostal hodiny v zatáčce č.4. A trénink je přerušen červenou vlajkou.
Red Bull se na trati příliš neohřál (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Pořadí po 35 minutách: Räikkönen, Vettel, Bottas, Rosberg, Massa, Maldonado, Verstappen, Hamilton, Nasr, Button, Grosjean, Kvjat, Sainz... Na konci tabulky Ricciardo a Merhi.
A trénink znovu odstartován. Na středně-tvrdé sadě vyráží většina pilotů. Čas zatím nezajel Alonso. Jeho první měřené kolo ho řadí na čtrnácté místo. Zlepšují se oba Manory a to znamená, že posledním v tabulce je Ricciardo, který je aktuálně v garáži. Ericsson uvádí, že vůz je nyní lépe ovladatelný.
Button si dnešní trénink příliš neužívá, nyní hlásí týmu, že má pocit, jakoby snížili výkon. Na trati 15 minut do konce pouze Maldonado, Nasr a Bottas, který míří do boxů. Čas na měkkou sadu pneumatik a kvalifikační kola...
Jako první vyráží Hülkenberg a zajíží fialové sektory a jeho čas je 1:36,4s. Rosberg se ujímá vedení s časem 1:34,968s, Ricciardo vyráží na trať, kolo zajíždí také Hamilton. Ten poráží Rosberga, jeho čas má hodnotu 1:34,599s. Vettel ztrácí 0,069s a je druhý za Hamiltonem! Räikkönen se v této čtveřici řadí na čtvrté místo, ztrácí na Hamiltona půl sekundy.
Skvělou práci odvedli mechanici Red Bullu! Kvjat je opět na trati! Ricciardo zajel osmý nejrychlejší čas. Páté a šesté místo okupují Williamsy. Sedmý čas zajel Maldonado. Kvjat se zařadil na dvanácté místo před Jensona Buttona. A trénink je u konce.
Počty kol ujeté ve 3. tréninku (vlevo) a za všechny 3 tréninky dohromady (vpravo)
Maximální rychlosti (km/h): 1. Vettel 331,4; 2. Räikkönen 328,4; 3. Rosberg 327,5; 4. Massa 326,9; 5. Bottas - 326,0; 6. Hamilton - 325,4; 7. Ericsson 325,1; 8. Pérez 325,0; 9. Grosjean 324,3; 10. Maldonado 324,0.
Přehled všech kol: PDF.
Stav součástí pohonných jednotek před třetím tréninkem: zde.
Výsledky:
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.