BAHRAJN - 3. TRÉNINK ; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, Vettel však ztratil pouze 0,069s.
Třetí trénink probíhá za větrného počasí a v odpoledním slunci, to však za chvíli začne pomalu zacházet. Kvalifikace a závod pod umělým osvětlením znamená, že data z tohoto tréninku pro piloty a týmy nebudou příliš reprezentativní.
Hlavním tématem v paddocku je jezdecké složení Ferrari pro příští rok. Kimi Räikkönen se nechal slyšet, že by rád zůstal, podle šéfa týmu toto rozhodnutí závisí na jeho výkonech a výsledcích.
Zajímavý příspěvek na Twitter přidal v návaznosti na dnešní závod GP2 Mark Webber. "Vře mi krev v žilách, když vidím, že většina jednosedačkových sérií včetně F1, nyní závisí na extrémním zvládání pneumatik. Nechte jezdce jet naplno."
Sebastian Vettel včera kolidoval se Sergiem Pérezem. FIA situaci prošetřovala, nakonec však Ferrari nedostalo žádný trest. Kolo sice nebylo správně upevněno, avšak nejednalo se o nebezpečné vypuštění jezdce na trať, neboť nehrozilo jeho uvolnění.
Rudé vozy jsou spolu s Manory a Lotusy prvními, kteří vyrážejí na trať. Po instalačních kolech však zajíždějí zpět do boxů.
Button a Massa vyjíždějí na trať. Vettel hlásil týmu, že na jeho voze nefungovalo DRS. První měřené kolo zajíždí Button s McLarenem (1:39,127s), avšak Brit si stěžuje na špatnou trakci a přilnavost.
Na trati nyní také Nasr, který se Saberem překovává Buttonův čas o více než sekundu. Jeho týmový kolega Ericsson si stěžuje, že vůz se chová zvláštně a špatně zatáčí v pravotočivých zatáčkách. Dalším pilotem připisujícím si měřený čas je Pérez (1:39,4s) ve Force Indii. A na tabuli se ukazují další časy. Po patnácti minutách zajíždí nejrychleji Maldonado v Lotusu (1:27,9s).
To však platí jen chvíli, než vyjednou Mercedesy. Rosberg zajíždí čas 1:27,599s. Jedinými auty, které jsme ještě po dvaceti minutách neviděli na trati jsou Red Bully. Všichni piloti zatím na tvrdší sadě pneumatik.
Pořadí po dvaceti minutách: Rosbeg, Maldonado, Verstappen, Nasr, Grosjean, Sainz, Button, Hülkenberg, Pérez, Ericsson.
Na trať nyní vyrážejí Ferrari. A Vettel překonává čas Rosberga o tři desetiny sekundy. Poté protíná cílovou čáru i jeho finský týmový kolega a s časem 1:36,973 jde do čela.
Hamilton zajíždí měřené kolo, na Räikkönena mu však chybí 1,1s. Navíc si opět stěžuje na příliš horkou sedačku a také přehřívání zadních pneumatik. Po půl hodině tréninku na trati také vidíme i oba Red Bully. Kvjat se však příliš neohřál a končí v únikové zóně poté, co dostal hodiny v zatáčce č.4. A trénink je přerušen červenou vlajkou.
Red Bull se na trati příliš neohřál (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Pořadí po 35 minutách: Räikkönen, Vettel, Bottas, Rosberg, Massa, Maldonado, Verstappen, Hamilton, Nasr, Button, Grosjean, Kvjat, Sainz... Na konci tabulky Ricciardo a Merhi.
A trénink znovu odstartován. Na středně-tvrdé sadě vyráží většina pilotů. Čas zatím nezajel Alonso. Jeho první měřené kolo ho řadí na čtrnácté místo. Zlepšují se oba Manory a to znamená, že posledním v tabulce je Ricciardo, který je aktuálně v garáži. Ericsson uvádí, že vůz je nyní lépe ovladatelný.
Button si dnešní trénink příliš neužívá, nyní hlásí týmu, že má pocit, jakoby snížili výkon. Na trati 15 minut do konce pouze Maldonado, Nasr a Bottas, který míří do boxů. Čas na měkkou sadu pneumatik a kvalifikační kola...
Jako první vyráží Hülkenberg a zajíží fialové sektory a jeho čas je 1:36,4s. Rosberg se ujímá vedení s časem 1:34,968s, Ricciardo vyráží na trať, kolo zajíždí také Hamilton. Ten poráží Rosberga, jeho čas má hodnotu 1:34,599s. Vettel ztrácí 0,069s a je druhý za Hamiltonem! Räikkönen se v této čtveřici řadí na čtvrté místo, ztrácí na Hamiltona půl sekundy.
Skvělou práci odvedli mechanici Red Bullu! Kvjat je opět na trati! Ricciardo zajel osmý nejrychlejší čas. Páté a šesté místo okupují Williamsy. Sedmý čas zajel Maldonado. Kvjat se zařadil na dvanácté místo před Jensona Buttona. A trénink je u konce.
Počty kol ujeté ve 3. tréninku (vlevo) a za všechny 3 tréninky dohromady (vpravo)
Maximální rychlosti (km/h): 1. Vettel 331,4; 2. Räikkönen 328,4; 3. Rosberg 327,5; 4. Massa 326,9; 5. Bottas - 326,0; 6. Hamilton - 325,4; 7. Ericsson 325,1; 8. Pérez 325,0; 9. Grosjean 324,3; 10. Maldonado 324,0.
Přehled všech kol: PDF.
Stav součástí pohonných jednotek před třetím tréninkem: zde.
Výsledky:
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.