BAHRAJN - 3. TRÉNINK ; Ve třetím tréninku na Velkou cenu Bahrajnu zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton, Vettel však ztratil pouze 0,069s.
Třetí trénink probíhá za větrného počasí a v odpoledním slunci, to však za chvíli začne pomalu zacházet. Kvalifikace a závod pod umělým osvětlením znamená, že data z tohoto tréninku pro piloty a týmy nebudou příliš reprezentativní.
Hlavním tématem v paddocku je jezdecké složení Ferrari pro příští rok. Kimi Räikkönen se nechal slyšet, že by rád zůstal, podle šéfa týmu toto rozhodnutí závisí na jeho výkonech a výsledcích.
Zajímavý příspěvek na Twitter přidal v návaznosti na dnešní závod GP2 Mark Webber. "Vře mi krev v žilách, když vidím, že většina jednosedačkových sérií včetně F1, nyní závisí na extrémním zvládání pneumatik. Nechte jezdce jet naplno."
Sebastian Vettel včera kolidoval se Sergiem Pérezem. FIA situaci prošetřovala, nakonec však Ferrari nedostalo žádný trest. Kolo sice nebylo správně upevněno, avšak nejednalo se o nebezpečné vypuštění jezdce na trať, neboť nehrozilo jeho uvolnění.
Rudé vozy jsou spolu s Manory a Lotusy prvními, kteří vyrážejí na trať. Po instalačních kolech však zajíždějí zpět do boxů.
Button a Massa vyjíždějí na trať. Vettel hlásil týmu, že na jeho voze nefungovalo DRS. První měřené kolo zajíždí Button s McLarenem (1:39,127s), avšak Brit si stěžuje na špatnou trakci a přilnavost.
Na trati nyní také Nasr, který se Saberem překovává Buttonův čas o více než sekundu. Jeho týmový kolega Ericsson si stěžuje, že vůz se chová zvláštně a špatně zatáčí v pravotočivých zatáčkách. Dalším pilotem připisujícím si měřený čas je Pérez (1:39,4s) ve Force Indii. A na tabuli se ukazují další časy. Po patnácti minutách zajíždí nejrychleji Maldonado v Lotusu (1:27,9s).
To však platí jen chvíli, než vyjednou Mercedesy. Rosberg zajíždí čas 1:27,599s. Jedinými auty, které jsme ještě po dvaceti minutách neviděli na trati jsou Red Bully. Všichni piloti zatím na tvrdší sadě pneumatik.
Pořadí po dvaceti minutách: Rosbeg, Maldonado, Verstappen, Nasr, Grosjean, Sainz, Button, Hülkenberg, Pérez, Ericsson.
Na trať nyní vyrážejí Ferrari. A Vettel překonává čas Rosberga o tři desetiny sekundy. Poté protíná cílovou čáru i jeho finský týmový kolega a s časem 1:36,973 jde do čela.
Hamilton zajíždí měřené kolo, na Räikkönena mu však chybí 1,1s. Navíc si opět stěžuje na příliš horkou sedačku a také přehřívání zadních pneumatik. Po půl hodině tréninku na trati také vidíme i oba Red Bully. Kvjat se však příliš neohřál a končí v únikové zóně poté, co dostal hodiny v zatáčce č.4. A trénink je přerušen červenou vlajkou.
Red Bull se na trati příliš neohřál (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Pořadí po 35 minutách: Räikkönen, Vettel, Bottas, Rosberg, Massa, Maldonado, Verstappen, Hamilton, Nasr, Button, Grosjean, Kvjat, Sainz... Na konci tabulky Ricciardo a Merhi.
A trénink znovu odstartován. Na středně-tvrdé sadě vyráží většina pilotů. Čas zatím nezajel Alonso. Jeho první měřené kolo ho řadí na čtrnácté místo. Zlepšují se oba Manory a to znamená, že posledním v tabulce je Ricciardo, který je aktuálně v garáži. Ericsson uvádí, že vůz je nyní lépe ovladatelný.
Button si dnešní trénink příliš neužívá, nyní hlásí týmu, že má pocit, jakoby snížili výkon. Na trati 15 minut do konce pouze Maldonado, Nasr a Bottas, který míří do boxů. Čas na měkkou sadu pneumatik a kvalifikační kola...
Jako první vyráží Hülkenberg a zajíží fialové sektory a jeho čas je 1:36,4s. Rosberg se ujímá vedení s časem 1:34,968s, Ricciardo vyráží na trať, kolo zajíždí také Hamilton. Ten poráží Rosberga, jeho čas má hodnotu 1:34,599s. Vettel ztrácí 0,069s a je druhý za Hamiltonem! Räikkönen se v této čtveřici řadí na čtvrté místo, ztrácí na Hamiltona půl sekundy.
Skvělou práci odvedli mechanici Red Bullu! Kvjat je opět na trati! Ricciardo zajel osmý nejrychlejší čas. Páté a šesté místo okupují Williamsy. Sedmý čas zajel Maldonado. Kvjat se zařadil na dvanácté místo před Jensona Buttona. A trénink je u konce.
Počty kol ujeté ve 3. tréninku (vlevo) a za všechny 3 tréninky dohromady (vpravo)
Maximální rychlosti (km/h): 1. Vettel 331,4; 2. Räikkönen 328,4; 3. Rosberg 327,5; 4. Massa 326,9; 5. Bottas - 326,0; 6. Hamilton - 325,4; 7. Ericsson 325,1; 8. Pérez 325,0; 9. Grosjean 324,3; 10. Maldonado 324,0.
Přehled všech kol: PDF.
Stav součástí pohonných jednotek před třetím tréninkem: zde.
Výsledky:
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.