Moniša Kaltenbornová se zamyslela nad tím, že je potřeba změnit několik věcí na současné F1, především by měla více cílit na své fanoušky, a ne jen na své vlastní zájmy.
Formule 1 už dlouhou dobu řeší, co by se mělo zlepšit. Menší týmy si stěžují, že se nerovně přerozdělují peníze, velké týmy změny nedovolují. Také se často mění pravidla, přibývají různé systémy, aby se více předjíždělo a aby byly závody zajímavější. Diváci si stěžují, že se F1 přesouvá na placené kanály, na což FOM aspoň trošku zareagovalo tím, že jsou veřejně přístupná různá videa na YouTube. Mnozí by si ale přáli, aby F1 fungovala například po vzoru Formule E, která je vysílána na YouTube i s komentářem a s možností zvolit si kameru, ze které chce divák sledovat závod.
"Myslím, že tu jsou oblasti, na které se musíme podívat znova, chce to úplně nový pohled. Například přerozdělování peněz, na to bychom se rozhodně měli podívat ještě jednou. Je to něco, co se do dnešní doby vůbec nehodí," řekla Moniša Kaltenbornová pro F1i.
"Myslím, že tu jsou ještě další oblasti, které by se měly změnit - už je na to nejvyšší čas - co po nás chtějí fanoušci? Do jaké míry jim můžeme vyhovět? Zlepšujeme se, hovoří se o změnách formátu závodního víkendu, o místech závodů, o zákaznických autech... Každý na to má svůj pohled, ale nakonec se nic neděje."
"A co pro to uděláme? Už jsme si uvědomili, že tu je problém. Teď můžeme všechny problémy vyřešit, ale musíme vědět, jaký je náš problém a kam jdeme, což je to, co teď nevíme."
"Proč neřekneme 'Pojďme zjistit, na jaké skupiny lidí se zaměřit a proč děláme právě toto?' Jsme tu jako sportovní a marketingová platforma, musíme cílit na zákazníky a spotřebitele a to je možná nejdůležitější věc, kterou bychom měli dělat jinak," zakončila Kaltenbornová své povídání.
Co by měla F1 udělat, aby byla atraktivnější? (foto: Sauber Motorsport AG)
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.