Moniša Kaltenbornová se zamyslela nad tím, že je potřeba změnit několik věcí na současné F1, především by měla více cílit na své fanoušky, a ne jen na své vlastní zájmy.
Formule 1 už dlouhou dobu řeší, co by se mělo zlepšit. Menší týmy si stěžují, že se nerovně přerozdělují peníze, velké týmy změny nedovolují. Také se často mění pravidla, přibývají různé systémy, aby se více předjíždělo a aby byly závody zajímavější. Diváci si stěžují, že se F1 přesouvá na placené kanály, na což FOM aspoň trošku zareagovalo tím, že jsou veřejně přístupná různá videa na YouTube. Mnozí by si ale přáli, aby F1 fungovala například po vzoru Formule E, která je vysílána na YouTube i s komentářem a s možností zvolit si kameru, ze které chce divák sledovat závod.
"Myslím, že tu jsou oblasti, na které se musíme podívat znova, chce to úplně nový pohled. Například přerozdělování peněz, na to bychom se rozhodně měli podívat ještě jednou. Je to něco, co se do dnešní doby vůbec nehodí," řekla Moniša Kaltenbornová pro F1i.
"Myslím, že tu jsou ještě další oblasti, které by se měly změnit - už je na to nejvyšší čas - co po nás chtějí fanoušci? Do jaké míry jim můžeme vyhovět? Zlepšujeme se, hovoří se o změnách formátu závodního víkendu, o místech závodů, o zákaznických autech... Každý na to má svůj pohled, ale nakonec se nic neděje."
"A co pro to uděláme? Už jsme si uvědomili, že tu je problém. Teď můžeme všechny problémy vyřešit, ale musíme vědět, jaký je náš problém a kam jdeme, což je to, co teď nevíme."
"Proč neřekneme 'Pojďme zjistit, na jaké skupiny lidí se zaměřit a proč děláme právě toto?' Jsme tu jako sportovní a marketingová platforma, musíme cílit na zákazníky a spotřebitele a to je možná nejdůležitější věc, kterou bychom měli dělat jinak," zakončila Kaltenbornová své povídání.
Co by měla F1 udělat, aby byla atraktivnější? (foto: Sauber Motorsport AG)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.