Moniša Kaltenbornová se zamyslela nad tím, že je potřeba změnit několik věcí na současné F1, především by měla více cílit na své fanoušky, a ne jen na své vlastní zájmy.
Formule 1 už dlouhou dobu řeší, co by se mělo zlepšit. Menší týmy si stěžují, že se nerovně přerozdělují peníze, velké týmy změny nedovolují. Také se často mění pravidla, přibývají různé systémy, aby se více předjíždělo a aby byly závody zajímavější. Diváci si stěžují, že se F1 přesouvá na placené kanály, na což FOM aspoň trošku zareagovalo tím, že jsou veřejně přístupná různá videa na YouTube. Mnozí by si ale přáli, aby F1 fungovala například po vzoru Formule E, která je vysílána na YouTube i s komentářem a s možností zvolit si kameru, ze které chce divák sledovat závod.
"Myslím, že tu jsou oblasti, na které se musíme podívat znova, chce to úplně nový pohled. Například přerozdělování peněz, na to bychom se rozhodně měli podívat ještě jednou. Je to něco, co se do dnešní doby vůbec nehodí," řekla Moniša Kaltenbornová pro F1i.
"Myslím, že tu jsou ještě další oblasti, které by se měly změnit - už je na to nejvyšší čas - co po nás chtějí fanoušci? Do jaké míry jim můžeme vyhovět? Zlepšujeme se, hovoří se o změnách formátu závodního víkendu, o místech závodů, o zákaznických autech... Každý na to má svůj pohled, ale nakonec se nic neděje."
"A co pro to uděláme? Už jsme si uvědomili, že tu je problém. Teď můžeme všechny problémy vyřešit, ale musíme vědět, jaký je náš problém a kam jdeme, což je to, co teď nevíme."
"Proč neřekneme 'Pojďme zjistit, na jaké skupiny lidí se zaměřit a proč děláme právě toto?' Jsme tu jako sportovní a marketingová platforma, musíme cílit na zákazníky a spotřebitele a to je možná nejdůležitější věc, kterou bychom měli dělat jinak," zakončila Kaltenbornová své povídání.
Co by měla F1 udělat, aby byla atraktivnější? (foto: Sauber Motorsport AG)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.