Původně avizované zpřísnění v počtu pohonných jednotek na jezdce se zřejmě neuskuteční nekoná. Místo čtyř kusů jich budou moci během sezóny využít pět, stejně jako loni - pokud budou souhlasit všechny týmy.
V sezóně 2014, kdy byly zavedeny 1,6 V6 pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem, týmy pro každý vůz mohly použít 5 kusů. Kvůli snižování nákladů mělo letos dojít k zpřísnění na 4 kusy na rok, což např. zákaznickým týmům Mercedesu mělo ušetřit 1 milion Eur.
Na první pohled užitečný krok, na druhý však s tímto přišly další problémy, na které Mezinárodní automobilová federace dříve nemyslela. Zpočátku se hovořilo o tom, že pokud bude počet závodů převyšovat 20 na rok, tak k omezení zřejmě nedojde. Letos je po vypadnutí Velké ceny Německa v plánu jen 19 podniků, přesto týmům bude nakonec umožněno beztrestně nasadit pátou pohonnou jednotku. Proč?
Hybridní motory totiž stále nejsou plně rozvinuté, a tak McLaren a Red Bull již v Melbourne přišli o jeden kus. Týmy se proto v rámci Strategické skupiny sešly s Ecclestonem, s nímž se dohodly na tom, že počet motorů stoupne opět na pět. Musí být ale splněna jedna podmínka: jednomyslný souhlas všech stájí.
Obavy panovaly o to, zda kývne dominantní Mercedes. Jeho ředitel Niki Lauda ale nejspíše bude souhlasit: "Dává to smysl, pokud se také bude více jezdit. Jinak stoupnou pouze náklady, aniž by z toho diváci měli nějaký přínos."
Christian Horner dodává: "Já jsem to navrhnul. Cílem je opravdu zajistit, aby auta byla na trati, jinak to bude v průběhu roku čím dá tím těžší a týmy budou restriktivnější. Zdá se, že v tomto panuje jednomyslná shoda, což je dobré znamení."
Týmy však budou muset zaplatit více. V případě zákazníků Mercedesu, tj. Force Indie, Lotusu a Williamsu, půjde podle AMuS o 750 tisíc Euro. Pokud na to všichni přistoupí, zavede se změna okamžitě do letošních pravidel.
Stav pohonných jednotek po čtvtečních opravách
Jak na tom byly dnes ráno před tréninky týmy s jednotlivými součástmi pohonných jednotek?
Po druhém motoru s vnitřním spalováním (ICE) kromě obou Red Bullů musel sáhnout také McLaren v případě Alonsa.Hamilton již nasadil druhou řídicí elektroniku (CE), stejně jako obě Tora Rossa, která navíc využívají i druhé úložiště energie (ES). Ricciardo jezdil také s druhými motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie a s novým turbem (TC).
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.