Původně avizované zpřísnění v počtu pohonných jednotek na jezdce se zřejmě neuskuteční nekoná. Místo čtyř kusů jich budou moci během sezóny využít pět, stejně jako loni - pokud budou souhlasit všechny týmy.
V sezóně 2014, kdy byly zavedeny 1,6 V6 pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem, týmy pro každý vůz mohly použít 5 kusů. Kvůli snižování nákladů mělo letos dojít k zpřísnění na 4 kusy na rok, což např. zákaznickým týmům Mercedesu mělo ušetřit 1 milion Eur.
Na první pohled užitečný krok, na druhý však s tímto přišly další problémy, na které Mezinárodní automobilová federace dříve nemyslela. Zpočátku se hovořilo o tom, že pokud bude počet závodů převyšovat 20 na rok, tak k omezení zřejmě nedojde. Letos je po vypadnutí Velké ceny Německa v plánu jen 19 podniků, přesto týmům bude nakonec umožněno beztrestně nasadit pátou pohonnou jednotku. Proč?
Hybridní motory totiž stále nejsou plně rozvinuté, a tak McLaren a Red Bull již v Melbourne přišli o jeden kus. Týmy se proto v rámci Strategické skupiny sešly s Ecclestonem, s nímž se dohodly na tom, že počet motorů stoupne opět na pět. Musí být ale splněna jedna podmínka: jednomyslný souhlas všech stájí.
Obavy panovaly o to, zda kývne dominantní Mercedes. Jeho ředitel Niki Lauda ale nejspíše bude souhlasit: "Dává to smysl, pokud se také bude více jezdit. Jinak stoupnou pouze náklady, aniž by z toho diváci měli nějaký přínos."
Christian Horner dodává: "Já jsem to navrhnul. Cílem je opravdu zajistit, aby auta byla na trati, jinak to bude v průběhu roku čím dá tím těžší a týmy budou restriktivnější. Zdá se, že v tomto panuje jednomyslná shoda, což je dobré znamení."
Týmy však budou muset zaplatit více. V případě zákazníků Mercedesu, tj. Force Indie, Lotusu a Williamsu, půjde podle AMuS o 750 tisíc Euro. Pokud na to všichni přistoupí, zavede se změna okamžitě do letošních pravidel.
Stav pohonných jednotek po čtvtečních opravách
Jak na tom byly dnes ráno před tréninky týmy s jednotlivými součástmi pohonných jednotek?
Po druhém motoru s vnitřním spalováním (ICE) kromě obou Red Bullů musel sáhnout také McLaren v případě Alonsa.Hamilton již nasadil druhou řídicí elektroniku (CE), stejně jako obě Tora Rossa, která navíc využívají i druhé úložiště energie (ES). Ricciardo jezdil také s druhými motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie a s novým turbem (TC).
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.