Oficiální web Formule 1 nabízí pro předplatitelé internetové aplikace F1 Access hodnocení průjezdu zatáček (cornering rating). Podle něj byl Jenson Button v Austrálii celkově čtvrtým nejrychlejším pilotem.
Aplikace z telemetrie vyhodnocuje pět klíčových parametrů: agresivitu, brzdění, rychlost v zatáčkách, zatáčení a používání plynového pedálu. Z prvotních dat telemetrie každé kategorii přiřazuje hodnocení od 1 do 10 v závislosti na tom, jak si pilot vede v relativním srovnání se svými soupeři.
My se dnes zaměříme na hodnocení průjezdu zatáček. To vychází z průměrování bočního přetížení, které působí na monopost v každé zatáčce v průběhu velké ceny. Přetížení ve voze ukazuje, jak rychle vůz projíždí zatáčkou - rychlejší auto v ní dosahuje vyšších přetížení. Auto, kterému jsou naměřena nejvyšší "géčka," dostává skóre 10.
Z grafu můžeme vidět, že Lewis Hamilton položil základ ke svému vítězství v úvodních kolech, kdy na po zajetí safety caru do boxů ve 3. kole tlačil více než jeho týmový kolega Nico Rosberg. Největší rozdíl mezi nimi byl zaznamenán ve čtvrtém kole, kdy Brit zajel čas 1:33,493 - o 1,2 sekundy rychleji než Němec s druhým Mercedesem.
Hodnocení průjezdu zatáček dle telemetrických dat o přetížení (zdroj: Formula1.com)
Nejzajímavější na tomto grafu je ale výkonnost McLarenu, jehož pohonnou jednotku Honda kvůli spolehlivosti přiškrtila o zhruba 200 koní. I když byl Button kvůli nižšímu výkonu motoru na rovinkách nejpomalejší, v zatáčkách si vedl více než dobře - v hodnocení rychlosti průjezdu zatáček vycházejícím z dat o přetížení skončil celkově čtvrtý: lepší byly pouze oba Mercedesy a Massa.
Ve 23. kole se téměř vyrovnal Hamiltonovi a byl i před Rosbergem. McLarenu byl v tomto okamžiku ale naměřen čas 1:35,643 min, tedy o 2 sekundy méně než Nicovi (1:32,948). Tento dobrý výsledek McLarenu má několik důvodů - zejména o Buttonův jemný styl řízení. Do zatáček přenáší obvykle více rychlosti než ostatní piloti.
I tak je tento výsledek dokladem, že vůz MP4-30 není vůbec špatný. Byť je celkově nekonkurenceschopný a výrazně zaostává v maximálních rychlostech, tak v zatáčkách oproti ostatním moc neztrácí. Přítlak zjevně není špatný, piloti si letos navíc pochvalují jeho konstantní úrovně. Pokud se Hondě podaří zvýšit spolehlivost své pohonné jednotky, odstranit potíže se spolehlivostí a vysokou spotřebou, pak se stáj z Wokingu může posune mnohem více dopředu.
Druhý graf s vyznačením ostatních závodníků - všimněte si snahy Felipeho Massy dostat se na pódium v závěrečné části závodu (zdroj: Formula1.com)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.