Formule 1 podle sportovního ředitele dominujícího Mercedesu, Tota Wolffa, nepotřebuje žádné revoluční změny.
Ferrari sice před letošní sezónou představilo svou vizi budoucího monopostu a v rámci Strategické skupiny F1 se hovořilo o úpravách aerodynamiky, širších vozech, širších kolech či výkonnějších motorech, podle Wolffa ale velké změny nejsou vůbec zapotřebí.
"Já si osobně myslím, že samotný sport nepotřebuje tak velké změny. Hovoříme o změně pravidel, aut nebo motorů, nemělo by to tedy být hlavním cílem. My jsme v šťastné pozici jakožto mistři světa, takže nám pravidla vyhovují, musíme být ale otevření vůči diskusím a být součástí těchto diskusí," tvrdí Wolff.
Co říká na představený koncept Scuderie? "Návrh Ferrari je tak trochu provokací, tohle sami říkají. Osobně se mi líbilo, jak auto vypadalo, ale nejsem si jistý, jestli je tohle Formule 1. Přesto si musíme sednout a podívat se na to, jak F1 celkově vylepšit."
Koncept, který představilo Ferrari, se Wolffovi, líbí, podle něj se ale nejdená o vůz F1(foto: Scuderia Ferrari)
"Pokud se dohodneme na změně vzhledu vozů se všemi následky, které se týkají toho, jak se řídí - protože by nemělo jít o sportovní vozy, pak si pojďme promluvit o tom, zda by auta měla mít širší, větší pneumatiky. F1 to dlužíme, ale nemyslím si, že by tohle byl její prvořadý problém," dodává Wolff.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.