Formule 1 podle sportovního ředitele dominujícího Mercedesu, Tota Wolffa, nepotřebuje žádné revoluční změny.
Ferrari sice před letošní sezónou představilo svou vizi budoucího monopostu a v rámci Strategické skupiny F1 se hovořilo o úpravách aerodynamiky, širších vozech, širších kolech či výkonnějších motorech, podle Wolffa ale velké změny nejsou vůbec zapotřebí.
"Já si osobně myslím, že samotný sport nepotřebuje tak velké změny. Hovoříme o změně pravidel, aut nebo motorů, nemělo by to tedy být hlavním cílem. My jsme v šťastné pozici jakožto mistři světa, takže nám pravidla vyhovují, musíme být ale otevření vůči diskusím a být součástí těchto diskusí," tvrdí Wolff.
Co říká na představený koncept Scuderie? "Návrh Ferrari je tak trochu provokací, tohle sami říkají. Osobně se mi líbilo, jak auto vypadalo, ale nejsem si jistý, jestli je tohle Formule 1. Přesto si musíme sednout a podívat se na to, jak F1 celkově vylepšit."
Koncept, který představilo Ferrari, se Wolffovi, líbí, podle něj se ale nejdená o vůz F1(foto: Scuderia Ferrari)
"Pokud se dohodneme na změně vzhledu vozů se všemi následky, které se týkají toho, jak se řídí - protože by nemělo jít o sportovní vozy, pak si pojďme promluvit o tom, zda by auta měla mít širší, větší pneumatiky. F1 to dlužíme, ale nemyslím si, že by tohle byl její prvořadý problém," dodává Wolff.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.