Šéfka týmu Sauber, Monisha Kaltenbornová, přiznala, že je příjemně překvapena pokrokem, jaký Ferrari se svým motorem doposud dokázalo odvést.
Přestože očekávání ohledně zlepšení výkonu motoru Ferarri před sezónou převládala, výsledek je ve skutečnosti o poznání pozitivnější. Ferrari se nyní zdá být druhým nejlepším dodavatelem motorových jednotek. Ztrácí pouze na Mercedes, zatímco před motory Renault má jasný náskok. Má se za to, že během zimní přestávky dokázali technici stáhnout vteřinu na kolo, možná i o něco víc.
„Je to velmi výrazné zlepšení,“ potvrdila Monisha Kaltenbornová.
„Odvedli dobrou práci, jsem příjemně překvapená. Potřebujete určitou posilu, není to jen o automobilu, je třeba mít ten správný balík,“ dodává.
Šéfka týmu nyní věří, že díky výkonnějšímu vozu se tým bude schopen posunout na bodované příčky. To by pro Sauber byla po loňské sezóně potřebná vzpruha. Nasvědčuje tomu už výsledek z prvního závodu v Austrálii, kde Felipe Nasr dokázal obsadit pátou příčku.
„Minulý rok jsme k tomu neměli žádnou příležitost, protože jsme byli hodně daleko,“ přiznává Kaltenbornová, v zápětí ale dodává: „Oproti loňsku je to velký rozdíl, s naší silou, pokud nám to možnosti dovolí, můžeme být na lepších pozicích.“
Nasr svým pátým místem vlil Sauberu pozitivní naděje do žil
Jak ale Kaltenbornová přiznává, úspěch australského závodu nebude mít na komerční zájmy žádný nový vliv: „Když se podívám zpět do sezóny 2012, kdy jsme měli dobré výsledky, nemůžu říct, že by nám v pondělí ráno stáli lidé s úmyslem zasponzorovat nás, takhle jednoduché to bohužel není.“ Přesto, jak v zápětí dodává, je obodovaný výsledek pro tým velmi důležitý.
„Lidem to říká, že jsme zpět a nechá nás to zapomenout na loňský rok, který byl pouze ojedinělý a neměl by se znovu opakovat.“
„Řekli jsme si, že se chceme zlepšovat a taky se zlepšíme; dokázali jsme to lidem a chceme jim tím poslat jasnou zprávu,“ dodává Kaltenbornová
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.