Felipe Nasr říká, že toho Sauber letos může předvést mnohem více, ale připouští, že to bude stát víc peněz.
"Je to velká vzpruha pro tým," okomentoval svůj výsledek z Velké ceny Austrálie Felipe Nasr, který dojel na šestém místě. "Myslím, že to je motivace pro každého, pro všechny mechaniky."
"Hlavně to ukazuje, že tým udělal za poslední rok velký pokrok, a myslím, že máme ještě velký prostor na zlepšení, když budeme do auta ještě více investovat, tak bychom mohli odemknout další potenciál," řekl Nasr pro motorsport.com a zároveň připustil, že ho jeho výsledek v Austrálii celkem překvapil.
"Nečekal jsem to, abych byl upřímný. Ale je to velká úleva pro každého - i pro mě, i pro tým. Jsem opravdu šťastný, v závodě všechno vyšlo, protože víme, co se všechno může v prvním závodě přihodit. Je to neuvěřitelné, to musím říct. Nikdo to nečekal a bylo to pro mě náročné nejen fyzicky, ale i psychicky, abych vše udržel pod kontrolou a abych se soustředil na ovládání vozu."
"Také to ukazuje, že tým byl připravený, myslím, že se nikdy nevzdává. Pouze to ukazuje motivaci těchto kluků, oni znají potenciál a vědí, co s ním. Jsem potěšen, že jsem měl čistý závod, neměli jsme žádné problémy, zastávky v boxech proběhly také dobře a i strategie vyšla. Je těžké mít takové úspěšné dny, ale byli jsme připraveni, a tak jsme mohli využít šanci," zakončil Nasr.
Sauber na roštu Velké ceny Austrálie 2015 (foto: Sauber Motorsport AG)
Bude zajímavé sledovat Sauber i v dalších závodech, v Austrálii ukázal celkem slušné tempo, a hlavně dobrou rychlost na rovinkách, ale i ostatní týmy se budou zlepšovat, a hlavně dokončovat závody.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.