Hülkenberg: Naším trumfem byla spolehlivost a ne rychlost. Velké zlepšení očekává v Číně

Hülkenberg, Nico
Hülkenberg, Nico, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 18. března 2015 06:50
Sdílej:

Nico Hülkenberg se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport ohlíží za Velkou cenou Austrálie, kterou začala sezóna 2015. V Malajsii očekává těžký závod, poté by se ale Force India měla dočkat významného vylepšení vozu.

První závod, první body. Jak se cítíš?Nico Hülkenberg: Jsem šťastný. Nemohli jsme počítat s body, protože na úvod sezóny jsme s naším autem trochu pozadu. Naším trumfem byla spolehlivost a ne rychlost. Měli jsme štěstí, že odpadlo tolik aut.

Platilo staré pravidlo, že je Force India silnější v závodě než v trénincích?NH: Tentokrát žel ne. Závod byl těžší, než jsme čekali. Doufal jsem v lepší vyvážení. Ve voze ale nebyla žádná harmonie. Byl to neustálý boj.

Co přesně se stalo?NH: Trpěl jsem velkou nedotáčivostí. Možná proto, že nefungoval regulátor nastavení klapek předního křídla. Proto byla záď dost nestabilní.

Jak těsné to bylo v první zatáčce?NH: Držel jsem se mimo. Můj start byl extrémně špatný. Pak jsem se snažil dostat na vnitřek. To celkem dobře vyšlo, protože jsem dokázal získat jednu nebo dvě pozice k dobru. Viděl jsem, jak se to přede mnou zužuje, ale projel jsem. Po safety car fázi jsem jel hodně osamocený závod.

Force India rozdělila strategii. Proč jsi startoval na měkkých pneumatikách?NH: Já jsem si to tak přál. Ale fungovalo by to i opačně, kdybych startoval na středně-tvrdé směsi. Vůbec nechápu, proč musel Ericsson se Sauberem stavět třikrát. Při normální strategii by mi to mohl ztížit.

Force India bodovala v Melbourne s oběma vozy, velké zrychlení očekává v Číně(foto: Sahara Force India)

Na startu bylo jen 15 aut. Neztratili jste se?NH: Když jste ve voze, tak vám to tak nepřijde. Překvapilo mě ale, jak krátká doba uplynula před startem. Dojel jsem na svou startovní pozici a začala zhasínat světla. Normálně to trvá déle.

Co očekáváš v Malajsii?NH: Jde o extrémně aerodynamickou trať, která nic neodpouští. Vzhledem k našemu nízkému přítlaku bude velmi náročným místem. Zoufale čekáme na první vylepšení. Měli bychom se ho dočkat v Číně. U auta jsme na 50 - 60 % toho, co od něj očekáváme.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Saúdské Arábii

Lewis Hamilton se ve Ferrari trápí. Dokládají to slova v radiu

Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.

Novinky
Lewis Hamilton v Saúdské Arábii

Zklamaný Hamilton po tréninku v Džiddě: „Dostat se do top 10 by byl úspěch“

Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.

Grand Prix
Lando Norris v Džiddě

GP Saúdské Arábie: McLaren v plné síle, Norris ovládl 3. trénink

Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.

Novinky
Max Verstappen

Verstappen odhaluje realitu: I s pokrokem v Saúdské Arábii Red Bull čelí nevyřešeným problémům

Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.