Nico Hülkenberg se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport ohlíží za Velkou cenou Austrálie, kterou začala sezóna 2015. V Malajsii očekává těžký závod, poté by se ale Force India měla dočkat významného vylepšení vozu.
První závod, první body. Jak se cítíš?Nico Hülkenberg: Jsem šťastný. Nemohli jsme počítat s body, protože na úvod sezóny jsme s naším autem trochu pozadu. Naším trumfem byla spolehlivost a ne rychlost. Měli jsme štěstí, že odpadlo tolik aut.
Platilo staré pravidlo, že je Force India silnější v závodě než v trénincích?NH: Tentokrát žel ne. Závod byl těžší, než jsme čekali. Doufal jsem v lepší vyvážení. Ve voze ale nebyla žádná harmonie. Byl to neustálý boj.
Co přesně se stalo?NH: Trpěl jsem velkou nedotáčivostí. Možná proto, že nefungoval regulátor nastavení klapek předního křídla. Proto byla záď dost nestabilní.
Jak těsné to bylo v první zatáčce?NH: Držel jsem se mimo. Můj start byl extrémně špatný. Pak jsem se snažil dostat na vnitřek. To celkem dobře vyšlo, protože jsem dokázal získat jednu nebo dvě pozice k dobru. Viděl jsem, jak se to přede mnou zužuje, ale projel jsem. Po safety car fázi jsem jel hodně osamocený závod.
Force India rozdělila strategii. Proč jsi startoval na měkkých pneumatikách?NH: Já jsem si to tak přál. Ale fungovalo by to i opačně, kdybych startoval na středně-tvrdé směsi. Vůbec nechápu, proč musel Ericsson se Sauberem stavět třikrát. Při normální strategii by mi to mohl ztížit.
Force India bodovala v Melbourne s oběma vozy, velké zrychlení očekává v Číně(foto: Sahara Force India)
Na startu bylo jen 15 aut. Neztratili jste se?NH: Když jste ve voze, tak vám to tak nepřijde. Překvapilo mě ale, jak krátká doba uplynula před startem. Dojel jsem na svou startovní pozici a začala zhasínat světla. Normálně to trvá déle.
Co očekáváš v Malajsii?NH: Jde o extrémně aerodynamickou trať, která nic neodpouští. Vzhledem k našemu nízkému přítlaku bude velmi náročným místem. Zoufale čekáme na první vylepšení. Měli bychom se ho dočkat v Číně. U auta jsme na 50 - 60 % toho, co od něj očekáváme.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.