Hülkenberg: Naším trumfem byla spolehlivost a ne rychlost. Velké zlepšení očekává v Číně

Hülkenberg, Nico
Hülkenberg, Nico, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 18. března 2015 06:50
Sdílej:

Nico Hülkenberg se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport ohlíží za Velkou cenou Austrálie, kterou začala sezóna 2015. V Malajsii očekává těžký závod, poté by se ale Force India měla dočkat významného vylepšení vozu.

První závod, první body. Jak se cítíš?Nico Hülkenberg: Jsem šťastný. Nemohli jsme počítat s body, protože na úvod sezóny jsme s naším autem trochu pozadu. Naším trumfem byla spolehlivost a ne rychlost. Měli jsme štěstí, že odpadlo tolik aut.

Platilo staré pravidlo, že je Force India silnější v závodě než v trénincích?NH: Tentokrát žel ne. Závod byl těžší, než jsme čekali. Doufal jsem v lepší vyvážení. Ve voze ale nebyla žádná harmonie. Byl to neustálý boj.

Co přesně se stalo?NH: Trpěl jsem velkou nedotáčivostí. Možná proto, že nefungoval regulátor nastavení klapek předního křídla. Proto byla záď dost nestabilní.

Jak těsné to bylo v první zatáčce?NH: Držel jsem se mimo. Můj start byl extrémně špatný. Pak jsem se snažil dostat na vnitřek. To celkem dobře vyšlo, protože jsem dokázal získat jednu nebo dvě pozice k dobru. Viděl jsem, jak se to přede mnou zužuje, ale projel jsem. Po safety car fázi jsem jel hodně osamocený závod.

Force India rozdělila strategii. Proč jsi startoval na měkkých pneumatikách?NH: Já jsem si to tak přál. Ale fungovalo by to i opačně, kdybych startoval na středně-tvrdé směsi. Vůbec nechápu, proč musel Ericsson se Sauberem stavět třikrát. Při normální strategii by mi to mohl ztížit.

Force India bodovala v Melbourne s oběma vozy, velké zrychlení očekává v Číně(foto: Sahara Force India)

Na startu bylo jen 15 aut. Neztratili jste se?NH: Když jste ve voze, tak vám to tak nepřijde. Překvapilo mě ale, jak krátká doba uplynula před startem. Dojel jsem na svou startovní pozici a začala zhasínat světla. Normálně to trvá déle.

Co očekáváš v Malajsii?NH: Jde o extrémně aerodynamickou trať, která nic neodpouští. Vzhledem k našemu nízkému přítlaku bude velmi náročným místem. Zoufale čekáme na první vylepšení. Měli bychom se ho dočkat v Číně. U auta jsme na 50 - 60 % toho, co od něj očekáváme.

Stalo se