Daniel Ricciardo bude muset nasadit druhý motor hned v Austrálii poté, co se mu ten první pokazil v pátečním tréninku. Red Bull je z Renaultu frustrovaný, podle něj se výkon přes zimu nezvýšil a ovladatelnost se naopak zhoršila.
Domácí závodník musel kvůli potížím s pohonnou jednotkou Renaultu vynechat druhý trénink, zítra bude muset nastoupit s novou. Počet motorů na sezónu se letos přitom snížil z pěti na čtyři kusy na jezdce.
"O zítřek nemám obavy. Šlo o práci, kvůli které se nevyplatilo vyjet odpoledne na pět kol. Raději ji udělat pořádně a ujistit se, že máme závodní auto, které zítra něco ujede. Mám důvěru v to, že tomu tak bude. Bylo by to příjemné dneska, je to příliš brzy být o víkendu na dně. Zítra se tedy vzchopíme," věří Ricciardo.
O něco hůře nese situaci vedení Red Bullu, Toro Rosso totiž také řešilo problémy s pohonnou jednotkou. Odborný poradce Helmut Marko pro AMuS uvedl: "Naše závěry jsou zdrcující. Když se vám po 50 kilometrech porouchá motor, pak je to fatální, protože na celou sezónu máte jen čtyři. Ale vypadá to na nové poškození, s nímž jsme se při testech nesetkali."
Šéfové týmu kritizují Renault: výkon motoru je stejný jako loni, ovladatelnost horšíŠéf týmu Christian Horner se do Renaultu pustil rázněji: "Motor od loňského Abú Zabí stojí. Bylo nám slíbeno o 30 až 50 koní více. A širší výkonové pásmo."
Daniel Ricciardo věří, že po výměně motoru bude vše v pořádku(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Se svou kritikou přispěchal také Marko: "Ovladatelnost všech motorů je výrazně horší než při testech. Chceme se zlepšit, místo toho děláme krok zpět... Když se auto hýbe při brzdění a výkon je při akceleraci nesouvislý, pak se těžko pracuje na nastavení a jezdí konstantně. Odstup od špičky je hrozivý."
"Musíme pochopit, proč jsme ve vývoji udělali krok zpět. Red Bull může Renaultu pomoci se softwarem, k tomu nám ale musí poskytnout všechna data a umožnit nám důležité činnosti," pokračuje Marko.
Nový nos opět neprošel nárazovými testyProblémy má ale i Red Bull se svým aerodynamickým vývojem - během dvou dní dvakrát selhal u povinných nárazových testů s novým krátkým nosem, kolem kterého staví nový aerodynamický balík, jež by jim pomohl zrychlit až o půl sekundy na kolo. Sesterskému týmu Toro Rosso se s novým nosem podařilo přijít při posledních testech v Barceloně a vůz STR10 poté zrychlil o osm desetin sekundy.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.