Daniel Ricciardo bude muset nasadit druhý motor hned v Austrálii poté, co se mu ten první pokazil v pátečním tréninku. Red Bull je z Renaultu frustrovaný, podle něj se výkon přes zimu nezvýšil a ovladatelnost se naopak zhoršila.
Domácí závodník musel kvůli potížím s pohonnou jednotkou Renaultu vynechat druhý trénink, zítra bude muset nastoupit s novou. Počet motorů na sezónu se letos přitom snížil z pěti na čtyři kusy na jezdce.
"O zítřek nemám obavy. Šlo o práci, kvůli které se nevyplatilo vyjet odpoledne na pět kol. Raději ji udělat pořádně a ujistit se, že máme závodní auto, které zítra něco ujede. Mám důvěru v to, že tomu tak bude. Bylo by to příjemné dneska, je to příliš brzy být o víkendu na dně. Zítra se tedy vzchopíme," věří Ricciardo.
O něco hůře nese situaci vedení Red Bullu, Toro Rosso totiž také řešilo problémy s pohonnou jednotkou. Odborný poradce Helmut Marko pro AMuS uvedl: "Naše závěry jsou zdrcující. Když se vám po 50 kilometrech porouchá motor, pak je to fatální, protože na celou sezónu máte jen čtyři. Ale vypadá to na nové poškození, s nímž jsme se při testech nesetkali."
Šéfové týmu kritizují Renault: výkon motoru je stejný jako loni, ovladatelnost horšíŠéf týmu Christian Horner se do Renaultu pustil rázněji: "Motor od loňského Abú Zabí stojí. Bylo nám slíbeno o 30 až 50 koní více. A širší výkonové pásmo."
Daniel Ricciardo věří, že po výměně motoru bude vše v pořádku(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Se svou kritikou přispěchal také Marko: "Ovladatelnost všech motorů je výrazně horší než při testech. Chceme se zlepšit, místo toho děláme krok zpět... Když se auto hýbe při brzdění a výkon je při akceleraci nesouvislý, pak se těžko pracuje na nastavení a jezdí konstantně. Odstup od špičky je hrozivý."
"Musíme pochopit, proč jsme ve vývoji udělali krok zpět. Red Bull může Renaultu pomoci se softwarem, k tomu nám ale musí poskytnout všechna data a umožnit nám důležité činnosti," pokračuje Marko.
Nový nos opět neprošel nárazovými testyProblémy má ale i Red Bull se svým aerodynamickým vývojem - během dvou dní dvakrát selhal u povinných nárazových testů s novým krátkým nosem, kolem kterého staví nový aerodynamický balík, jež by jim pomohl zrychlit až o půl sekundy na kolo. Sesterskému týmu Toro Rosso se s novým nosem podařilo přijít při posledních testech v Barceloně a vůz STR10 poté zrychlil o osm desetin sekundy.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.