Daniel Ricciardo bude muset nasadit druhý motor hned v Austrálii poté, co se mu ten první pokazil v pátečním tréninku. Red Bull je z Renaultu frustrovaný, podle něj se výkon přes zimu nezvýšil a ovladatelnost se naopak zhoršila.
Domácí závodník musel kvůli potížím s pohonnou jednotkou Renaultu vynechat druhý trénink, zítra bude muset nastoupit s novou. Počet motorů na sezónu se letos přitom snížil z pěti na čtyři kusy na jezdce.
"O zítřek nemám obavy. Šlo o práci, kvůli které se nevyplatilo vyjet odpoledne na pět kol. Raději ji udělat pořádně a ujistit se, že máme závodní auto, které zítra něco ujede. Mám důvěru v to, že tomu tak bude. Bylo by to příjemné dneska, je to příliš brzy být o víkendu na dně. Zítra se tedy vzchopíme," věří Ricciardo.
O něco hůře nese situaci vedení Red Bullu, Toro Rosso totiž také řešilo problémy s pohonnou jednotkou. Odborný poradce Helmut Marko pro AMuS uvedl: "Naše závěry jsou zdrcující. Když se vám po 50 kilometrech porouchá motor, pak je to fatální, protože na celou sezónu máte jen čtyři. Ale vypadá to na nové poškození, s nímž jsme se při testech nesetkali."
Šéfové týmu kritizují Renault: výkon motoru je stejný jako loni, ovladatelnost horšíŠéf týmu Christian Horner se do Renaultu pustil rázněji: "Motor od loňského Abú Zabí stojí. Bylo nám slíbeno o 30 až 50 koní více. A širší výkonové pásmo."
Daniel Ricciardo věří, že po výměně motoru bude vše v pořádku(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Se svou kritikou přispěchal také Marko: "Ovladatelnost všech motorů je výrazně horší než při testech. Chceme se zlepšit, místo toho děláme krok zpět... Když se auto hýbe při brzdění a výkon je při akceleraci nesouvislý, pak se těžko pracuje na nastavení a jezdí konstantně. Odstup od špičky je hrozivý."
"Musíme pochopit, proč jsme ve vývoji udělali krok zpět. Red Bull může Renaultu pomoci se softwarem, k tomu nám ale musí poskytnout všechna data a umožnit nám důležité činnosti," pokračuje Marko.
Nový nos opět neprošel nárazovými testyProblémy má ale i Red Bull se svým aerodynamickým vývojem - během dvou dní dvakrát selhal u povinných nárazových testů s novým krátkým nosem, kolem kterého staví nový aerodynamický balík, jež by jim pomohl zrychlit až o půl sekundy na kolo. Sesterskému týmu Toro Rosso se s novým nosem podařilo přijít při posledních testech v Barceloně a vůz STR10 poté zrychlil o osm desetin sekundy.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.