Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová dnes v Melbourne promluvila o problémech týmu a soudních tahanicích s Giedem van der Gardem. Příliš sdílná ale nebyla.
Soud s Van der Gardem stále pokračuje, obě strany však udělaly pokrok v tom, že spolu začaly komunikovat, a mohou tedy dospět k dohodě. "Jde o téma, ke kterému nemůžu nic říct. Jen aby bylo jasno - myslím, že veškeré otázky k tomu nebudu moci zodpovědět," uvedla Kaltenbornová hned na úvod.
Na otázku, proč ani jeden z vozů nevyjel do prvního tréninku, odpověděla: "To je téma, o kterém nemůžu mluvit. To je vše, co k tomu mohu uvést." Do druhého tréninku ale vyjeli původně nominovaní piloti: Marcus Ericsson a Felipe Nasr.
Při dotazech týkajících se dopadu na Sauber utrousila: "Rozhodně to má na tým velmi negativní dopad, protože situace byla chvíli nejasná. Nyní byly proti týmu podniknuty určité kroky a my podle nich jednáme. Opravdu k tomu nemůžu nic víc říct."
Poté ji byly připomenuty některé výroky z loňské Brazílie, kde problém odstartoval po ohlášení Nasra jako závodního pilota: "Máme velmi jasno v tom, co jsme udělali, po chvíli jsme podnikli určité kroky, dobře jsme si to promysleli. Pro nás to je jasné. Výsledek tady je odlišný. To je všechno, co k tomu můžu říct."
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová je v Melbourne pod palbou palčivých otázek(foto: Sauber Motorsport AG)
K otázkám ohledně schopností současného managementu vést tým sdělila: "Celá věc nemá žádný vliv na to, jak pracujeme, na způsob práce týmu. Peter Sauber je předsedou naší společnosti a v této pozici pokračuje. Jeho role se nemění."
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.