Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová dnes v Melbourne promluvila o problémech týmu a soudních tahanicích s Giedem van der Gardem. Příliš sdílná ale nebyla.
Soud s Van der Gardem stále pokračuje, obě strany však udělaly pokrok v tom, že spolu začaly komunikovat, a mohou tedy dospět k dohodě. "Jde o téma, ke kterému nemůžu nic říct. Jen aby bylo jasno - myslím, že veškeré otázky k tomu nebudu moci zodpovědět," uvedla Kaltenbornová hned na úvod.
Na otázku, proč ani jeden z vozů nevyjel do prvního tréninku, odpověděla: "To je téma, o kterém nemůžu mluvit. To je vše, co k tomu mohu uvést." Do druhého tréninku ale vyjeli původně nominovaní piloti: Marcus Ericsson a Felipe Nasr.
Při dotazech týkajících se dopadu na Sauber utrousila: "Rozhodně to má na tým velmi negativní dopad, protože situace byla chvíli nejasná. Nyní byly proti týmu podniknuty určité kroky a my podle nich jednáme. Opravdu k tomu nemůžu nic víc říct."
Poté ji byly připomenuty některé výroky z loňské Brazílie, kde problém odstartoval po ohlášení Nasra jako závodního pilota: "Máme velmi jasno v tom, co jsme udělali, po chvíli jsme podnikli určité kroky, dobře jsme si to promysleli. Pro nás to je jasné. Výsledek tady je odlišný. To je všechno, co k tomu můžu říct."
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová je v Melbourne pod palbou palčivých otázek(foto: Sauber Motorsport AG)
K otázkám ohledně schopností současného managementu vést tým sdělila: "Celá věc nemá žádný vliv na to, jak pracujeme, na způsob práce týmu. Peter Sauber je předsedou naší společnosti a v této pozici pokračuje. Jeho role se nemění."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.