Podle Daniela Ricciarda je Adrian Newey stále důležitou součástí týmu. Dále se Australan rozpovídal o situaci s motory.
Adrian Newey se měl po loňské sezoně alespoň částečně stáhnout z F1. Navíc je znám tím, že ve Formuli 1 nechtěl pracovat na plný úvazek, protože se chtěl věnovat designu lodí, a tím, že pro něj jsou pravidla F1 příliš omezující. Nakonec ale může být vše jinak.
"Tým na to tlačí, a to opravdu hodně," řekl Ricciardo pro ESPNF1.com. "Vím, že Adrian Newey se měl přesunout do ústraní pro tento rok, ale to se ve skutečnosti nestalo. Byl na většině testů a vypadal, že ho vývoj auta opravdu zajímá. Takže si myslím, že chce zase vyhrávat. Rád vidím, že týmu přináší hodně motivace, abychom se znova dostali na špičku."
Dále Australan mluvil o pohonné jednotce, která loni po stránce výkonu omezovala auto více než aerodynamika. Tu měli u Red Bullu na srovnatelné úrovni s Mercedesem.
"Myslím, že už pohonnou jednotku dokážeme využívat více, a dostat tak z ní víc výkonu. Sice momentálně nejsme s výkonem na úrovni Mercedesu, ale děláme pokroky. Stále bychom měli ještě zlepšit ovladatelnost, ale to už záleží na požadavcích pilota - jak rychle přichází točivý moment a jaká je odezva, kterou dostanete, což se může lišit od trati k trati nebo v rychlých či pomalých sekcích okruhů. Ale obecně se snažíme vylepšit celý balíček."
Newey s Hornerem a Ricciardem při oslavách vítězství VC Kanady 2014(foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.