Velká výhoda Mercedesu je ukázkou dalšího období nadvlády jednoho týmu, Ricciardo by ale raději viděl pořádné bitvy o vítězství.
"Je to těžké, protože Mercedes očividně odvedl dobou práci, aby se dostal do pozice, ve které je, a aby byl dostatečně silný. Minulý rok jsem před nimi smekal klobouk, že měli tak silné auto. Tento rok to vypadá, že budou silní zase. Ale myslím si, že je důležité nebo dobré pro F1, když jsou na trati souboje o vítězství mezi více vozy. Když Mercedes vyjede z garáže a vyhraje každý závod, není to pro fanoušky zajímavé, protože vždy chtějí změnu, což je to, po čem lidé přirozeně touží," řekl Ricciardo pro ESPNF1.com.
"Nemůžeme na Mercedes ukázat prstem a říct 'hele, hoši, nemůžete trošku zpomalit', protože tak to ve sportu jednoduše nechodí," dále se nechal slyšet. "Dostihnout Mercedes je práce ostatních týmů a snad i my bychom to mohli dokázat. Nebo Ferrari, Williams či kdokoliv jiný, to je jedno. Hlavní je, aby o vítězství bojovalo více aut, protože to je zábava pro fanoušky a protože i my si chceme pořádně zazávodit o vítězství."
"Ale když Lewis [Hamilton] nebo Nico [Rosberg] vyhrávají závody s 20sekundovým náskokem a celý závod jezdí osamocení, možná si užijí stupně vítězů, ale raději by si v závodě pořádně zabojovali s dalšími jezdci. Kdežto my si vždy užijeme skvělé souboje, když máme stejně rychlé soupeře. Bylo by super jich mít ještě víc, ale uvidíme, jak se situace vyvine, i když to záleží hlavně na nás," zakončil Ricciardo.
Ricciardo při VC Belgie (foto: Red Bull Racing)
Bohužel se letos pravděpodobně nedočkáme souboje o vítězství mezi více týmy, ale pokud Mercedes v testech příliš neskrýval svou rychlost, tak by se k němu měly ostatní týmy trošku přiblížit. Když jsou stálejší pravidla, ubývá prostoru ke zlepšení, a když tým neměl loni dobré auto, má ještě mnoho potenciálu k úpravám. Ale na začátku sezony bychom se aspoň mohli dočkat zajímavých soubojů mezi Red Bullem, Ferrari a Williamsem o poslední pozici na stupních vítězů.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.