Daniel Ricciardo byl během posledního dne předsezonních testů přibrzděn problémy s jeho pohonnou jednotkou, konkrétně se jednalo o problémy s ERS.
Red Bull zakončil přípravy na novou sezonu problémovým dnem. Dopoledne byl testovací program Daniela Ricciarda přerušen kvůli defektu na jeho pohonné jednotce. Jeho ERS na voze RB11 bylo opraveno až odpoledne. Australanovi se nakonec zadařilo ujet několik delších i kratších výjezdů. Nedostal se snad jen na útok na nejrychlejší čas na měkkých gumách.
"Sice jsme měli problém s ERS, ale více méně jsme stihli vše, co jsme měli v plánu," říká Daniel Ricciardo po nedělních 72 kolech. Jeho čas 1:24,638 min stačil v neděli na páté místo. "Jednu chvíli jsme byli na trati s měkkými pneumatikami a malým množstvím benzínu. Můžeme toho ze sebe dostat ještě víc," říká Ricciardo před svým domácím závodem, ze kterého byl loni dodatečně vyloučen.
"Díky problémům s elektronikou z rána jsme měli nabitý testovací program. Ten problém jsme v minulosti již několikrát měli. V podstatě se nám ho podařílo zvládnout. Potřebovalo to ale čas, než jsme to opravili. Odpoledne jsme program trochu nahustili, jezdili jsme jak delší tak i kratší výjezdy. Nakonec to byl užitečný den," říká šéfinženýr týmu, Guillaume Rocquelin.
Vloni Ricciardo o podium z Melbourne přišel až dodatečně, vzpomínáte?(foto: Pirelli)
"Celkově zimní testovací program hodnotíme jako úspěšný. Už jen proto, že jsme ujeli třikrát tolik kilometrů co vloni. Koncentrovali jsme se na důležité věci a ne na rychlá kola. Koneckonců si chcete ověřit možnosti, které můžete v průběhu sezony využít. Přesně to jsme udělali. Vyvážení auta je dobré, konstantnost je tu, spolehlivost sedí a jezdci jsou spokojení. Pro první závod bychom měli být ve slušné formě," pokračuje Francouz.
"S ohledem na rozložení sil - o kterém teď jednoduše mluví každý - mohu jen říci, že je těžké odhadnout, jak na tom všichni jsou. Nehledě na jeden tým," říká Ricciardo. Je však jasné, že Mercedes je vpředu. "Za tímto jedním týmem je to podle mě těsné. Ale to uvidíme v Melbourne. Já osobně se pro nadcházející závody cítím připravený. Bude hezké vrátit se do Melbourne."
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.