Za současné problémy Formule 1 může podle majitele Lotusu, Gerarda Lopeze, zastaralé vedení, kterému vládne Bernie
"Sledovanost F1 v TV prudce klesá, zatímco show je na dráze výjimečná, stále je ale co zlepšovat. Sport se musí dostat k mladším fanouškům nejen prostřednictvím televize, ale hlavně prostřednictvím Internetu a sociálních médií," tvrdí Lopez.
Ecclestone přitom v závěru loňského roku řekl, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to, aby si kupovali hodinky značky Rolex či ukládali peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1
"F1 navíc nemá žádné skutečné marketingové oddělení, takže se nevyužívá významný potenciál existujících obchodních příležitostí," pokračuje Lopez, který také vlastní investiční společnost Genii Capital. F1 přitom považuje za jedinou "aktivitu nabízející globální platformu, která může přilákat světové společnosti. Přesto v ní existuje určitý druh překážek."
Gerard Lopez lituje promarněných obchodních příležitostí Formule 1v důsledku zastaralého vedení (foto: circuitoftheamericas.com)
Proto se majitel Lotusu táže: "Proč tito potenciální sponzoři po tom nikdy neskočí, když se nebojí částek, které jsou v F1 požadovány? Co je drží zpět? Je to kvůli archaickému managementu a organizaci?
Zatímco se týmům každý rok přerozdělí kolem 900 milionů dolarů, systém dále dává příliš mnoho těm bohatým a příliš málo těm, kteří toho moc nemají. Rozdíl se neustále zvětšuje, což zároveň poskvrňuje celkový image F1.
Potenciální sponzoři jsou proto raději ostražití, pokud jde o investice do sportu. To vše by mohlo být docela snadno vyřešeno, ale nikdo z ostatních týmů žel nesdílí stejnou vizi či program," dodává Lopez pro Auto Hebdo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.