Za současné problémy Formule 1 může podle majitele Lotusu, Gerarda Lopeze, zastaralé vedení, kterému vládne Bernie
"Sledovanost F1 v TV prudce klesá, zatímco show je na dráze výjimečná, stále je ale co zlepšovat. Sport se musí dostat k mladším fanouškům nejen prostřednictvím televize, ale hlavně prostřednictvím Internetu a sociálních médií," tvrdí Lopez.
Ecclestone přitom v závěru loňského roku řekl, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to, aby si kupovali hodinky značky Rolex či ukládali peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1
"F1 navíc nemá žádné skutečné marketingové oddělení, takže se nevyužívá významný potenciál existujících obchodních příležitostí," pokračuje Lopez, který také vlastní investiční společnost Genii Capital. F1 přitom považuje za jedinou "aktivitu nabízející globální platformu, která může přilákat světové společnosti. Přesto v ní existuje určitý druh překážek."
Gerard Lopez lituje promarněných obchodních příležitostí Formule 1v důsledku zastaralého vedení (foto: circuitoftheamericas.com)
Proto se majitel Lotusu táže: "Proč tito potenciální sponzoři po tom nikdy neskočí, když se nebojí částek, které jsou v F1 požadovány? Co je drží zpět? Je to kvůli archaickému managementu a organizaci?
Zatímco se týmům každý rok přerozdělí kolem 900 milionů dolarů, systém dále dává příliš mnoho těm bohatým a příliš málo těm, kteří toho moc nemají. Rozdíl se neustále zvětšuje, což zároveň poskvrňuje celkový image F1.
Potenciální sponzoři jsou proto raději ostražití, pokud jde o investice do sportu. To vše by mohlo být docela snadno vyřešeno, ale nikdo z ostatních týmů žel nesdílí stejnou vizi či program," dodává Lopez pro Auto Hebdo.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.