Za současné problémy Formule 1 může podle majitele Lotusu, Gerarda Lopeze, zastaralé vedení, kterému vládne Bernie
"Sledovanost F1 v TV prudce klesá, zatímco show je na dráze výjimečná, stále je ale co zlepšovat. Sport se musí dostat k mladším fanouškům nejen prostřednictvím televize, ale hlavně prostřednictvím Internetu a sociálních médií," tvrdí Lopez.
Ecclestone přitom v závěru loňského roku řekl, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to, aby si kupovali hodinky značky Rolex či ukládali peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1
"F1 navíc nemá žádné skutečné marketingové oddělení, takže se nevyužívá významný potenciál existujících obchodních příležitostí," pokračuje Lopez, který také vlastní investiční společnost Genii Capital. F1 přitom považuje za jedinou "aktivitu nabízející globální platformu, která může přilákat světové společnosti. Přesto v ní existuje určitý druh překážek."
Gerard Lopez lituje promarněných obchodních příležitostí Formule 1v důsledku zastaralého vedení (foto: circuitoftheamericas.com)
Proto se majitel Lotusu táže: "Proč tito potenciální sponzoři po tom nikdy neskočí, když se nebojí částek, které jsou v F1 požadovány? Co je drží zpět? Je to kvůli archaickému managementu a organizaci?
Zatímco se týmům každý rok přerozdělí kolem 900 milionů dolarů, systém dále dává příliš mnoho těm bohatým a příliš málo těm, kteří toho moc nemají. Rozdíl se neustále zvětšuje, což zároveň poskvrňuje celkový image F1.
Potenciální sponzoři jsou proto raději ostražití, pokud jde o investice do sportu. To vše by mohlo být docela snadno vyřešeno, ale nikdo z ostatních týmů žel nesdílí stejnou vizi či program," dodává Lopez pro Auto Hebdo.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.