Za současné problémy Formule 1 může podle majitele Lotusu, Gerarda Lopeze, zastaralé vedení, kterému vládne Bernie
"Sledovanost F1 v TV prudce klesá, zatímco show je na dráze výjimečná, stále je ale co zlepšovat. Sport se musí dostat k mladším fanouškům nejen prostřednictvím televize, ale hlavně prostřednictvím Internetu a sociálních médií," tvrdí Lopez.
Ecclestone přitom v závěru loňského roku řekl, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to, aby si kupovali hodinky značky Rolex či ukládali peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1
"F1 navíc nemá žádné skutečné marketingové oddělení, takže se nevyužívá významný potenciál existujících obchodních příležitostí," pokračuje Lopez, který také vlastní investiční společnost Genii Capital. F1 přitom považuje za jedinou "aktivitu nabízející globální platformu, která může přilákat světové společnosti. Přesto v ní existuje určitý druh překážek."
Gerard Lopez lituje promarněných obchodních příležitostí Formule 1v důsledku zastaralého vedení (foto: circuitoftheamericas.com)
Proto se majitel Lotusu táže: "Proč tito potenciální sponzoři po tom nikdy neskočí, když se nebojí částek, které jsou v F1 požadovány? Co je drží zpět? Je to kvůli archaickému managementu a organizaci?
Zatímco se týmům každý rok přerozdělí kolem 900 milionů dolarů, systém dále dává příliš mnoho těm bohatým a příliš málo těm, kteří toho moc nemají. Rozdíl se neustále zvětšuje, což zároveň poskvrňuje celkový image F1.
Potenciální sponzoři jsou proto raději ostražití, pokud jde o investice do sportu. To vše by mohlo být docela snadno vyřešeno, ale nikdo z ostatních týmů žel nesdílí stejnou vizi či program," dodává Lopez pro Auto Hebdo.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.