Německý Nürburgring nabídl Berniemu Ecclestonovi, aby se ujal pořádání letošní GP Německa. Vše tedy bude záležet na Berniem.
Ohledně toho, jestli uvidíme letos Formuli 1 v Německu, stále není jasno. Už několik týdnů se ale o tomto tématu dost hovoří (více zde a zde). Dle pravidelného dvouletého střídání by letos měla být řada na Nürburgringu. Před několika týdny ale Ecclestone řekl, že se v Německu nepojede, vše ale vzal za chvíli zpět. Teď je situace nadále otevřená.
Rozhodnutí bude muset učinit samotný Ecclestone, řekl po jednání Carsten Schumacher, šéf Capricorn, společnosti spravující okruh, pro německý 'Motorsport aktuell'. Ecclestonovi byla učiněna nabídka a je jen na něm, jestli ji přijme nebo ne. Pokud by se Bernie rozhodl správě, tak by se na Ringu jelo, jak potvrzuje Carsten Schumacher: "Rozhodnutí leží teď jen v jeho rukách. Napjatě na něj čekáme."
Stejně napjatě na toto rozhodnutí budou čekat i tisíce fanoušků. I bývalý sportovní šéf Mercedesu, Norbert Haug, řekl, že by sezona F1 bez GP Německa nebyla tím pravým. "Bylo by velice pěkné si ponechat Německou Grand Prix. Výpadek by nebyl dobrý," řekl Němec v rozhovoru pro 'Sport1', ve kterém poukázal také na "hospodářské aspekty".
V roce 2013 jsme na Nürburgringu mohli vidět takto krásné obrázky(foto: Red Bull Racing)
"Jde také o region, Grand Prix udělá obrat nějakých 30, 40 milionů EUR. Z toho žije hodně - gastronomie, hotely, taxi a také z toho budou samozřejmě zaplaceny daně," říká Haug. Ukázal ale porozumění pro vysoké zápisné. "Je to tržní hospodářství. Když má člověk možnost říci si o sumu x jako zápisné za Grand Prix, tak se jen velice těžko spokojí s polovinou nebo třemi čtvrtinami."
Dle Hauga ale není žádné jiné místo, kde by se závod mohl pořádat. "To, že pořadatel Hockenheim GmbH nechce opětovně přijmou riziko utvoření ztráty, je zcela jasně pochopitelné. Měli bychom všichni doufat, že vše jde správným směrem a Německá Grand Prix bude."
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.