Německý Nürburgring nabídl Berniemu Ecclestonovi, aby se ujal pořádání letošní GP Německa. Vše tedy bude záležet na Berniem.
Ohledně toho, jestli uvidíme letos Formuli 1 v Německu, stále není jasno. Už několik týdnů se ale o tomto tématu dost hovoří (více zde a zde). Dle pravidelného dvouletého střídání by letos měla být řada na Nürburgringu. Před několika týdny ale Ecclestone řekl, že se v Německu nepojede, vše ale vzal za chvíli zpět. Teď je situace nadále otevřená.
Rozhodnutí bude muset učinit samotný Ecclestone, řekl po jednání Carsten Schumacher, šéf Capricorn, společnosti spravující okruh, pro německý 'Motorsport aktuell'. Ecclestonovi byla učiněna nabídka a je jen na něm, jestli ji přijme nebo ne. Pokud by se Bernie rozhodl správě, tak by se na Ringu jelo, jak potvrzuje Carsten Schumacher: "Rozhodnutí leží teď jen v jeho rukách. Napjatě na něj čekáme."
Stejně napjatě na toto rozhodnutí budou čekat i tisíce fanoušků. I bývalý sportovní šéf Mercedesu, Norbert Haug, řekl, že by sezona F1 bez GP Německa nebyla tím pravým. "Bylo by velice pěkné si ponechat Německou Grand Prix. Výpadek by nebyl dobrý," řekl Němec v rozhovoru pro 'Sport1', ve kterém poukázal také na "hospodářské aspekty".
V roce 2013 jsme na Nürburgringu mohli vidět takto krásné obrázky(foto: Red Bull Racing)
"Jde také o region, Grand Prix udělá obrat nějakých 30, 40 milionů EUR. Z toho žije hodně - gastronomie, hotely, taxi a také z toho budou samozřejmě zaplaceny daně," říká Haug. Ukázal ale porozumění pro vysoké zápisné. "Je to tržní hospodářství. Když má člověk možnost říci si o sumu x jako zápisné za Grand Prix, tak se jen velice těžko spokojí s polovinou nebo třemi čtvrtinami."
Dle Hauga ale není žádné jiné místo, kde by se závod mohl pořádat. "To, že pořadatel Hockenheim GmbH nechce opětovně přijmou riziko utvoření ztráty, je zcela jasně pochopitelné. Měli bychom všichni doufat, že vše jde správným směrem a Německá Grand Prix bude."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.