1000 koňové motory by měly přijít, ale nejdříve v roce 2017. Vycházet by měly z aktuálních V6 turbo motorů. Ferrari v rámci jednání Strategické skupiny v Paříži navrhovalo V8 s turbem, Mercedes a Honda byly proti tomuto návrhu. Red Bull chtěl zase prosadit agresivnější vzezření monopostů už od roku 2016, i on ale narazil na odpor.
Setkání Strategické skupiny Formule 1 ve čtvrtek 5. února v Paříži nepřineslo skoro žádné konkrétní výsledky. Jen odložení spousty důležitých otázek. Zcela dle očekávání se šest privilegovaných týmů - Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams a nově Force India - nedokázalo na žádném z rozhodujících bodů týkajících se budoucnosti F1 shodnout.
Dokonce se opět nedohodli ani na počtu vývojových žetonů, které by měla Honda po 28. únoru dostat. Bude se tedy opět čekat na to, kolik si ponechali u Ferrari, Mercedesu a Renaultu. Až pak se bude znovu jednat. Šéf McLarenu, Ron Dennis, si samozřejmě přeje, aby si jejich soupeři pro průběh sezony nechali co možná nejvyšší počet žetonů. Honda má totiž dostat průměr ze zbylých žetonů všech ostatních výrobců.
1000koňové motory přijdou v roce 2017, vycházet budou z hybridních V6Bernie Ecclestone by se měl přeci jen dočkat svých vytoužených 1000 koňových motorů. Nejdříve však v roce 2017 postavených na bázi aktuálních V6 turbomotrů. Navíc by pohonnou jednotku mělo i nadále tvořit MGU-K a MGU-H. Mělo by tak padnout neoblíbené pravidlo o maximálním průtoku paliva.
Návrh Ferrari počítající s osmiválcovými motory se dvěma turby a KERSem, se setkal s ohlasem jen u Renaultu. Jenže Mercedes a Honda tento návrh hned zamítly a pohrozily případným odchodem z F1, pokud by se měl znovu měnit koncept pohonné jednotky. Aktuální hybridní pohonné jednotky byly zavedeny teprve v roce 2014.
Ferrari a Renault se dnem i nocí snaží vymyslet způsob, jak stáhnout náskok dominantního Mercedesu. Jak na tom bude Honda? (foto: Renault Sport F1)
Po poměrně ostrých jednáních je prý samotný šéf Ferrari, Sergio Marchionne, přesvědčen o tom, že přestup na jiné motory by byl sebevraždou. Nová konstrukce by znamenala jen další nutnost vysokých investic. Výrobci by tak museli během tří let sáhnout do svých kasiček hodně hluboko. A ani Ferrari ani Renault nemají žádnou garanci toho, že se pak najednou dostanou na špici. To už je větší šance, že doženou momentálně dominantní Mercedes vývojem aktuálních pohonných jednotek. Mercedesu se totiž bude více a více zmenšovat prostor pro další vývoj, protože jsou už blíž optimu své pohonné jednotky než Ferrari nebo Renault.
Změna vzhledu formulí v roce 2016 nehrozíTaké výrazná změna vzhledu budoucích formulí nedostala zelenou. Red Bull a McLaren předložily návrhy ukazující možnou podobu agresivnějších monopostů.
Návrhy byly přijaty pozitivně. Nicméně šéf Red Bullu, Christian Horner, chtěl společně s Berniem Ecclestonem tuto myšlenku prosadit už od roku 2016. To u soupeřů vyvolalo vlnu nevole. Především z důvodů zvýšených nákladů chtějí soupeři o tomto návrhu uvažovat nejdříve pro rok 2017. Jednomyslně odsouhlaseno by ale muselo být před konce června 2015.
Žádné konečné stanovisko nepadlo ani v otázce snížení nákladů. FIA pověřila poradenskou firmu McKinsey, aby se podívala na nákladovou strukturu devíti týmů a přišla s návrhy na snížení nákladů.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.