Felipe Nasr je opatrný i přes nejrychlejší čas, který v úterý zajel v Jerezu se Sauberem, pokud jde o vyhlídky svého týmu v sezóně 2015.
Mladý Brazilec tento týden zvládl 197 - po Rosbergovi jde o druhý nejvyšší počet odpovídající 872,3 km. Navíc se pohyboval vždy v horních částech výsledkových listin: v pondělí skončil druhý za Sebastianem Vettelem s Ferrari, včera byl dokonce nejrychlejší ze všech.
Ví, že přitom použil měkčí pneumatiky než soupeři, proto je ve svém hodnocení opatrný: "Myslím, že stále na voze máme určitý prostor pro zlepšení. Obecně to bylo dobré. Abych byl ale upřímný, tak si nemyslím, že budeme s tímto autem vždy na čele. Je to nicméně příjemné - skončit první."
Věří, že jejich vůz C34 má potenciál pro další zlepšování: "Neřekl bych, že to byla maximální výkonnost, ale na měkkých pneumatikách jsme absolvovali slušné jízdy. Zatím to vypadá na dobrý začátek pro tým a pro mě - poznávat, jak na tom víceméně jsme. Myslím, že vozy poháněné Mercedesy skrývají to, co mohou dokázat. Nevypadalo to, jako by jeli na 100 % své výkonnost."
Felipe Nasr v úterý v Jerezu na měkkých pneumatikách Pirelli (foto: Sauber Motorsport AG)
Přesto, že den nakonec skončil dobře, tak ráno zažil horkou chvilku, když se po smyku postaral o vyvěšení červených vlajek: "Byla tam mokrá stopa na výjezdu, já jsem se jí dotkl a zkrátka vyjel mimo. Myslím, že jsem byl tou dobou jediný na suchých pneumatikách. Bylo to čistě na mě, abych věděl, kolik toho potřebujete k přechodu na slicky.
Jde o něco, co musím zkoušet teď, protože nechci, aby k tomu došlo během závodu. Šlo tedy o správný čas pro to, abych si to vyzkoušel," dodává Nasr. Svůj Sauber přitom naštěstí nepoškodil, a tak mohl brzy pokračovat a během dne ujet celkem 109 kol (482,7 km).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.