Felipe Nasr je opatrný i přes nejrychlejší čas, který v úterý zajel v Jerezu se Sauberem, pokud jde o vyhlídky svého týmu v sezóně 2015.
Mladý Brazilec tento týden zvládl 197 - po Rosbergovi jde o druhý nejvyšší počet odpovídající 872,3 km. Navíc se pohyboval vždy v horních částech výsledkových listin: v pondělí skončil druhý za Sebastianem Vettelem s Ferrari, včera byl dokonce nejrychlejší ze všech.
Ví, že přitom použil měkčí pneumatiky než soupeři, proto je ve svém hodnocení opatrný: "Myslím, že stále na voze máme určitý prostor pro zlepšení. Obecně to bylo dobré. Abych byl ale upřímný, tak si nemyslím, že budeme s tímto autem vždy na čele. Je to nicméně příjemné - skončit první."
Věří, že jejich vůz C34 má potenciál pro další zlepšování: "Neřekl bych, že to byla maximální výkonnost, ale na měkkých pneumatikách jsme absolvovali slušné jízdy. Zatím to vypadá na dobrý začátek pro tým a pro mě - poznávat, jak na tom víceméně jsme. Myslím, že vozy poháněné Mercedesy skrývají to, co mohou dokázat. Nevypadalo to, jako by jeli na 100 % své výkonnost."
Felipe Nasr v úterý v Jerezu na měkkých pneumatikách Pirelli (foto: Sauber Motorsport AG)
Přesto, že den nakonec skončil dobře, tak ráno zažil horkou chvilku, když se po smyku postaral o vyvěšení červených vlajek: "Byla tam mokrá stopa na výjezdu, já jsem se jí dotkl a zkrátka vyjel mimo. Myslím, že jsem byl tou dobou jediný na suchých pneumatikách. Bylo to čistě na mě, abych věděl, kolik toho potřebujete k přechodu na slicky.
Jde o něco, co musím zkoušet teď, protože nechci, aby k tomu došlo během závodu. Šlo tedy o správný čas pro to, abych si to vyzkoušel," dodává Nasr. Svůj Sauber přitom naštěstí nepoškodil, a tak mohl brzy pokračovat a během dne ujet celkem 109 kol (482,7 km).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.