Felipe Nasr je opatrný i přes nejrychlejší čas, který v úterý zajel v Jerezu se Sauberem, pokud jde o vyhlídky svého týmu v sezóně 2015.
Mladý Brazilec tento týden zvládl 197 - po Rosbergovi jde o druhý nejvyšší počet odpovídající 872,3 km. Navíc se pohyboval vždy v horních částech výsledkových listin: v pondělí skončil druhý za Sebastianem Vettelem s Ferrari, včera byl dokonce nejrychlejší ze všech.
Ví, že přitom použil měkčí pneumatiky než soupeři, proto je ve svém hodnocení opatrný: "Myslím, že stále na voze máme určitý prostor pro zlepšení. Obecně to bylo dobré. Abych byl ale upřímný, tak si nemyslím, že budeme s tímto autem vždy na čele. Je to nicméně příjemné - skončit první."
Věří, že jejich vůz C34 má potenciál pro další zlepšování: "Neřekl bych, že to byla maximální výkonnost, ale na měkkých pneumatikách jsme absolvovali slušné jízdy. Zatím to vypadá na dobrý začátek pro tým a pro mě - poznávat, jak na tom víceméně jsme. Myslím, že vozy poháněné Mercedesy skrývají to, co mohou dokázat. Nevypadalo to, jako by jeli na 100 % své výkonnost."
Felipe Nasr v úterý v Jerezu na měkkých pneumatikách Pirelli (foto: Sauber Motorsport AG)
Přesto, že den nakonec skončil dobře, tak ráno zažil horkou chvilku, když se po smyku postaral o vyvěšení červených vlajek: "Byla tam mokrá stopa na výjezdu, já jsem se jí dotkl a zkrátka vyjel mimo. Myslím, že jsem byl tou dobou jediný na suchých pneumatikách. Bylo to čistě na mě, abych věděl, kolik toho potřebujete k přechodu na slicky.
Jde o něco, co musím zkoušet teď, protože nechci, aby k tomu došlo během závodu. Šlo tedy o správný čas pro to, abych si to vyzkoušel," dodává Nasr. Svůj Sauber přitom naštěstí nepoškodil, a tak mohl brzy pokračovat a během dne ujet celkem 109 kol (482,7 km).
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.