Felipe Nasr je opatrný i přes nejrychlejší čas, který v úterý zajel v Jerezu se Sauberem, pokud jde o vyhlídky svého týmu v sezóně 2015.
Mladý Brazilec tento týden zvládl 197 - po Rosbergovi jde o druhý nejvyšší počet odpovídající 872,3 km. Navíc se pohyboval vždy v horních částech výsledkových listin: v pondělí skončil druhý za Sebastianem Vettelem s Ferrari, včera byl dokonce nejrychlejší ze všech.
Ví, že přitom použil měkčí pneumatiky než soupeři, proto je ve svém hodnocení opatrný: "Myslím, že stále na voze máme určitý prostor pro zlepšení. Obecně to bylo dobré. Abych byl ale upřímný, tak si nemyslím, že budeme s tímto autem vždy na čele. Je to nicméně příjemné - skončit první."
Věří, že jejich vůz C34 má potenciál pro další zlepšování: "Neřekl bych, že to byla maximální výkonnost, ale na měkkých pneumatikách jsme absolvovali slušné jízdy. Zatím to vypadá na dobrý začátek pro tým a pro mě - poznávat, jak na tom víceméně jsme. Myslím, že vozy poháněné Mercedesy skrývají to, co mohou dokázat. Nevypadalo to, jako by jeli na 100 % své výkonnost."
Felipe Nasr v úterý v Jerezu na měkkých pneumatikách Pirelli (foto: Sauber Motorsport AG)
Přesto, že den nakonec skončil dobře, tak ráno zažil horkou chvilku, když se po smyku postaral o vyvěšení červených vlajek: "Byla tam mokrá stopa na výjezdu, já jsem se jí dotkl a zkrátka vyjel mimo. Myslím, že jsem byl tou dobou jediný na suchých pneumatikách. Bylo to čistě na mě, abych věděl, kolik toho potřebujete k přechodu na slicky.
Jde o něco, co musím zkoušet teď, protože nechci, aby k tomu došlo během závodu. Šlo tedy o správný čas pro to, abych si to vyzkoušel," dodává Nasr. Svůj Sauber přitom naštěstí nepoškodil, a tak mohl brzy pokračovat a během dne ujet celkem 109 kol (482,7 km).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.