Daniel Ricciardo doufá, že letos bude moci bojovat s piloty Mercedesu o titul mistra světa F1. Doufá přitom, že náskok loňských mistrů světa dokážou s Renaultem stáhnout.
Loni byl jediným pilotem z jiného týmu než Mercedes, který dokázal vyhrát závod: uspěl v Kanadě, v Maďarsku a v Belgii, v celkovém pořadí skončil třetí za Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
"Když se ohlédnete zpět, tak to bylo hodně skvělé, jak jsme třikrát vyhráli, i když byli tak dominantní. Cílem je vyhrát více závodů a snad získat více výsledků v boji o titul - v pořádném boji," uvádí Ricciardo, který bude s novým vozem testovat v Jerezu první dva dny.
Doufá, že Mercedes díky svému velkému náskoku dříve narazí na omezení a nedokáže se zlepšit o tolik, jako Renault, který pohání Red Bully: "Všichni se zlepší, to je fakt. Rádi byste si ale mysleli, že prostor Mercedesu pro zlepšení bude menší než u všech ostatních. Doufám, že nezískají 50 % navíc k tomu, co měli. Myslím, že my a Ferrari takovou ztrátu můžeme stáhnout."
Renault dle zákulisních zpráv dokázal přes zimu svou pohonnou jednotku zlepšit o 50 koní. To by znamenalo, že by jim na loňský Mercedes scházelo přibližně 10 koní, což je minimální ztráta. Jenže německý tým přes zimu také usilovně pracoval na svém motoru a udělal minimálně stejný pokrok, jako francouzský výrobce.
McLaren s Hondou by podle Daniela Ricciarda mohl dosáhnout velkého pokroku (foto: McLaren)
"Pokud výkonnostní ztrátu snížíme na polovinu, pak by šlo o dobrý začátek. Mohli bychom v na ně v průběhu sezóny zatlačit. Všichni se snaží zlepšit a já si uvědomuji, že je potřeba se zlepšovat neustále. Očekávám, že budeme rychlí," pokračuje pilot Red Bullu.
"Předpokládám, že Williams bude silný. Velký otazník visí nad McLarenem - Hondou. Jsem velmi zvědavý na to, jak jim to pojede. Mají potenciál na to, aby se jim dařilo. Všichni budou sledovat to, jaký pokrok dosáhnout. U Ferrari není reálný náznak toho, že by mohli získat sekundu na kolo. U McLarenu ano, pokud to s Hondou půjde vše dobře," dodává Ricciardo.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.