Nový týmový šéf Ferrari, Maurizio Arrivabene, věří, že plánovaná změna pravidel na rok 2017 musí být revolucí, pokud sport nemá přijít o další fanoušky.
V reakci na včerejší vyjádření Nikiho Laudy, že by monoposty Formule 1 měly mít přes 1000 koní, dnes Arrivabene řekl, že také podporuje dramatickou změnu v pravidlech. "Četl jsem, co náš kamarád Niki musel říci: On je špička ve třídě, zatímco já sedím o čtyři řady dále," říká Maurizio Arrivabene pro oficiální stránky týmu.
"Sdílím Nikiho pohled, že Formule 1 musí být velkolepější a věřím, že hrozba ztráty fanoušků se už žel naplňuje." Techničtí šéfové týmů F1 tento týden pokračují v jejich debatách o tom, jak pro rok 2017 nejlépe docílit zvýšení výkonů nad 1000 koní. Týmový šéfové by měli mít jednání na toto téma zkraje příštího měsíce. Arrivabene věří, že velká revize pravidel je potřebná k tomu, aby si sport opět získal na popularitě.
"V roce 2017 bych také rád viděl auta, která by vítězila u fanoušků, auta, ke kterým by se mohli dostat blíže a která by byla esteticky přitažlivější a možná se zvukem, který by zježil vaše chlupy. Asi takový, jaký dělá heavy metalová kapela. Tak to bylo v době, kdy Niki závodil a já byl nadšený fanušek svírající můj lístek 'general admission' [lístek opravňující diváka k obecnému vstupu na okruh mimo tribuny]. Nicméně si myslím, že jednoduchá evoluce by nebyla dostatečná.
Místo toho je voláno po opravdové revoluci se významnými a radikálními změnami. Myslím tím vyšší výkony a rychlosti, které by ale nemusely zahrnovat větší spotřebu paliva, ale určitě se musí snížit náklady u těch komponent, které širokou veřejnost nezajímají." Arrivabene také dodal, že F1 by měla udělat více pro to, aby se přiblížila k fanouškům, to by mohlo znamenat tiskové konference mimo paddock.
Maurizio s bývalým jezdcem Ferrari, Fernandem Alonsem(foto: Scuderia Ferrari)
"Být blíže lidem vlastně zahrnuje přesení F1 k lidem, například čtvrteční tiskové konference jezdců a prezentace týmů, které stejně nejsou o závodním víkendu, by mohly být mimo okruh ve veřejných prostorách. Města hostící velké ceny by mohla poskytovat stadiony pro prezentaci jezdců a aut v řádně vedených show.
Je na nás, abychom poskytli něco lepšího a abychom dodali nový formát F1 co možná nejdříve. Jaká je pravděpodobnost, že to uděláme? Vím, že to nebude běžný proud věcí, ale globální výzkum na internetu a v televizních společnostech by nám mohl dát reálný obrázek toho, co lidé chtějí. Vlastně i v oblasti sportu, kterým zábava je, bychom měli následovat trend, který je tažen poptávkou."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.