Na začátku února se bude znovu jednat o budoucím formátu motorů, které budou od roku 2017 pohánět vozy F1. Jaké jsou návrhy?
Ke schůzce FIA zastupovanou prezidentem Jeanem Todtem a ředitelem závodů Charliem Whitingem s výrobci motorů má dojít 6. února 2015. Cílem je zvýšit výkon na 1000 koní, zlepšit jejich zvuk a zlevnit je.
Návrhy Mercedesu, Hondy a FerrariMercedes by v budoucnosti rád stavěl na současných pohonných jednotkách, což je vzhledem k jejich technologickému náskoku logické. Změny by s sebou přinesly další zvýšení nákladů, hybridní motory podle nich mají budoucnost. Německý výrobce je ochoten přistoupit na zvýšení limitu průtoku i množství paliva pro závod, což by umožnilo dostat se s výkonem přes 1000 koní.
Honda je připravená k novým jednáním a navrhuje ještě extrémnější řešení - například čtyři elektromotory v každém náboji kola.
Ferrari by se ale dle Auto Motor und Sport raději vrátilo zpět k 2,2litrovým bi-turbo V8 motorům, které by točili 17 tisíc otáček za minutu. Nechce v nich MGU-H, naopak je pro standardní KERS a turbo. Tento směr by spíše vyhovoval také Red Bullu s Renaultem. Podle Mercedesu by si měl ale každý turbo dělat sám, je to ostatně oblast, ve které mají v Brixworthu náskok.
CenaCena motorů by neměla překročit 280 milionů korun (10 mil. Euro) ročně - nad tím zase kroutí nosem všichni výrobci, protože na nich chtějí pochopitelně vydělávat, jenže při takovém limitu by pro to moc prostoru neměli. Ecclestone jim ale hrozí, že pokud se nedohodnou na rozumné ceně, pak si prosadí vlastní představu.
F1 diskutuje o další změně motorů, ale jejich výrobci a Ecclestone majírozdílné představy (foto: Petr Hlawiczka)
Změny se mají dotknout i samotných monopostů, které by měly mít kromě vyššího výkonu díky širším pneumatikám také vyšší přilnavost, aby jejich řízení bylo opět náročnější. "Piloti by při jízdě měli znovu zadržovat dech," zdůrazňuje Lauda (více zde).
Problémem jsou ale opět náklady. Velké týmy mají odlišné představy než malé stáje, na jejichž stranu se FIA přiklání. Charlie Whiting má za úkol dát do 6. února 2015 dohromady plán o devíti bodech.
Některé z nich se ale větším týmům vůbec nezamlouvají, například návrh na společné IT, omezení počtu vylepšení na čtyři ročně, omezení přepravovaného nákladu na závody, více společných dílů nebo externí aerodynamické tunely, které by si mohli pronajímat pouze na 10hodinové bloky.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.