Bernie Ecclestone zůstává klidný v jednání s pořadateli Velké ceny Německa, ve které se střídají Hockenheimring a Nürburgring. Podle něj se bez ní letos můžeme obejít.
Letos měl závod původně hostit Nürburgring, ale kvůli finančním problémům a změně majitelů byl osloven o jeho pořádání opět Hockenheimring, který má smlouvu na sudé roky, tj. 2014 a 2016.
Došlo už k dohodě s pořadateli z Hockenheimu? "Ne tak docela." V rozhovoru pro Sky Sport sice přiznává, že se sice ve středu v Londýně sešel s novými majiteli Nürburgringu, přesto se podle něj letos v Německu závodit nemusí. Poté zavtipkoval: "Ale jeden máme, jmenuje se Rakousko."
To by ale podle některých fanoušků bylo nepředstavitelné: v Německu se závodí nepřetržitě od roku 1960, mistrovský Mercedes pochází taktéž z této země a v F1 působí tři němečtí piloti včetně čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, jenž před letošní sezónou přestoupil k Ferrari.
Ecclestone sice tvrdí, že udělá vše proto, aby se Velká cena Německa uskutečnila, zároveň ale upozorňuje, že pokud si to nebude moci Hockenheim ani Nürburgring dovolit, závodit se tam nebude: "Jediným důvodem, proč by se závod neuskutečnil, by bylo to, že by si ho nemohli dovolit."
Pořadatelé Velké ceny Německa v Hockenheimu zaznamenali loni i přes dominancidomácího Mercedesu nízkou návštěvnost (foto: Daimler AG)
Překvapením pro něj byla nízká návštěvnost loni v Hockenheimu, přestože na dráze dominoval Mercedes a v předchozích letech Vettel s Red Bullem. Čím to? "Opravdu nevím, překvapilo mě to. Možná to je trochu tím, že Němci byli hodně zvyklí na Michaela [Schumachera], fandili mu a chybí jim, když už nezávodí," odpovídá Ecclestone.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.