Bernie Ecclestone zůstává klidný v jednání s pořadateli Velké ceny Německa, ve které se střídají Hockenheimring a Nürburgring. Podle něj se bez ní letos můžeme obejít.
Letos měl závod původně hostit Nürburgring, ale kvůli finančním problémům a změně majitelů byl osloven o jeho pořádání opět Hockenheimring, který má smlouvu na sudé roky, tj. 2014 a 2016.
Došlo už k dohodě s pořadateli z Hockenheimu? "Ne tak docela." V rozhovoru pro Sky Sport sice přiznává, že se sice ve středu v Londýně sešel s novými majiteli Nürburgringu, přesto se podle něj letos v Německu závodit nemusí. Poté zavtipkoval: "Ale jeden máme, jmenuje se Rakousko."
To by ale podle některých fanoušků bylo nepředstavitelné: v Německu se závodí nepřetržitě od roku 1960, mistrovský Mercedes pochází taktéž z této země a v F1 působí tři němečtí piloti včetně čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, jenž před letošní sezónou přestoupil k Ferrari.
Ecclestone sice tvrdí, že udělá vše proto, aby se Velká cena Německa uskutečnila, zároveň ale upozorňuje, že pokud si to nebude moci Hockenheim ani Nürburgring dovolit, závodit se tam nebude: "Jediným důvodem, proč by se závod neuskutečnil, by bylo to, že by si ho nemohli dovolit."
Pořadatelé Velké ceny Německa v Hockenheimu zaznamenali loni i přes dominancidomácího Mercedesu nízkou návštěvnost (foto: Daimler AG)
Překvapením pro něj byla nízká návštěvnost loni v Hockenheimu, přestože na dráze dominoval Mercedes a v předchozích letech Vettel s Red Bullem. Čím to? "Opravdu nevím, překvapilo mě to. Možná to je trochu tím, že Němci byli hodně zvyklí na Michaela [Schumachera], fandili mu a chybí jim, když už nezávodí," odpovídá Ecclestone.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.