Mercedes nástupce mistrovského vozu - nový F1 W06 Hybrid - představí až 1. února ve španělském Jerezu.
To je den, kdy začne předsezónní testování. Mercedes se na dráhu vrátí po zimě plné intenzivního vývoje. Novou generaci závodního monopostu představí před zraky médií, přesný čas prezentace ještě upřesní.
Jako první se za volant v neděli posadí Nico Rosberg, do akce se zapojí opět třetí den. V pondělí a ve středu bude testovat úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Oproti loňsku si tedy své pořadí prohazují.
"Pracovní zátěž byla tuto zimu jako obvykle obrovská. Loni jsme se připravovali na závodění zcela nové formule, nyní čelíme velké výzvě učinit ve vývoji další krok," popisuje sportovní ředitel Toto Wolff, jenž by letos rád oba tituly obhájil.
"Víme, že jsme šli do zimy se zaměřovačem ostatních týmů na našich zádech - a jsme si jisti tím, že naši soupeři budou konkurenceschopní od úvodního závodu v Melbourne. Musíme se proto zaměřit na každý detail, pokud si letos chceme vybudovat nějaký náskok - a to jsme také udělali.
Mercedes při prezentaci loňského vozu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jde o vzrušující období roku, protože se naše společné úsilí schází v novém voze. Všichni v Brackley, v Brixworthu a ve Stuttgartu vložili do vytvoření posledního šípu obrovské úsilí. Chtěl bych jim za něj zatím poděkovat. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, jak si auto povede, když začne jezdit," dodává Wolff.
Před Mercedesem ukáže nový vůz McLaren (29. ledna) a Ferrari (30. ledna), Force India tuto středu v Mexiku pouze nové zbarvení a sponzory. Data představení vozů a termíny testů můžete sledovat v pravém sloupic na hlavní stránce F1news.cz.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.