Mercedes nástupce mistrovského vozu - nový F1 W06 Hybrid - představí až 1. února ve španělském Jerezu.
To je den, kdy začne předsezónní testování. Mercedes se na dráhu vrátí po zimě plné intenzivního vývoje. Novou generaci závodního monopostu představí před zraky médií, přesný čas prezentace ještě upřesní.
Jako první se za volant v neděli posadí Nico Rosberg, do akce se zapojí opět třetí den. V pondělí a ve středu bude testovat úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Oproti loňsku si tedy své pořadí prohazují.
"Pracovní zátěž byla tuto zimu jako obvykle obrovská. Loni jsme se připravovali na závodění zcela nové formule, nyní čelíme velké výzvě učinit ve vývoji další krok," popisuje sportovní ředitel Toto Wolff, jenž by letos rád oba tituly obhájil.
"Víme, že jsme šli do zimy se zaměřovačem ostatních týmů na našich zádech - a jsme si jisti tím, že naši soupeři budou konkurenceschopní od úvodního závodu v Melbourne. Musíme se proto zaměřit na každý detail, pokud si letos chceme vybudovat nějaký náskok - a to jsme také udělali.
Mercedes při prezentaci loňského vozu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jde o vzrušující období roku, protože se naše společné úsilí schází v novém voze. Všichni v Brackley, v Brixworthu a ve Stuttgartu vložili do vytvoření posledního šípu obrovské úsilí. Chtěl bych jim za něj zatím poděkovat. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, jak si auto povede, když začne jezdit," dodává Wolff.
Před Mercedesem ukáže nový vůz McLaren (29. ledna) a Ferrari (30. ledna), Force India tuto středu v Mexiku pouze nové zbarvení a sponzory. Data představení vozů a termíny testů můžete sledovat v pravém sloupic na hlavní stránce F1news.cz.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.