Mercedes nástupce mistrovského vozu - nový F1 W06 Hybrid - představí až 1. února ve španělském Jerezu.
To je den, kdy začne předsezónní testování. Mercedes se na dráhu vrátí po zimě plné intenzivního vývoje. Novou generaci závodního monopostu představí před zraky médií, přesný čas prezentace ještě upřesní.
Jako první se za volant v neděli posadí Nico Rosberg, do akce se zapojí opět třetí den. V pondělí a ve středu bude testovat úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Oproti loňsku si tedy své pořadí prohazují.
"Pracovní zátěž byla tuto zimu jako obvykle obrovská. Loni jsme se připravovali na závodění zcela nové formule, nyní čelíme velké výzvě učinit ve vývoji další krok," popisuje sportovní ředitel Toto Wolff, jenž by letos rád oba tituly obhájil.
"Víme, že jsme šli do zimy se zaměřovačem ostatních týmů na našich zádech - a jsme si jisti tím, že naši soupeři budou konkurenceschopní od úvodního závodu v Melbourne. Musíme se proto zaměřit na každý detail, pokud si letos chceme vybudovat nějaký náskok - a to jsme také udělali.
Mercedes při prezentaci loňského vozu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jde o vzrušující období roku, protože se naše společné úsilí schází v novém voze. Všichni v Brackley, v Brixworthu a ve Stuttgartu vložili do vytvoření posledního šípu obrovské úsilí. Chtěl bych jim za něj zatím poděkovat. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, jak si auto povede, když začne jezdit," dodává Wolff.
Před Mercedesem ukáže nový vůz McLaren (29. ledna) a Ferrari (30. ledna), Force India tuto středu v Mexiku pouze nové zbarvení a sponzory. Data představení vozů a termíny testů můžete sledovat v pravém sloupic na hlavní stránce F1news.cz.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.