Návrhář okruhů Formule 1 Hermann Tilke po úpravě mexické dráhy věří, že bude letos po návratu do kalendáře úspěšná a diváci ji dobře přijmou. Totéž očekává od zcela výjimečného Ázerbájdžánu.
Trať Autodromo Hermanos Rodriguez nacházející se poblíž hlavního města Mexico City hostila naposledy závod F1 v roce 1992. Letos se chystá k velkému návratu - k tomu ovšem FIA požadovala provedení rekonstrukci.
V zájmu zvýšení bezpečnosti byla přebudována rychlá zatáčka před cílovou rovinkou - Peraltada. Místo ní vznikne šikana a vozy se projedou stadiónem. Také esíčka (č. 7 - 12) v prostřední části okruhu budou narovnána a jejich průjezd tedy bude rychlejší.
Video: průjezd mexickým okruhem s Nigelem Mansellem v roce 1992 (zdroj: Youtube)
"Nové budou boxy i paddock, ale nemáme tolik místa. A po rovince jsme udělali několik nových zatáček, protože to je pro diváky to nejpodstatnější. 'Hada' - velmi rychlé zatáčky, přesouváme dovnitř. Téměř je kopírujeme, protože byly úspěšné, ale nebyly bezpečné, neobsahovaly žádné únikové zóny," popisuje Tilke pro Fox Sports.
"A nachází se tam velký stadion pro koncerty. Povedeme vozy skrz něj. Samozřejmě je pomalý, ale je to pro diváky - bude tam k vidění akce," přibližuje úpravy v poslední části okruhu, které v minulosti dominovala velmi rychlá zatáčka.
Video: úpravy mexického okruhu, který se letos vrací do kalendáře F1 (zdroj: Youtube)
Ázerbájdžán bude naprosto výjimečnýTilke často čelí kritice kvůli tomu, že se vzrušující tratě z minulosti po jeho úpravách stávají nudnými. Naposledy se setkal s negativními reakcemi kvůli připravované městské trati v ázerbájdžánském Baku.
"Musíte to vidět trojrozměrně, z fotek to nevyplývá. Opravdu je to ve starém městě do kopce, kopíruje to hradby z 12. století. Bude to opravdu vzrušující. Jde o 100% dočasný okruh, vše na existujících cestách. Některé zrenovujeme, ale ne všechny.
Půjde o velmi rychlou trať. Jde o naprosto jinou výzvu, hodně se liší od všech městských tratí na světě. Je jiná než Monako, jiná než Singapur. Bude naprosto výjimečná.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.