Návrhář okruhů Formule 1 Hermann Tilke po úpravě mexické dráhy věří, že bude letos po návratu do kalendáře úspěšná a diváci ji dobře přijmou. Totéž očekává od zcela výjimečného Ázerbájdžánu.
Trať Autodromo Hermanos Rodriguez nacházející se poblíž hlavního města Mexico City hostila naposledy závod F1 v roce 1992. Letos se chystá k velkému návratu - k tomu ovšem FIA požadovala provedení rekonstrukci.
V zájmu zvýšení bezpečnosti byla přebudována rychlá zatáčka před cílovou rovinkou - Peraltada. Místo ní vznikne šikana a vozy se projedou stadiónem. Také esíčka (č. 7 - 12) v prostřední části okruhu budou narovnána a jejich průjezd tedy bude rychlejší.
Video: průjezd mexickým okruhem s Nigelem Mansellem v roce 1992 (zdroj: Youtube)
"Nové budou boxy i paddock, ale nemáme tolik místa. A po rovince jsme udělali několik nových zatáček, protože to je pro diváky to nejpodstatnější. 'Hada' - velmi rychlé zatáčky, přesouváme dovnitř. Téměř je kopírujeme, protože byly úspěšné, ale nebyly bezpečné, neobsahovaly žádné únikové zóny," popisuje Tilke pro Fox Sports.
"A nachází se tam velký stadion pro koncerty. Povedeme vozy skrz něj. Samozřejmě je pomalý, ale je to pro diváky - bude tam k vidění akce," přibližuje úpravy v poslední části okruhu, které v minulosti dominovala velmi rychlá zatáčka.
Video: úpravy mexického okruhu, který se letos vrací do kalendáře F1 (zdroj: Youtube)
Ázerbájdžán bude naprosto výjimečnýTilke často čelí kritice kvůli tomu, že se vzrušující tratě z minulosti po jeho úpravách stávají nudnými. Naposledy se setkal s negativními reakcemi kvůli připravované městské trati v ázerbájdžánském Baku.
"Musíte to vidět trojrozměrně, z fotek to nevyplývá. Opravdu je to ve starém městě do kopce, kopíruje to hradby z 12. století. Bude to opravdu vzrušující. Jde o 100% dočasný okruh, vše na existujících cestách. Některé zrenovujeme, ale ne všechny.
Půjde o velmi rychlou trať. Jde o naprosto jinou výzvu, hodně se liší od všech městských tratí na světě. Je jiná než Monako, jiná než Singapur. Bude naprosto výjimečná.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.