FIA v nových pravidlech potvrzuje zavedení virtuálního safety caru. Jak bude novinka fungovat?
S tímto nápadem přišla po nehodě Julese Bianchiho, který jel i za žlutých vlajek velmi rychle, ztratil kontrolu nad svým vozem a narazil do bagru odtahujícího monopost Adriana Sutila, který ve stejném místě havaroval o kolo dříve.
Během pátečních tréninků si jej v závěru loňské sezóny také několikrát vyzkoušela, a tak se virtuální safety car stal formální součástí sportovních pravidel. Ta v článku 41 popisují, jak bude fungovat - kompletní znění nových pravidel najdete zde.
Na jeho použití dojde tehdy, když bude zapotřebí dvojitých žlutých vlajek v kterékoliv části dráhy a když budou soupeři či komisaři v ohrožení, ale podmínky nebudou takové, aby oprávnili samotné využití safety caru."
Když bude "povolán" virtuální safety car, na světelných panelech kolem dráhy bude svítit nápis VSC. Piloti nebudou moci zajíždět do boxů z jiného důvodu než kvůli výměně pneumatik, navíc budou muset jezdit pomaleji, než jim FIA stanoví pomocí minimálního času stanoveného pro každý sektor trati.
Nejde však o klasické tři sektory, na které jsou okruhy rozděleny, ale o sektor "komisařský," kterých bývá kolem 20 (v závislosti na okruhu, viz příklad Melbourne níže). Pokud někdo v daném úseku zajede čas rychlejší, bude závodními komisaři FIA potrestán.
Oficiální mapa australského okruhu v Melbourne a členění na tři klasické sektory a19 "komisařských" sektorů, které jsou důležité z pohledu virtuálního safety caru- odpovídají stanovištím komisařů (zdroj: FIA)
Pokud bude ředitelství závodu spokojeno s opětovným nastolením bezpečných podmínek, bude se v závodění pokračovat. Týmy o blížícím se ukončení této fáze budou informovány pomocí oficiálního systému pro zobrazování zpráv, pak "do 10 až 15 sekund zmizne z panelů podél trati nápis VSC, místo toho se zobrazí zelená. Po 30 sekundách nato zelená barva zhasne."
Závod bude normálně pokračovat, na žádné pevné restarty nedojde. Ty byly koncem minulého roku společně s dvojnásobně bodovaným posledním závodem sezóny nakonec zrušeny.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.