FIA v nových pravidlech potvrzuje zavedení virtuálního safety caru. Jak bude novinka fungovat?
S tímto nápadem přišla po nehodě Julese Bianchiho, který jel i za žlutých vlajek velmi rychle, ztratil kontrolu nad svým vozem a narazil do bagru odtahujícího monopost Adriana Sutila, který ve stejném místě havaroval o kolo dříve.
Během pátečních tréninků si jej v závěru loňské sezóny také několikrát vyzkoušela, a tak se virtuální safety car stal formální součástí sportovních pravidel. Ta v článku 41 popisují, jak bude fungovat - kompletní znění nových pravidel najdete zde.
Na jeho použití dojde tehdy, když bude zapotřebí dvojitých žlutých vlajek v kterékoliv části dráhy a když budou soupeři či komisaři v ohrožení, ale podmínky nebudou takové, aby oprávnili samotné využití safety caru."
Když bude "povolán" virtuální safety car, na světelných panelech kolem dráhy bude svítit nápis VSC. Piloti nebudou moci zajíždět do boxů z jiného důvodu než kvůli výměně pneumatik, navíc budou muset jezdit pomaleji, než jim FIA stanoví pomocí minimálního času stanoveného pro každý sektor trati.
Nejde však o klasické tři sektory, na které jsou okruhy rozděleny, ale o sektor "komisařský," kterých bývá kolem 20 (v závislosti na okruhu, viz příklad Melbourne níže). Pokud někdo v daném úseku zajede čas rychlejší, bude závodními komisaři FIA potrestán.
Oficiální mapa australského okruhu v Melbourne a členění na tři klasické sektory a19 "komisařských" sektorů, které jsou důležité z pohledu virtuálního safety caru- odpovídají stanovištím komisařů (zdroj: FIA)
Pokud bude ředitelství závodu spokojeno s opětovným nastolením bezpečných podmínek, bude se v závodění pokračovat. Týmy o blížícím se ukončení této fáze budou informovány pomocí oficiálního systému pro zobrazování zpráv, pak "do 10 až 15 sekund zmizne z panelů podél trati nápis VSC, místo toho se zobrazí zelená. Po 30 sekundách nato zelená barva zhasne."
Závod bude normálně pokračovat, na žádné pevné restarty nedojde. Ty byly koncem minulého roku společně s dvojnásobně bodovaným posledním závodem sezóny nakonec zrušeny.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.