Vedení formule 1 hovoří o novém počátku. Cílem jsou obtížněji ovladatelná auta s výkonem převyšujícím 1000 koní a s agresivnějším vzhledem. Od sezóny 2016 se ale vše zavést zřejmě nestihne.
Budoucnost vrcholné disciplíny motorsportu se bude rozebírat v úterý 6. ledna 2015 v Ženevě. Na přetřes přijdou i motory a přání Bernieho Ecclestonea, aby byly silnější, hlučnější a levnější. Konkrétní návrh chce mít na stole do konce ledna. Cílem je 1000 koní a hlasitější zvukový projev, vycházet se má ze současných zdrojů výkonu.
Kromě toho se bude hovořit o mnoha dalších věcech. Podle Auto Motor und Sport je jisté, že bude prolomen současný limit průtoku paliva (100 kg/hod), možností je i zvýšení spotřeby ze současných 100 kg paliva na závod.
Jednat se bude také o pozici obtokového ventilu ve výfukovém potrubí, o průměru výfuku a počtu turbodmychadel - místo jednoho by mohly být dva (bi-turbo). Kvůli úspoře nákladů se zvažuje standardizace baterií a elektromotorů.
Od kdy? Rok 2016 je na změny příliš brzyMonoposty doznají také vizuální úpravy: pneumatiky mají být širší, vzhled agresivnější a výkon vzroste, takže závodění bude pro piloty více vzrušující. Dojít by mělo také k redukci aerodynamiky, aby poklesl přítlak, který vozy vytvářejí.
Williams FW11 z roku 1986 řízený Nelsonem Piquetem (foto: Williams F1 Team)
Nevýkonný ředitel Niki Lauda vybízí: "Musíme vymyslet auto budoucnosti, ne vyhrabat nějaké z minulosti. Formule 1 musí poskytovat nejagresivnější sportovní stroje ve spojení s výkonem 1200 koní. Když to dobře půjde, musí mít auta také širší pneumatiky, zrychlit a stát se obtížněji ovladatelnými."
To bude náročným úkolem. I když Ecclestone usiluje o rychlou změnu, Lauda varuje před zbrklými činy: "Nemá cenu lámat přes koleno nic, co by se pak opět ukázalo, že je špatné. Do roku 2016 to je téměř nemožné."
"Něco rozumného může vzniknout pouze tehdy, pokud si dáme čas do roku 2017. Pak se výrobcům více vyplatí investice do pohonných jednotek. Honda nepostavila svůj motor pouze pro jednu sezónu. Potřebujete určitou stabilitu. Jinak bude všechno šíleně drahé," dodává Lauda.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.