Vedení formule 1 hovoří o novém počátku. Cílem jsou obtížněji ovladatelná auta s výkonem převyšujícím 1000 koní a s agresivnějším vzhledem. Od sezóny 2016 se ale vše zavést zřejmě nestihne.
Budoucnost vrcholné disciplíny motorsportu se bude rozebírat v úterý 6. ledna 2015 v Ženevě. Na přetřes přijdou i motory a přání Bernieho Ecclestonea, aby byly silnější, hlučnější a levnější. Konkrétní návrh chce mít na stole do konce ledna. Cílem je 1000 koní a hlasitější zvukový projev, vycházet se má ze současných zdrojů výkonu.
Kromě toho se bude hovořit o mnoha dalších věcech. Podle Auto Motor und Sport je jisté, že bude prolomen současný limit průtoku paliva (100 kg/hod), možností je i zvýšení spotřeby ze současných 100 kg paliva na závod.
Jednat se bude také o pozici obtokového ventilu ve výfukovém potrubí, o průměru výfuku a počtu turbodmychadel - místo jednoho by mohly být dva (bi-turbo). Kvůli úspoře nákladů se zvažuje standardizace baterií a elektromotorů.
Od kdy? Rok 2016 je na změny příliš brzyMonoposty doznají také vizuální úpravy: pneumatiky mají být širší, vzhled agresivnější a výkon vzroste, takže závodění bude pro piloty více vzrušující. Dojít by mělo také k redukci aerodynamiky, aby poklesl přítlak, který vozy vytvářejí.
Williams FW11 z roku 1986 řízený Nelsonem Piquetem (foto: Williams F1 Team)
Nevýkonný ředitel Niki Lauda vybízí: "Musíme vymyslet auto budoucnosti, ne vyhrabat nějaké z minulosti. Formule 1 musí poskytovat nejagresivnější sportovní stroje ve spojení s výkonem 1200 koní. Když to dobře půjde, musí mít auta také širší pneumatiky, zrychlit a stát se obtížněji ovladatelnými."
To bude náročným úkolem. I když Ecclestone usiluje o rychlou změnu, Lauda varuje před zbrklými činy: "Nemá cenu lámat přes koleno nic, co by se pak opět ukázalo, že je špatné. Do roku 2016 to je téměř nemožné."
"Něco rozumného může vzniknout pouze tehdy, pokud si dáme čas do roku 2017. Pak se výrobcům více vyplatí investice do pohonných jednotek. Honda nepostavila svůj motor pouze pro jednu sezónu. Potřebujete určitou stabilitu. Jinak bude všechno šíleně drahé," dodává Lauda.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.