Švýcarský Sauber dnes potvrdil Raffaela Marciella svým testovacím a rezervním pilotem pro sezónu 2015. Kromě závodění v GP2 se tak zúčastní vybraných pátečních tréninků F1 před velkými cenami.
Dvacetiletý Ital je členem Akademie Ferrari pro mladé piloty. V roce 2013 vyhrál evropský šampionát Formule 3, kde získal 13 vítězství. Letos soutěžil v GP2, kde skončil celkově osmý - největší úspěch tam zaznamenal ve Spa, kde projel jako první cílem hlavního závodu, kromě toho získal další dva pódiová umístění.
Ferrari, které švýcarskému týmu dodává pohonné jednotky a převodovky, mělo původně v záměru posadit do kokpitu Sauberu Julese Bianchiho, ten se však zranil během Velké ceny Japonska a stále leží v bezvědomí v kritickém stavu (více zde). Příští rok tam proto bude sbírat cenné zkušenosti jiný z jeho talentů.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová říká: "Máme velkou radost, že můžeme oznámit Raffaela Marciella jako našeho testovacího a rezervního pilota pro sezónu 2015. Prokázal svůj velký talent v juniorských formulích a obzvlášť působivá byla jeho sezóna v evropském šampionátu Formule 3 s 13 vítězstvími.
Raffaelovi poskytneme příležitost, aby se seznámil s Formulí 1, což bude také zahrnovat účast v některých volných trénincích v pátek. Pro náš tým je skvělé, že budeme součástí jeho cesty do Formule 1."
Raffaele Marciello při testech s Ferrari po skončení sezóny v Abú Zabí, kde ujel 505 kma kde byl druhý po Pascalovi Wehrleinovi s Mercedesem (foto: Scuderia Ferrari)
Mladý Marciello uvádí: "Je mi opravdu potěšením stát se členem týmu Sauber F1, který má dlouholetou tradici ve výchově výborných pilotů. Skutečně si myslím, že jde o nejlepší volbu pro mou budoucí kariéru.
Jsem také rád, že budu další sezónu závodit v sérii GP2. To bude společně s mou novou rolí v F1 představovat velmi rušnou sezónu 2015. Chtěl bych poděkovat Jezdecké akademii Ferrari za to, že mi dává tuto důležitou příležitost. Už se nemůžu dočkat, až začnu předvádět ty své nejlepší výkony."
I'm really happy..big thanks to @ScuderiaFerrari @insideFDA and @SauberF1Team ..Now push. Happy new year. #ForzaJules
— R.Mar #ForzaJules (@R_Marciello) December 31, 2014
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.