Švýcarský Sauber dnes potvrdil Raffaela Marciella svým testovacím a rezervním pilotem pro sezónu 2015. Kromě závodění v GP2 se tak zúčastní vybraných pátečních tréninků F1 před velkými cenami.
Dvacetiletý Ital je členem Akademie Ferrari pro mladé piloty. V roce 2013 vyhrál evropský šampionát Formule 3, kde získal 13 vítězství. Letos soutěžil v GP2, kde skončil celkově osmý - největší úspěch tam zaznamenal ve Spa, kde projel jako první cílem hlavního závodu, kromě toho získal další dva pódiová umístění.
Ferrari, které švýcarskému týmu dodává pohonné jednotky a převodovky, mělo původně v záměru posadit do kokpitu Sauberu Julese Bianchiho, ten se však zranil během Velké ceny Japonska a stále leží v bezvědomí v kritickém stavu (více zde). Příští rok tam proto bude sbírat cenné zkušenosti jiný z jeho talentů.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová říká: "Máme velkou radost, že můžeme oznámit Raffaela Marciella jako našeho testovacího a rezervního pilota pro sezónu 2015. Prokázal svůj velký talent v juniorských formulích a obzvlášť působivá byla jeho sezóna v evropském šampionátu Formule 3 s 13 vítězstvími.
Raffaelovi poskytneme příležitost, aby se seznámil s Formulí 1, což bude také zahrnovat účast v některých volných trénincích v pátek. Pro náš tým je skvělé, že budeme součástí jeho cesty do Formule 1."
Raffaele Marciello při testech s Ferrari po skončení sezóny v Abú Zabí, kde ujel 505 kma kde byl druhý po Pascalovi Wehrleinovi s Mercedesem (foto: Scuderia Ferrari)
Mladý Marciello uvádí: "Je mi opravdu potěšením stát se členem týmu Sauber F1, který má dlouholetou tradici ve výchově výborných pilotů. Skutečně si myslím, že jde o nejlepší volbu pro mou budoucí kariéru.
Jsem také rád, že budu další sezónu závodit v sérii GP2. To bude společně s mou novou rolí v F1 představovat velmi rušnou sezónu 2015. Chtěl bych poděkovat Jezdecké akademii Ferrari za to, že mi dává tuto důležitou příležitost. Už se nemůžu dočkat, až začnu předvádět ty své nejlepší výkony."
I'm really happy..big thanks to @ScuderiaFerrari @insideFDA and @SauberF1Team ..Now push. Happy new year. #ForzaJules
— R.Mar #ForzaJules (@R_Marciello) December 31, 2014
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.