Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo kritizuje svého nástupce Sergia Marchionneho za bezdůvodná a ničím nepodložená obvinění na adresu toho, jak vedl závodní tým.
Montezemolo byl v září odvolán po 23letém působení jako prezident stáje z Maranella v důsledku špatných výsledků. Ferrari letos poprvé od roku 1993 nevyhrálo ani jediný závod a na pódium se probojovalo pouze dvakrát.
Nový prezident Marchionne tento týden prohlásil, že Ferrari doplácí na chyby předchozího vedení. Zkritizoval jeho špatná strategická rozhodnutí, vlivem kterých začaly práce na monopostu pro rok 2015 s velkým zpožděním.
To se dotklo Montezemola, který naznačil, že si za svou předchozí práci zaslouží více respektu: "Neměl jsem v úmyslu přidávat k tomuto argumentu kvůli hluboké lásce, kterou chovám vůči Ferrari, kvůli respektu, který si zaslouží ti, kteří tam nyní pracují a kteří tam pracovali a vyhrávali na trzích a okruzích. V těchto posledních týdnech jsem ale slyšel opakované, bezdůvodné a někdy zcela nepodložená obvinění. Nechci se chytat takových provokací.
Sportovní úspěchy, kterých je více než u jiných týmů, síla a prestiž, kterou si značka ve světě vybudovala, a finanční výsledky, které byly základem skupiny FCA a které byly letos nejlepší v historii společnosti, hovoří samy za sebe. Věřím, že vánoce zchladí takového ducha a přinesou lepší posouzení," cituje reakci Montezemola tisková agentura ANSA.
Nové vedení Ferrari: šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene aprezident Sergio Marchionne (foto: Scuderia Ferrari)
Minulý týden byl jmenován jako nevýkonný ředitel skupiny Formule 1 - zastává v ní tedy podobnou roli, kterou měl u Ferrari. Výkonným ředitelem této skupiny byl jmenován Bernie Ecclestone. Nový prezident Ferrari Marchionne řekl, že by neschválil nahrazení Ecclestonea Montezemolem.
"Výkonným ředitelem je znovu Ecclestone, ale kdyby se nás zeptali na názor na Montezemola, řekli bychom kvůli dobrému vkusu ne. Při vší úctě k ostatním, nemůžete tlačit vašeho bývalého prezidenta do takové role. Určité věci kvůli vládnutí udělat nemůžete. A já, jakožto šéf Ferrari, bych byl přes jeho úspěchy a schopnosti proti Todtovi u kormidla FIA, kdybych se tady pohyboval v té době," dodává Marchionne pro italskou La Gazzetta dello Sport.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.