Prezident Ferrari, Sergio Marchionne, se dnes společně s novým šéfem týmu Ferrari, Mauriziem Arrivabenem, zúčastnil předvánoční tiskové konference závodního týmu. Jeho poslání je jasné - zapomenout na rok 2014 a hledět kupředu.
Pro Ferrari byla letošní sezona první od roku 1993, ve které nezískalo ani jedno vítězství. Nejlepším umístěním bylo druhé místo Fernanda Alonsa z Maďarska. I tak se ale Španěl nedokázal umístit lépe než na šestém místě celkově. Jeho týmový kolega, Kimi Räikkönen, jehož nejlepším výsledkem bylo čtvrté místo z oblíbené Belgie, letos nezasáhl ani mezi deset nejlepších. Mezi konstruktéry bylo Ferrari až za Mercedesem, Red Bullem a Williamsem na čtvrtém místě.
Prezident Ferrari mluvil dnes na tradiční předvánoční tiskové konferenci v Maranellu o "velkém potenciálu, který zůstal nevyužitý". Rok 2014 byl pro Ferrari "rokem k zapomenutí" řekl nový muž na špici koncernu, Sergio Marchionne, a vytyčil také nový směr vývoje. "Jediné, co mě zajímá, je budoucnost a chci vás vidět optimistické."
Díky dalekosáhlým změnám ve struktuře týmu by se měla Scuderia pro příští rok vrátit k vítězstvím. Pozici šéfa týmu po ukončení sezony 2014 převzal od Marca Mattiacciho dlouholetý manažer Marlbora, Maurizio Arrivabene, poté, co prvně jmenovaný převzal vedení Scuderie od Stefana Domenicaliho teprve v dubnu. Alonso, který v týmu během několika sezon nezískal kýžený titul, tým po sezoně opustil. Jeho nástupcem se ale stal čtyřnásobný mistr světa, Sebastian Vettel.
Sergio Marchionne se velkých změn nebojí(foto: Scuderia Ferrari)
Tým po sezoně dále opustili také šefdesignér, Nikolas Tombazis, šéfinženýr, Pat Fry, šéf přes motory, Luca Marmorini, specialista přes pneumatiky, Hirohide Hamashima, a zkušený vývojový jezdec, Pedro de la Rosa. V čele Ferrari navíc vystřídal Lucu di Montezemola právě Marchionne.
V roce 2015 bude před Ferrari stát velká výzva v podobě "chopení se nového uspořádání celého týmu," jak to Marchionne formuloval. Chyb, které jsme mohli vidět v roce 2014, by se měl tým bezpodmínečně vyvarovat. K těmto chybám patří dle nového prezidenta Ferrari také to, že byla pozice šéfa týmu nově obsazena dvakrát během několika měsíců.
"Co potřebujeme, je pocit sounáležitosti a víra v to, že rok 2015 dobře zvládneme," říká Marchionne, nový prezident Ferrari. Personální změny Ital označuje jako "obrovský experiment v průběhu našeho konceptu kontinuity". Řekl také, že je mu jasné, že spousta lidí bude pochybovat o tom, jestli pro odražení se od dna vybral ty správné lidi.
Možnost příchodu konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu či bývalého šéfa Rosse Brawna vyloučil: "Jedná se o uzavřené kapitoly." Potvrdil alespoň avizovaný příchod jednoho z klíčových inženýrů týmu Lewise Hamiltona - Jocka Cleara z Mercedesu.
Maurizio Arrivabene v roce 2012 s tehdejším prezidentem Ferrari, Lucou di Montezemolem(foto: Scuderia Ferrari)
S ohledem na poslední čísla týkající se nového šasi není prý moc důvodů ke spokojenosti. "V návrhu auta pro rok 2015 jsme pozadu," řekl nový šéf týmu, Maurizio Arrivabene. Ovšem povinné nárazové crash testy FIA už nové auto splnilo. Zpoždění ale není jen v oblasti vývoje auta, jak prozradil prezident Sergio: "Do nové sezony startujeme se zpožděním, protože jsme náš vývojový plán nově přizpůsobili. To nám dává větší příležitosti přeměnit všechny naše nápady."
Pro nového šéfa týmu, Arrivabeneho, by tak v nové sezoně bylo "úspěchem, kdybychom vyhráli dva závody". To prezident Marchionne myslí už o krok dále a mluví o "sedmém nebi, kdybychom vyhráli čtyři závody". O titulu prý v první sezoně po tak velkých změnách nemůže být řeč. Nakonec letošní dominance Mercedesu byla prý také výsledkem několikaleté práce.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.