S Estebanem Gutiérrezem přichází do Maranella silný mexický sponzor - America Móvil. Loučí se hlavní konstruktér Nicolas Tombazis, šéf inženýrů Pat Fry i Hirohide Hamašima, který týmu pomáhal zkvalitňovat poznání pneumatik.
Ferrari dnes potvrdilo uzavření dohody s telekomunikačním gigantem America Móvil, který prostřednictvím svých dceřiných společností Telmex, Telcel či Claro působí v latinské Americe i v Evropě. Od roku 2015 se budou jejich loga objevovat na rudých vozech i na kombinézách závodních pilotů Kimiho Räikkönena a Sebastiana Vettela.
Scuderia dnes zároveň potvrdila další personální změny. Na pozici technického ředitele zůstává James Allison, hlavním konstruktérem se stává Simone Resta. Nahrazuje tak Nikolase Tombazise, jenž se s týmem loučí. Allison bude dočasně dohlížet i na vývoj na dráze, protože jeho dosavadní šéf Pat Fry také končí.
Ředitelem pohonných jednotek bude Mattia Binotto, hlavním konstruktérem pohonných jednotek a jeho pravou rukou bude Lorenzo Sassi. Massimo Rivola zůstává jako manažer týmu, Luca Baldisserri dostane na starost Pilotní akademii Ferrari, zodpovídat se bude přímo šéfovi týmu Mauriziovi Arrivabenemu.
Pat Fry a Nikolas Tombazis u Ferrari končí (foto: Scuderia Ferrari)
Tým vytvoří oddělení komerce a současný šéf komunikací Renato Bisignani se stane manažerem Marketingu a akvizic, zatímco na média bude dohlížet dlouholetý novinář a komentátor televizí RAI a Sky Italia - Alberto Antonini. Závody Corse Clienti a GT dostane na starost Antonio Coletta.
U Ferrari za posledních 8 měsíců skončili šéfové týmu Stefano Domenicali a jeho nástupce Marco Mattiacci, prezident Luca di Montezemolo, šéf motorů a elektroniky Luca Marmorini či pilot Fernando Alonso. Dalšími personálními změnami tak v Maranellu končí jedna éra. Noví šéfové věří, že ta příští bude brzy vítězná.
Aktualizace (17. 12. 2014, 16:15 hod)Ferrari ve středu potvrdilo, že je na konci prosince opustí také bývalý technický ředitel Bridgestone - Hirohide Hamašima, který týmu pomáhal s výkonnostními analýzami pneumatik Pirelli.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.