Daniel Ricciardo v rozhovoru přiznal, že před sezonou neočekával tak skvělé výsledky.
Jak se chová Vaše sebevědomí, když usednete za volant vozu, se kterým můžete bojovat o vítězství? Daniel Ricciardo (DR): „Zvyšuje se. Rychlý vůz přidává na sebevědomí. Domnívám se ale, že schopnosti vozu nemají vliv na motivaci, například v Toro Rosso jsem dopředu věděl, že nezvítězím.“
V F1 už jste nějakou dobu, začínal jste v HRT… DR: „Ano a nevedlo se mi špatně. Nechci říct, že v HRT jsem jel jen na 95 procent. Já jedu naplno vždy, ale když máte šanci na vítězství, snažíte se dělat i nemožné. V rychlém voze se hledá motivace snadněji. Když jste unaven, necítíte se unaven úplně.“
Když jste přišel v minulém roce do Red Bullu, myslel jste si, že v závodech získáte tři prvenství a po odchodu Sebastiana Vettela se stanete lídrem týmu?DR: „Vůbec ne. Doufal jsem, že dosáhnu na nějaké pódiové umístění a že stěžím život Sebastianovi. Ale nemyslel jsem si, že třikrát zvítězím a dosáhnu deset, nebo tak podobně pódiových příček. Bylo to fajn.“
Poděkoval se Vám někdo z Ferrari, že kvůli Vašim výkonům přemýšlel Vettel o přestupu k nim?DR: „Dali mi za to odměnu!“ (smích)
Cítíte něco jako vinu za to, že Vettel odešel z týmu? DR: „Ne, necítím se být vinen. Na Vettelovi se určitě podepsala jeho situace… Sezona neproběhla podle jeho představ, ale s Red Bullem získal čtyři tituly a možná bude spokojenější, když ten pátý získá s jiným týmem. Jemu se vozy Ferrari hodně líbí, je jejich fanouškem, myslím, že rozhodování nebylo těžké.“
Zdá se, že Vám nový vůz vyhovoval lépe než Sebastianovi. Když byl v týmu Mark Webber, všechny změny dělal tým s ohledem na Sebastiana. V čem je tajemství Vašeho úspěchu? Jak se Vám podařilo získat si důvěru týmu? DR: „S Markem jsem o tom nemluvil, nevím jaká byla situace v týmu. Možná, že je to jen výmysl tisku, nevím čemu bych měl věřit. Když jsem v minulém roce v srpnu nebo září podepsal smlouvu s Red Bullem, řekli mi, že budu mít na sto procent stejný vůz jako Sebastian. To jsem chtěl slyšet a stejné to bylo i letos. V této sezoně jsem neměl tolik problémů, jako Sebastian.“
Bylo Vaše postavení nováčka výhodou, protože jste neměl co ztratit?DR: „Sebastian byl pod obrovským tlakem a kdyby byl vůz v Melbourne konkurenceschopný, vítězství by očekávali od něho, ode mne by chtěli možná jen pódiové umístění, nebo tak podobně. Pro mě to bylo snadnější adaptovat se v týmu a soustředit se na práci.“
V následující sezoně budete mít mladého týmového kolegu. Znamená to, že tlak na Vás bude větší? DR: „Nemyslím si to, protože jsem už dosáhl určitou úroveň. Pod vysokým tlakem jsem už pracoval, neumím si představit větší. Souboj s Daniilem Kvjatem budou novou výzvou. Všichni budou očekávat, že budu rychlejší než Daniil, samozřejmě se budu snažit naplnit očekávání.“
Do závodu v Brazílii měl Rosberg na svém kontě jen o jedno vítězství víc než Vy, i když měl lepší. Není to zajímavé? DR: „Ano, z hlediska statistiky to je zajímavé. Jsem na své výsledky pyšný. Kdybychom před sezonou věděli, že Mercedesy budou dominovat, byl bych spokojen i s jedním vítězstvím, ale tři… Sezona byly zajímavá a já jsem rád, že jsem využil každou příležitost. Měli jsme tři šance být lepší, než Mercedes a všechny jsme využili. Jsem s tím spokojen.“
Které vítězství bylo nejpříjemnější? DR: „V Budapešti. Vítězství v Kanadě bylo šokující i kvůli incidentu mezi Massou a Pérezem. Když jsem viděl po závodě záznam nehody, zeptal jsem se v týmu: Co mám dělat, mám oslavovat? Proto jsem byl v Kanadě zdrženlivý.“
Při vítězství v Budapešti jste předjel dva mistry světa…DR: „Ano, předjel jsem Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa v průběhu jednoho kola. Na mém voze byly nové pneumatiky, přesto to bylo potěšující.“
Mnoho jezdců se na tiskových konferencích snaží neprojevovat své emoce. Vy jste jiný…DR: „Obvykle nehledím příliš do budoucnosti, proto si užívám to, co se se mnou děje v dané chvíli. Když se mi něco nelíbí, neskrývám to. Pamatuju si, jak jsem se při focení po kvalifikaci v Monaku vůbec neusmíval, protože jsem nebyl se svým výkonem spokojen. Ale já mám skvělou práci, dobrý život, tak co… Když vidíte sportovce, to je jedno v jakém sportu, že se na lidi usmívají jenom z povinnosti, tak je to špatné. Musíte přece při tom myslet na děti, které ve Vás vidí hrdinu, nesmí Vás vidět takovým…“
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.