Po zasedání Světové rady motorsportu byl zveřejněn kalendář závodů pro rok 2015, který překvapivě obsahuje 21 podniků. Je návrat Velké ceny Koreje pouze fingovaný, aby týmům pomohl s přísnými pravidly pro pohonné jednotky?
Velká cena Koreje sice na soupisce figuruje, stále je však u ní poznámka, že má být teprve potvrzena. Letos se v Jeongamu nezávodilo, protože Ecclestone požadoval příliš mnoho peněz a vláda již nechtěla financovat ztrátový podnik daleko od Soulu. Zařazení zpět do kalendáře překvapilo i tamější pořadatele.
Tento podnik je navíc plánován na podivný termín - týden před Velkou cenou Španělska v Evropě, což by pro týmy, které jsou proti rozšiřování kalendáře nad 20 závodů, bylo logisticky velmi náročné.
Ihned to pochopitelně vyvolalo skeptické reakce a lidé z týmu poukazovali na pravidla motory jako na skutečný důvod "návratu," který by od Bernieho Ecclestona vyžadoval řešení smluvních problémů s týmy.
Článek 28.4 sportovních pravidel totiž říká, že "žádný pilot nesmí během sezóny využít více než čtyři pohonné jednotky," tj. o jednu méně než letos, s tím, že "toto číslo bude zvýšeno na pět, pokud počet podniků v šampionátu dle původního plánu překročí 20."
Korea se v původním plánu včera objevila, čímž by se tato podmínka pravidel splnila a každý pilot by mohl i v příští sezóně využít 5 pohonných jednotek. Zatímco změny regulí by v tuto pozdní dobu vyžadovaly jednomyslný souhlas všech (a týmy se nedokážou shodnout již na ničem), kalendář se dá upravit jednoduše.
Souhlasil by na poslední chvíli Mercedes s požadavkem Ferrari a Renaultu na ponechání současného limitu pěti motorů na jezdce? (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle nejmenovaného člena týmu to je celé o motorech: kalendář nazval "elegantním způsobem, jak se vyhnout vyjednávání." Původní pravidla pro rok 2015 zpřísňující využívání hybridních pohonných jednotek byla představena již před rokem, jejich výrobce se však s jejich spolehlivostí hodně trápili.
V pozadí Renault a Ferrari velmi usilují o stažení náskoku Mercedesu, proto chtěli, aby se počet pohonných jednotek přidělovaných pilotům nesnižoval - ostatně tuto záležitost také přednesli minulý týden při zasedání strategické skupiny. Pokud by se Hondě při jejím návratu příliš nedařilo, od vedení F1 by se očekávala určitá podpora, aby to neodradilo od vstupu případné další automobilky.
Na závěr pouze dodám, že loňský návrh obsahoval dokonce 22 závodů pro letošní sezónu: Korea, New Jersey a Mexiku z něj nakonec v prosinci vypadli. Tehda obsahoval dokonce pasáž 3 závodů během 3 týdnů (Monako - Jen Jersey - Kanada).
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.