Po zasedání Světové rady motorsportu byl zveřejněn kalendář závodů pro rok 2015, který překvapivě obsahuje 21 podniků. Je návrat Velké ceny Koreje pouze fingovaný, aby týmům pomohl s přísnými pravidly pro pohonné jednotky?
Velká cena Koreje sice na soupisce figuruje, stále je však u ní poznámka, že má být teprve potvrzena. Letos se v Jeongamu nezávodilo, protože Ecclestone požadoval příliš mnoho peněz a vláda již nechtěla financovat ztrátový podnik daleko od Soulu. Zařazení zpět do kalendáře překvapilo i tamější pořadatele.
Tento podnik je navíc plánován na podivný termín - týden před Velkou cenou Španělska v Evropě, což by pro týmy, které jsou proti rozšiřování kalendáře nad 20 závodů, bylo logisticky velmi náročné.
Ihned to pochopitelně vyvolalo skeptické reakce a lidé z týmu poukazovali na pravidla motory jako na skutečný důvod "návratu," který by od Bernieho Ecclestona vyžadoval řešení smluvních problémů s týmy.
Článek 28.4 sportovních pravidel totiž říká, že "žádný pilot nesmí během sezóny využít více než čtyři pohonné jednotky," tj. o jednu méně než letos, s tím, že "toto číslo bude zvýšeno na pět, pokud počet podniků v šampionátu dle původního plánu překročí 20."
Korea se v původním plánu včera objevila, čímž by se tato podmínka pravidel splnila a každý pilot by mohl i v příští sezóně využít 5 pohonných jednotek. Zatímco změny regulí by v tuto pozdní dobu vyžadovaly jednomyslný souhlas všech (a týmy se nedokážou shodnout již na ničem), kalendář se dá upravit jednoduše.
Souhlasil by na poslední chvíli Mercedes s požadavkem Ferrari a Renaultu na ponechání současného limitu pěti motorů na jezdce? (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle nejmenovaného člena týmu to je celé o motorech: kalendář nazval "elegantním způsobem, jak se vyhnout vyjednávání." Původní pravidla pro rok 2015 zpřísňující využívání hybridních pohonných jednotek byla představena již před rokem, jejich výrobce se však s jejich spolehlivostí hodně trápili.
V pozadí Renault a Ferrari velmi usilují o stažení náskoku Mercedesu, proto chtěli, aby se počet pohonných jednotek přidělovaných pilotům nesnižoval - ostatně tuto záležitost také přednesli minulý týden při zasedání strategické skupiny. Pokud by se Hondě při jejím návratu příliš nedařilo, od vedení F1 by se očekávala určitá podpora, aby to neodradilo od vstupu případné další automobilky.
Na závěr pouze dodám, že loňský návrh obsahoval dokonce 22 závodů pro letošní sezónu: Korea, New Jersey a Mexiku z něj nakonec v prosinci vypadli. Tehda obsahoval dokonce pasáž 3 závodů během 3 týdnů (Monako - Jen Jersey - Kanada).
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.