Eric Boullier má za sebou první sezónu u McLarenu. V čem se jeho role lišila od té, kterou zastával loni u Lotusu? Jak se projevuje vliv Petera Prodromoua, který přišel z Red Bullu, a jak funguje jejich spolupráce s Hondou - novým dodavatelem pohonných jednotek?
Co všechno obnáší tvá role? A změnila se se zavedením nové struktury?Eric Boullier: Jde 100% o stejnou roli, jakou jsem měl u Lotusu, kde jsem byl také výkonným ředitelem a šéfem týmu. Hlavním rozdílem je to, že v Lotusu jsem měl na starosti také marketing a obchod. U McLarenu to je zcela oddělené - máme další společnost, která se stará o tyto věci: McLaren Marketing.
Já jsem zodpovědný za sportovní a technickou výkonnost společnosti McLaren Racing. Jsem na stejné úrovni, jako výkonný ředitel, ale řekněme, že role výkonného ředitele obsahuje více administrativních věcí, protože se soustředí na řízení společnosti.
Mou rolí je zajistit, že všichni budou spolupracovat při hledání výkonnosti a výrobě nových součástí v co nejkratším čase a v té správné kvalitě. Jsem tedy zapojen to všech technických organizací - od konstrukce, aerodynamiky a softwaru po výrobu.
Proč McLarenu tak dlouho trvá jmenování stálého výkonného ředitele? Jonathan Neale v této roli působí od ledna.EB: Možná nemáme tu potřebu. Ron Dennis dal jasně najevo, že může mít výkonného ředitele, ale že zároveň vyhodnocuje, zda je to potřeba. Nejsme si jisti, že někoho takového potřebujeme.
McLaren si novou pohonnou jednotku Hondy vyzkoušel v přechodnémvoze MP4-29H/1X1 (foto: Honda Racing F1)
Před několika měsíci jsi uvedl, že reorganizace McLarenu se může "dotknout ega" některých jedinců. Jak to pokračuje?EB: McLaren má velmi dlouhou a úspěšnou historii. Ví, jak postavit vítězné auto. V posledních letech se možná na některé věci ze strategického hlediska pozapomnělo, v tom možná McLaren ztratil.
Potřebujeme tedy čerstvou strukturu, pokud jde o procesy, lidi a rychlost. Vítěznou kulturu máme, zařízení také, ale stále potřebujeme dál investovat do strategické obnovy a do úpravy toho, kam nás vede omezení testování a využití aerodynamického tunelu.
Nyní se přístup hodně liší a referenční body mezi tratí a dalšími simulacemi se posunuly. Priority se změnily a my se musíme posunout k novému způsobu práce. Proto se některá ega, která si po mnoho let zvykla dělat věci určitým způsobem, musí oprostit od minulých zkušeností a vidět svět jinak.
Z vnějšího pohledu to vypadá, že letošní auto mělo stejné slabiny, jako jeho předchůdce: aerodynamický balík vyžadující příliš tuhé zavěšení atd.EB: Proto jsem tady, abych tohle změnil!
Vliv Petera Prodromoua byl jasně patrný na novém křídle, které McLaren nasadilke konci sezóny (foto: McLaren)
Kdy se podle tebe začne projevovat vliv hlavního inženýra Petera Prodromoua na způsob, jakým pracuje oddělení aerodynamiky?EB: Začal se projevovat hned, jakmile prošel dveřmi. Je jasné, že bude mít velmi důležité slovo u týmu. Myslím si ale, že se už začínají projevovat výsledky struktury, kterou jsme vybudovali. Nedochází k žádnému velkému skoku.
Dnes už víme, že příští auto bude lepší než letošní, ale nemáme magickou hůlku, abychom to okamžitě přenesli na dráhu. Očekáváme, že cesta k nápravě - nebo řekněme raději kopec - bude prudký, ale Peter nám pomůže se dostat na jeho vrchol rychleji.
Jedním z důvodů úspěchu Mercedesu letos byla integrace mezi odděleními pro šasi, aerodynamiku a motor. Jak chcete dostat Hondu do podobné situace?EB: Už se stalo. Příští auto je velmi pokročilé, pokud jde o integraci motoru, a inženýři Hondy s našimi inženýry dobře komunikují na všech úrovních.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.