KVALIFIKACE - ABÚ ZABÍ; Mercedes získal další double, na dalších dvou místech jsou Williamsy v pořadí Bottas, Massa, poté oba Red Bully (Ricciardo a Vettel), Ferrari budou zítra na startu v páté řadě. Lotusy se nedostaly ani do druhé části kvalifikace.
První částJezdci vyjíždějí na okruh, mezi prvními Stevens a Pérez, za nimi Rosberg a Magnussen. Pérez stanovil základní čas - 1:43,856 min na měkké směsi pneumatik. Už je první Magnussen - 1:43,171 min, třetí je Stevens. Button je druhý, hned poté jde na první místo Bottas - 1:42,346,za ním se zařadil Massa. Rosberg nenechává nic na náhodu - 1:41,308 min a je první. hamilton jde před něho - 1:41,207 min. Většina jezdců má pneumatiky se superměkkou směsí. Hülkenberg je zatím čtvrtý - 1:42,677 min.
Massa zrychlil, jde před Hülkenberga - 1:42,510 min. Čtvrté místo je žádané, už je na něm Kvjat - 1:42,505 min. Pořadí se nemění, první je Hamilton, následují Rosberg, Bottas, Kvjat, Massa, Hülkenberg, Vergne, Grosjean, Magnussen, Maldonado, Gutiérrez, Sutil, Button, Alonso. Sebastian Vettel zajel čas 1:42,495 min a je čtvrtý. Jeho týmový kolega Ricciardo je rychlejší, jde na třetí místo - 1:42,204 min.
Alonso je na desátém místě, Räikkönen jde na páté místo - 1:42,439 min před Vettela. Jenson Button je v této chvíli třetí - 1:42,137 min, ale Magnussen je rychlejší (1:42,104 min) a odsouvá ho na čtvrté místo. Kvjat je šestý, Vergne osmý.
Do druhé části nepostupují Grosjean, Gutiérrez, Maldonado, Kobajaši a Stevens.
Druhá částJezdci vyjíždějí na okruh na pneumatikách se superměkkou směsí. Hülkenbergův čas je 1:43,224 min, Pérez byl rychlejší - 1:42,467 min. Na první místo jde Massa - 1:41,575 min. Pořadí se rychle mění, první je hamilton - 1:40,920 min, za ním jsou Massa, Ricciardo, Alonso, Vettel, Pérez, Kvjat. Rosberg se zařadil za Hamiltona na druhé místo - 1:41,459 min.
Šest minut před koncem druhé části jsou zatím vozy McLaren bez času. Jezdci si nechávají rychlá kola na konec. Magnussen jde na osmé místo - 1:42,198 min. Button je šestý - 1:41,875 min. Räikkönen jde na deváté místo, Kvjat na osmé. Bottas je druhý - 1:41,736 min, Massa jde před něho - 1:41,144 min.
Do poslední části nepostupují Magnussen, Vergne, Pérez, Hülkenberg a Sutil.
Třetí částValtter Bottas zajel čas 1:41,321 min, Massa 1:41,119 min, Rosberg je rychlejší - 1:40,697 min a je první. Hamilton se zařadil na druhé místo. Za třetím Massou a čtvrtým Bottasem jsou Ricciardo, Vettel, Button, Alonso a Kvjat. Rozdíl mezi Rosbergem a Hamiltonem je 0,324 sekundy, Räikkönen je bez času.
Probíhá poslední minuta kvalifikace. Ricciardo jde na čtvrté místo, Bottas na třetí - 1:41,025 min. Rosberg vylepšil svůj čas - 1:40,480 min a zůstává na prvním místě. Kvjat je sedmý, Hamilton druhý - 1:40,866 min.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.