ABÚ ZABÍ - 3. TRÉNINK; Další double pro Mercedes, třetí skončil Massa, Alonso čtvrtý i přes výměu motoru a předčasný konec v tréninku.
Začíná poslední volný trénink sezony, prvním na okruhu byl Pastor Maldonado. Jezdcům je celkem horko, teplota vzduchu je 27 stupňů Celsia, asfalt je rozehřátý na 45 stupňů Celsia. Fernando Alonso stanovuje základní čas - 1:44,581 min. Kobajaši se přidal s časem 1:46,945 min, třetí je Gutiérrez - 1:52,829 min.
Sutil je druhý - 1:46,170 min, Stevens jde před Gutiérreze - 1:52,440 min. Jenson Button zajel čas 1:45,972 min a je druhý. Vettel střídá na prvním místě Alonsa - 1:44,547 min. Na třetím místě je Kvjat, za ním jsou Vergne, Button, Pérez, Gutiérrez. Hülkenberg jde na třetí místo časem 1:44,756 min. Button jde do čela pořadí - 1:44,518 min.
Znovu je první Alonso - 1:42,653 min, za ním jsou Vettel, Button, Kvjat, Ricciardo, Vergne, Pérez. Po dvaceti minutách tréninku zkouší jet měřené kolo Valtteri Bottas a Felipe Massa. Bottas jde na druhé místo, Massa ho odsouvá na třetí místo. Felipe zaostává za Alonsem o 1,3 sekundy. Na okruhu už jsou i oba Mercedesy. Räikkönen se dostal na šesté místo - 1:44,422 min.
Bottas je už druhý, Rosberg se zařadil na čtvrté místo, Hamilton je třetí. Vede Alonso před Bottasem, následují Hamilton, Massa a Rosberg. Na posledních dvou místech jsou zatím jezdci Caterhamu Kobajaši a Stevens. Rosberg je už první - 1:42,635 min. Hamilton jde na třetí místo za Alonsa -1:42,763 min. Button jde na sedmé ísto - 1:44,354 min.
Nejrychlejší sektory, maximální rychlosti a počty kol
Ricciardo mimo trať, pokračuje dál. Alonso má problémy s vozem, údajně pro něho trénink končí kvůli výměně motoru. Vettel je šestý - 1:44,311 min. Do konce tréninku zbývá patnáct minut, na okruhu je jen Gutiérrez. Ten také zajel do boxu, okruh je prázdný.
Jezdci v průběhu pauzy přešli na pneumatiky se superměkkou směsí. Massa jde na první místo - 1:42,429 min, Bottas jen na páté. Rosberg je první - 1:41,424 min, Hamilton druhý. Räikkönen jde na šesté místo. Vettel zajel čas 1:42,679 min, stačí to na páté místo. Ricciardo je sedmý. Hamilton mírně zrychlil, na Rosberga to nestačilo, zaostává za ním o 0,369 sekundy.
V posledním tréninku sezony byl nejrychlejším jezdcem Rosberg.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.