Bývalý pilot F1, Eddie Irvine, se vyjádřil na adresu soudobých Grand Prix. Dle jeho názoru vídáme napínavé závody, avšak na nudných tratích. Velkým problémem je ale mašina na peníze.
F1 je v ohrožení, tato slova již neříkají jen malé týmy, kteří těžce bojují se zvýšenými náklady po zavedení nových pohonných jednotek. Poměry v F1 nedávno kritizoval Eddie Jordan, teď se k němu přidává i Eddie Irvine. Bývalému jezdci stáje Ferrari se nelíbí především finanční poměry, které v F1 panují.
"Letos je to skvělý rok, závody jsou zajímavé a jezdci v F1 jsou na opravdu vysoké úrovni. Ale jsou tu i problémy. Nelíbí se mi například nové tratě, na kterých chybí terénní nerovnosti, nejsou tam pořádné obrubníky, žádné travnaté polochy, štěrkové zóny nebo bariéry vedle trati. V automobilových závodech byste měli platit daň za to, když uděláte chybu. Dnes, když vyjedete mimo trať, tak občas neztratíte ani pozici," poukazuje na fakt Eddie Irvine pro 'talkSPORT'.
"Z mého pohledu je to problém. Nemělo by se jezdit na tratích, které jsou jako stůl na kulečník. Existují věci, do kterých se F1 musí pustit. Jedním takovým příkladem jsou rozpočty. Motory jsou teď tak neuvěřitelně drahé a komplikované. Nemyslím si, že by F1 něco takového potřebovala."
Bariéra daleko od trati, žádná štěroková zóna, přesně takto by dle Eddieho nemělo vypadat(foto: Scuderia Toro Rosso)
Bernie F1 vysává
"F1 je neustále mačkána, aby vydělávala víc a víc peněz. Už jde jen o to, aby se u sportu dělaly hlavně peníze. A proto teď F1 jezdí v krajinách, kde by jezdit neměla. Naproti tomu jsme museli obětovat některé závody, které by v F1 být měly. Je to, jako by tenis přišel o Wimbledon, protože nějaký Arab zaplatí 35 milionů USD, aby ho získal. Tak to ale nefunguje," smutní 49 bývalý kolega Schumachera.
Závod v Singapuru by však měl v kalendáři setrvat: "Singapur k F1 sedí a F1 sedí k Singapuru. Musí ale skončit to, že F1 následuje volání velkých peněz. Nemá to smysl, jezdit tam, kde nabízejí 30 milionů USD. Pak tam není nikdo na tribunách, vytrácí se náruživost. Závody v těchto místech jsou chladné, bez vášně a jezdí se po nějakém parkovišti."
"Bernie dělá to, co dělal vždycky - získává peníze, bez konce. To ale poškodilo produkt. Jediná cesta, jak se dá zachránit, je, že se do něj bude neustále investovat. Měli bychom se vrátit na staré tratě, i když příjdeme o část peněz," výzývá vice-mistr F1 z roku 1999. Menší zaměření na čistý zisk by mohlo zachránit i menší týmy. Koncept tří aut není dle Eddieho ve skrze špatný.
Singapur je však výjimkou, k F1 dobře sedne (foto: Red Bull Racing)
"Nápad se třemi vozy není v podstatě špatný. Představte si, že by při Grand Prix USA seděl v třetím McLarenu nebo Ferrari Jeff Gordon. Něco takového už tu v minulosti bylo a bylo to součástí tohoto sportu. Pro týmy i promotéra by to bylo velkolepé. Já osobně si nemyslím, že by to bylo až tak špatné."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.