ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton dokázal svého týmového kolegu Nica Rosberga porazit v Abú Zabí i odpoledne, byť jen o 83 tisícin sekundy. Třetí skončil Kevin Magnussen s McLarenem, kvůli technickým problémům zůstal bez času pouze Fernando Alonso.
Druhý trénink začal na okruhu Jas Marina za umělého osvětlení za podobných podmínek, jaké budou panovat v kvalifikaci a v nedělním závodě, týmy proto teprve nyní získají relevantní data o chování pneumatik. Za volant konečně usedl také Adrian Sutil a Romain Grosjean, kteří své vozy v předchozí části propůjčili rezervním pilotům.
Grosjean nasadil 6. motor s vnitřním spalováním, 6. turbo a 6. motorgenerátor MGU-H, proto bude na startovním roštu odsunut o 20 pozic. Protože všechna trestná místa ale nevyčerpá, komisaři mu v závodě udělí dodatečný trest dle jeho kvalifikační pozice (pěti či desetisekundovou penalizaci, trestný průjezd boxy či 10 sekund stop & go).
Na dráze se jako první ukázal Sutil následovaný Stevensem, piloti se hned vrhli na měřená kola: Vergne 1:45,697; Magnussen 1:45,720; Sutil 1:47,412; Grosjean 1:52,203 a Stevens 1:52,348 min.
V garáži stále zůstával Button a Bottas. McLaren u Jensona v prvním tréninku objevil problém se zavěšením a tvrdě pracoval na tom, aby jej dostal co nejdříve na dráhu. Do garáže se zklamaně vrací Sutil, jemuž selhal brzdový kotouč.
Druhý trénink začínal se západem slunce (foto: Williams F1 Team)
Na první pozici se po 10 min dostal Magnussen (1:44,895) před Kvjata (1:44,949), piloti Mercedesu se na svá letmá kola ale teprve chystali. V prvních pokusech byl lepší Rosberg (1:43,024) než Hamilton (1:43,677).
Po 17 min zastavil v zatáčce č. 19 Alonso s kouřícím Ferrari F14 T, v místě vlály žluté vlajky. Hamilton měl zrovna rozjeté dobré kolo s dvěma nejrychlejšími sektory, v závěru ale musel kvůli incidentu zpomalit.
Inženýr Stella se Alonsa ptá: "Co se stalo, Fernando?" "Auto zastavilo," odpovídá räikkönenovsky stručně pilot. "OK," končí rychlou výměnu inženýr Ferrari, který zřejmě se Španělem a dalšími lidmi přejde příští rok k McLarenu. Vypadá to na problém s elektroinstalací, který vedl k selhání převodovky. Páteční jízdy tím pro Alonsa končí.
Do hry se po 25 min zapojil konečně i Bottas a jde rovnou na třetí pozici za Stříbrné šípy (1:44,366). Rosbergovi se daří posunout laťku výše - 1:42,972. Po půlhodině nazouvají piloti super-měkkou směs, jako první Maldonado (1:44,005) a Gutiérrez (1:44,316)
Důležité ji bude zahřát hned pro první ostré kolo. "Bottasův pokus nebyl moc špatný. Řekl, že se ve druhém kole zlepšil. Myslím si, že pneumatiky jsou stále dobré pro první kolo. Když z nich dostanete první kolo, pak bude tím, které se bude počítat," domnívá se technický ředitel Williamsu Pat Symonds.
Jenson Button se do druhého tréninku zapojil kvůli výměně zavěšenís půlhodinovým zpožděním (foto: McLaren)
Poprvé si ji po 35 min zkoušejí také Ricciardo (1:43,422) a Vettel (1:42,959), jenž se vyšvihává do čela. Na dráhu se konečně dostává i Button, který si toho zatím dnes moc neužil. Vettel si v polovině tréninku stěžuje: "Z nějakého důvodu nemám na zádi absolutně žádnou přilnavost. Možná mám pomalý defekt na levého zadního kola." Red Bull jej ale ujišťuje, že data nevypovídají o žádném problému.
Šéf Red Bull Christian Horner po hrozbách s návratem k V8 motorům v Brazílii dnes přišel s dalším nápadem: "Kdybychom zůstali u V6 motorů, mohli bychom jít do dvojitého turba, které by vyřešilo problémy se hlučností. Možná do standardního KERSu a některých standardních komponent - pak bychom měli motor, který by byl pro všechny týmy dostupnější. To je náš nápad, ale jsem si jistý tím, že jeden s našich soupeřů souhlasit nebude."
Krátce na to jej překonává Magnussen (1:42,895), Rosberg (1:42,303 a 1:42,196) i Hamilton (1:42,159 s 1:42,113), všichni na super-měkkých pneumatikách. V poslední půlhodině piloti přecházeli na delší jízdy s větším množstvím paliva, časy se proto už nelepšily.
Super-měkká směs je sice mnohem rychlejší - kolem 1,2 s na kolo, trpí však vysokou degradací, Pérez i Vergne se po několika kolech vrátili do boxů pro měkké pneumatiky. Pravá zadní pneumatika bude během závodu limitujícím faktorem. Vettelovi ustřelila záď v první zatáčce, ale dokázal svůj Red Bull bleskově zkrotit, Button si pro změnu stěžuje na potíže s brzdami.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
15 min před koncem se při delších jízdách zasekl Vettel za Pérezem: "Nemůžu použít DRS a nikdy jej nepředjedu." "OK, stáhni se," radí mu z boxoví zídky Red Bullu.
Na konci se za hsutého provozu (venku byli všichni kromě Alonsa) pořadí nezměnilo, piloti si opět vyzkoušeli virtuální safety car v úseku dráhy mezi panely 12 - 14. Ve druhém tréninku vypadaly lépe McLareny i Williamsy, zdatným soupeřem jim bude Red Bull, kterému trať sedí - zejména jeji poslední sektor. Ztráta na dominantní Mercedesy byla na super-měkkých pneumatikách nižší.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.