Joan Villadelprat, bývalý technický ředitel Ferrari, si vzpomíná na chaotické struktury, které v týmu Ferrari na konci 80. let vládly - chtělo to koordinátora.
Ferrari čeká na vítězství v závodu F1 už téměř rok a půl. Naposledy se tým radoval s Fernandem Alonsem při Grand Prix Španělska 2013, od té doby byl sice Alonso několikrát na podium, ale žádné vítězství už nepřišlo. Přitom každou zimu čteme prohlášení, jak se tým hodlá vrátit ke své staré síle a sbírat vítězství. Tato tvrzení však nejsou podpořena výsledky.
Podobná situace byla na konci 80. let, tým tehdy také jezdil ve středu pole. Ferrari tehdy podepsalo s technikem Johnem Barnardem, který měl vrátit tým na špici. Barnard založil technickou kancelář v Anglii, v Guildfordu, a forma začala pomalu růst. Jako technického ředitele získal Joana Villadelprata. Ten teď vnímá současné problémy jako velmi podobné těm z konce 80. let.
"Vidím tam [ve Ferrari] stejný nepořádek, který jsme já a John Barnard v týmu nalezli na konci 80. let," popisuje technik španělskému 'El Confidencial'. Dle Villadelprata v týmu prostě není žádný kolektiv, který by smysluplně spolupracoval: "Vidím stejnou mentalitu - každý má jen svoji oblast a není žádná osoba, která by dokázala tyto oblasti koordinovat."
Dle Villadelprata Ferrari potřebuje koordinátora (foto: Scuderia Ferrari)
Práce na šasi tedy například není koordinována s vývojem motoru nebo s jezdci. "Není zde žádný jasný vůdce, jenom neustálé změny. Tak to bylo tehdy úplně stejně, až do doby co přišel Ross Brawn. Od té doby byla v týmu velká stabilita, která tým dostala zpět na čelo."
Jenže i kdyby Scuderia nasadila nějaké nové osobnosti, tak by to zabralo nějaký čas, než by se zapracovali. To by navíc, díky neustálému obrovskému tlaku, nebylo vůbec jednoduché. Ale "u Ferrari není nikdy nic lehké."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.