Joan Villadelprat, bývalý technický ředitel Ferrari, si vzpomíná na chaotické struktury, které v týmu Ferrari na konci 80. let vládly - chtělo to koordinátora.
Ferrari čeká na vítězství v závodu F1 už téměř rok a půl. Naposledy se tým radoval s Fernandem Alonsem při Grand Prix Španělska 2013, od té doby byl sice Alonso několikrát na podium, ale žádné vítězství už nepřišlo. Přitom každou zimu čteme prohlášení, jak se tým hodlá vrátit ke své staré síle a sbírat vítězství. Tato tvrzení však nejsou podpořena výsledky.
Podobná situace byla na konci 80. let, tým tehdy také jezdil ve středu pole. Ferrari tehdy podepsalo s technikem Johnem Barnardem, který měl vrátit tým na špici. Barnard založil technickou kancelář v Anglii, v Guildfordu, a forma začala pomalu růst. Jako technického ředitele získal Joana Villadelprata. Ten teď vnímá současné problémy jako velmi podobné těm z konce 80. let.
"Vidím tam [ve Ferrari] stejný nepořádek, který jsme já a John Barnard v týmu nalezli na konci 80. let," popisuje technik španělskému 'El Confidencial'. Dle Villadelprata v týmu prostě není žádný kolektiv, který by smysluplně spolupracoval: "Vidím stejnou mentalitu - každý má jen svoji oblast a není žádná osoba, která by dokázala tyto oblasti koordinovat."
Dle Villadelprata Ferrari potřebuje koordinátora (foto: Scuderia Ferrari)
Práce na šasi tedy například není koordinována s vývojem motoru nebo s jezdci. "Není zde žádný jasný vůdce, jenom neustálé změny. Tak to bylo tehdy úplně stejně, až do doby co přišel Ross Brawn. Od té doby byla v týmu velká stabilita, která tým dostala zpět na čelo."
Jenže i kdyby Scuderia nasadila nějaké nové osobnosti, tak by to zabralo nějaký čas, než by se zapracovali. To by navíc, díky neustálému obrovskému tlaku, nebylo vůbec jednoduché. Ale "u Ferrari není nikdy nic lehké."
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.