Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier po Velké ceně Brazílie hodnotí poslední vývoj svého týmu. Co říká na výkony Jensona Buttona a co očekává od nového motorového partnera - od Hondy?
"Před Soči jsme byli trochu na dně. Ale ve dvou z posledních tří závodů jsme teď jasně ukázali, že dokážeme dostat auta mezi pětici nejlepších. Austin byl trochu obtížnější," vzpomíná na poslední Boullier na poslední velké ceny, ve kterých získali díky Jensonovi Buttonovi dvakrát čtvrté místo. Výpadek zažili v USA, kde Brit dojel dvanáctý a jeho mladší týmový kolega Magnussen osmý.
"Výkonnostní úrovně ale stoupají, stahujeme ztrátu a pro mě je důležité se chopit tempa ke konci sezóny. Znamená to, že všechno, co jsme během ní udělali, se nyní začíná vyplácet. Navíc stavíme pro budoucnost, což je dobré," cituje závodního ředitele The Guardian. McLaren se začíná i v kvalifikacích, kde byl v Rusku i v Brazílii třetím nejrychlejším týmem.
"Z pohledu šasi jsem velmi spokojený. Každý vývoj, kterému jsme se od léta věnovali, je použitelný pro příští auto. Jde tedy o celkový koncept, na který jsem velmi tvrdě tlačil, abych zajistil, že ho nasadíme.
Auto jsme tedy letos zlepšili, což je velmi dobré, a ze všeho, co jsme se naučili, bude těžit vůz pro příští rok, což je také velmi dobré," pokračuje Boullier. Velkou neznámou představuje výkonnost nové pohonné jednotky Hondy.
Propracovaná 3D struktura bočnice zadního křídla, které McLarenpoužil v Brazílii (foto: McLaren)
"Jsem si jistý, že budou dobří. Budou se velmi rychle učit v oblasti ovladatelnosti, aby vše spolupracovalo. Dvacet let jsme měli silný vztah s Mercedesem, ale tohle je nový partner, noví lidé a také odlišná kultura.
Všechno tedy bude nové, což znamená, že nám to chvíli potrvá, než si všechno společně sedne a zapadlo. Víme však, že to bude dobré. Nyní, jak říkáme, příliš neslibuj a nepřeháněj," pokračuje závodní ředitel pátého nejúspěšnějšího týmu letošní sezóny.
Nyní si musí sednout s Ronem Dennisem, aby rozhodli, kdo příští rok bude závodit po boku Fernanda Alonsa. Mládí skýtá větší potenciál, ale zkušený Button ukazuje, že je stále rychlý. "O tomto víkendu obzvlášť, a hlavně v závodě, si Jenson vedl skutečně skvěle," uznává Boullier.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.