Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier po Velké ceně Brazílie hodnotí poslední vývoj svého týmu. Co říká na výkony Jensona Buttona a co očekává od nového motorového partnera - od Hondy?
"Před Soči jsme byli trochu na dně. Ale ve dvou z posledních tří závodů jsme teď jasně ukázali, že dokážeme dostat auta mezi pětici nejlepších. Austin byl trochu obtížnější," vzpomíná na poslední Boullier na poslední velké ceny, ve kterých získali díky Jensonovi Buttonovi dvakrát čtvrté místo. Výpadek zažili v USA, kde Brit dojel dvanáctý a jeho mladší týmový kolega Magnussen osmý.
"Výkonnostní úrovně ale stoupají, stahujeme ztrátu a pro mě je důležité se chopit tempa ke konci sezóny. Znamená to, že všechno, co jsme během ní udělali, se nyní začíná vyplácet. Navíc stavíme pro budoucnost, což je dobré," cituje závodního ředitele The Guardian. McLaren se začíná i v kvalifikacích, kde byl v Rusku i v Brazílii třetím nejrychlejším týmem.
"Z pohledu šasi jsem velmi spokojený. Každý vývoj, kterému jsme se od léta věnovali, je použitelný pro příští auto. Jde tedy o celkový koncept, na který jsem velmi tvrdě tlačil, abych zajistil, že ho nasadíme.
Auto jsme tedy letos zlepšili, což je velmi dobré, a ze všeho, co jsme se naučili, bude těžit vůz pro příští rok, což je také velmi dobré," pokračuje Boullier. Velkou neznámou představuje výkonnost nové pohonné jednotky Hondy.
Propracovaná 3D struktura bočnice zadního křídla, které McLarenpoužil v Brazílii (foto: McLaren)
"Jsem si jistý, že budou dobří. Budou se velmi rychle učit v oblasti ovladatelnosti, aby vše spolupracovalo. Dvacet let jsme měli silný vztah s Mercedesem, ale tohle je nový partner, noví lidé a také odlišná kultura.
Všechno tedy bude nové, což znamená, že nám to chvíli potrvá, než si všechno společně sedne a zapadlo. Víme však, že to bude dobré. Nyní, jak říkáme, příliš neslibuj a nepřeháněj," pokračuje závodní ředitel pátého nejúspěšnějšího týmu letošní sezóny.
Nyní si musí sednout s Ronem Dennisem, aby rozhodli, kdo příští rok bude závodit po boku Fernanda Alonsa. Mládí skýtá větší potenciál, ale zkušený Button ukazuje, že je stále rychlý. "O tomto víkendu obzvlášť, a hlavně v závodě, si Jenson vedl skutečně skvěle," uznává Boullier.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.