Bernie Ecclestone odmítl prohlášení, dle kterých se Formule 1 po vynuceném odstoupení dvou týmů ocitla v krizi.
Zatímco za Marussií se už zřejmě dveře definitivně zavřely, tak ohledně Caterhamu lidé neustále nepřestávají věřít, že jej uvidíme za dva týdny v Abú Zabí. Boss Formule 1 pro BBC Sport řekl: "Lidé říkají, že F1 je v krizi. To je absolutní hloupost. Měli jsme tu některé týmy v krizi." Bernie Ecclestone také dodal, že Formuli 1 během její dlouhé historie už opustilo mnoho týmů a zkritizoval slabý finanční management týmů Marussia a Caterham.
"Lidé přicházejí a odcházejí." Týmový šéfové by dle něj měli vědět "kolik přichází a kolik odchází". Marussia a Caterham, si to dle jeho názoru, "dobře nepropočítaly - utrácely více, než měly". Dle Bernieho by tyto dva týmy "stále byly v šampionátu, kdyby se objevily v Abú Zabí. Pokud ne, tak už tu s námi bohužel nebudou."
Brit také moc nevěří snaze zprávce týmu Caterham, jehož nápadem bylo, že by poslední závod sezony odjely díky sbírce fanoušků. "Moc nevidím cestu, jak by se mohli vrátit." Ecclestone prý momentálně řeší se zbývajícími týmy, jak vyřešit tíživé finanční situace menších týmů. Force India, Lotus a Sauber si stěžovaly, že peníze z komerčních práv jsou aktuálně rozdělovány nespravedlivě ve prospěch větších týmů a tyto týmy tak požadují změnu.
Dokonce jsme již mohly slyšet výhrůžky, že by bojkotovaly poslední závod sezony, pokud by se na ničem nedomluvili. Ecclestone na to kontroval, že rozdělování peněz je v F1 neměnné už dlouhou dobu "až na to, že jsme třem nebo čtyřem týmům [Ferrari, Red Bullu, Mercedesu a Mclarenu] platili něco, co můžete nazývat masivním bonusem za to, že garantovaly, že tu s námi budou až do roku 2020".
Bernie Ecclestone s Tonym Fernandesem z Caterhamu (foto: Caterham F1 Team)
"Bylo to otevřené každému, kdo mohl garatovat, že tu budou, ale ostatní to garantovat nemohli." Ecclestone prý doufal, že Lotus, Force India a Sauber budou v F1 minimálně do roku 2015, a tak jim navrhl jednostrannou platbu, která by jim zcela jistě hodně pomohla a která by byla zaplacena jak z peněz držitele komerčních práv, tak z peněz ostatních týmů.
"Možná, že hlavní čtyři nebo pět týmů by mohly přispět jen pro jeden rok. Mohli bychom zvážit jeden z týmů, který by platil stejně a ten by ostatním pro příští rok přispět." Jiné dobře informované zdroje mluví o tom, že peníze do tohoto fondu by mohly jít z peněz, které byly původně určeny pro Marussii a Caterham za rok 2014 - celkem by se mělo jednat asi o 1,3 miliardy CZK původně určené pro Marussii a o 223 milionů CZK původně určených pro Caterham.
Ecclestone nakonec dodal, že nemůže Caterhamu ani Marussi vyplatit jejich peníze za tento rok dopředu, které by jim určitě velice pomohly, "protože nám není dovoleno jakkoliv podporovat nějaký tým na úkor ostatních".
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.