Bernie Ecclestone odmítl prohlášení, dle kterých se Formule 1 po vynuceném odstoupení dvou týmů ocitla v krizi.
Zatímco za Marussií se už zřejmě dveře definitivně zavřely, tak ohledně Caterhamu lidé neustále nepřestávají věřít, že jej uvidíme za dva týdny v Abú Zabí. Boss Formule 1 pro BBC Sport řekl: "Lidé říkají, že F1 je v krizi. To je absolutní hloupost. Měli jsme tu některé týmy v krizi." Bernie Ecclestone také dodal, že Formuli 1 během její dlouhé historie už opustilo mnoho týmů a zkritizoval slabý finanční management týmů Marussia a Caterham.
"Lidé přicházejí a odcházejí." Týmový šéfové by dle něj měli vědět "kolik přichází a kolik odchází". Marussia a Caterham, si to dle jeho názoru, "dobře nepropočítaly - utrácely více, než měly". Dle Bernieho by tyto dva týmy "stále byly v šampionátu, kdyby se objevily v Abú Zabí. Pokud ne, tak už tu s námi bohužel nebudou."
Brit také moc nevěří snaze zprávce týmu Caterham, jehož nápadem bylo, že by poslední závod sezony odjely díky sbírce fanoušků. "Moc nevidím cestu, jak by se mohli vrátit." Ecclestone prý momentálně řeší se zbývajícími týmy, jak vyřešit tíživé finanční situace menších týmů. Force India, Lotus a Sauber si stěžovaly, že peníze z komerčních práv jsou aktuálně rozdělovány nespravedlivě ve prospěch větších týmů a tyto týmy tak požadují změnu.
Dokonce jsme již mohly slyšet výhrůžky, že by bojkotovaly poslední závod sezony, pokud by se na ničem nedomluvili. Ecclestone na to kontroval, že rozdělování peněz je v F1 neměnné už dlouhou dobu "až na to, že jsme třem nebo čtyřem týmům [Ferrari, Red Bullu, Mercedesu a Mclarenu] platili něco, co můžete nazývat masivním bonusem za to, že garantovaly, že tu s námi budou až do roku 2020".
Bernie Ecclestone s Tonym Fernandesem z Caterhamu (foto: Caterham F1 Team)
"Bylo to otevřené každému, kdo mohl garatovat, že tu budou, ale ostatní to garantovat nemohli." Ecclestone prý doufal, že Lotus, Force India a Sauber budou v F1 minimálně do roku 2015, a tak jim navrhl jednostrannou platbu, která by jim zcela jistě hodně pomohla a která by byla zaplacena jak z peněz držitele komerčních práv, tak z peněz ostatních týmů.
"Možná, že hlavní čtyři nebo pět týmů by mohly přispět jen pro jeden rok. Mohli bychom zvážit jeden z týmů, který by platil stejně a ten by ostatním pro příští rok přispět." Jiné dobře informované zdroje mluví o tom, že peníze do tohoto fondu by mohly jít z peněz, které byly původně určeny pro Marussii a Caterham za rok 2014 - celkem by se mělo jednat asi o 1,3 miliardy CZK původně určené pro Marussii a o 223 milionů CZK původně určených pro Caterham.
Ecclestone nakonec dodal, že nemůže Caterhamu ani Marussi vyplatit jejich peníze za tento rok dopředu, které by jim určitě velice pomohly, "protože nám není dovoleno jakkoliv podporovat nějaký tým na úkor ostatních".
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.