Bernie Ecclestone odmítl prohlášení, dle kterých se Formule 1 po vynuceném odstoupení dvou týmů ocitla v krizi.
Zatímco za Marussií se už zřejmě dveře definitivně zavřely, tak ohledně Caterhamu lidé neustále nepřestávají věřít, že jej uvidíme za dva týdny v Abú Zabí. Boss Formule 1 pro BBC Sport řekl: "Lidé říkají, že F1 je v krizi. To je absolutní hloupost. Měli jsme tu některé týmy v krizi." Bernie Ecclestone také dodal, že Formuli 1 během její dlouhé historie už opustilo mnoho týmů a zkritizoval slabý finanční management týmů Marussia a Caterham.
"Lidé přicházejí a odcházejí." Týmový šéfové by dle něj měli vědět "kolik přichází a kolik odchází". Marussia a Caterham, si to dle jeho názoru, "dobře nepropočítaly - utrácely více, než měly". Dle Bernieho by tyto dva týmy "stále byly v šampionátu, kdyby se objevily v Abú Zabí. Pokud ne, tak už tu s námi bohužel nebudou."
Brit také moc nevěří snaze zprávce týmu Caterham, jehož nápadem bylo, že by poslední závod sezony odjely díky sbírce fanoušků. "Moc nevidím cestu, jak by se mohli vrátit." Ecclestone prý momentálně řeší se zbývajícími týmy, jak vyřešit tíživé finanční situace menších týmů. Force India, Lotus a Sauber si stěžovaly, že peníze z komerčních práv jsou aktuálně rozdělovány nespravedlivě ve prospěch větších týmů a tyto týmy tak požadují změnu.
Dokonce jsme již mohly slyšet výhrůžky, že by bojkotovaly poslední závod sezony, pokud by se na ničem nedomluvili. Ecclestone na to kontroval, že rozdělování peněz je v F1 neměnné už dlouhou dobu "až na to, že jsme třem nebo čtyřem týmům [Ferrari, Red Bullu, Mercedesu a Mclarenu] platili něco, co můžete nazývat masivním bonusem za to, že garantovaly, že tu s námi budou až do roku 2020".
Bernie Ecclestone s Tonym Fernandesem z Caterhamu (foto: Caterham F1 Team)
"Bylo to otevřené každému, kdo mohl garatovat, že tu budou, ale ostatní to garantovat nemohli." Ecclestone prý doufal, že Lotus, Force India a Sauber budou v F1 minimálně do roku 2015, a tak jim navrhl jednostrannou platbu, která by jim zcela jistě hodně pomohla a která by byla zaplacena jak z peněz držitele komerčních práv, tak z peněz ostatních týmů.
"Možná, že hlavní čtyři nebo pět týmů by mohly přispět jen pro jeden rok. Mohli bychom zvážit jeden z týmů, který by platil stejně a ten by ostatním pro příští rok přispět." Jiné dobře informované zdroje mluví o tom, že peníze do tohoto fondu by mohly jít z peněz, které byly původně určeny pro Marussii a Caterham za rok 2014 - celkem by se mělo jednat asi o 1,3 miliardy CZK původně určené pro Marussii a o 223 milionů CZK původně určených pro Caterham.
Ecclestone nakonec dodal, že nemůže Caterhamu ani Marussi vyplatit jejich peníze za tento rok dopředu, které by jim určitě velice pomohly, "protože nám není dovoleno jakkoliv podporovat nějaký tým na úkor ostatních".
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.