Bernie Ecclestone odmítl prohlášení, dle kterých se Formule 1 po vynuceném odstoupení dvou týmů ocitla v krizi.
Zatímco za Marussií se už zřejmě dveře definitivně zavřely, tak ohledně Caterhamu lidé neustále nepřestávají věřít, že jej uvidíme za dva týdny v Abú Zabí. Boss Formule 1 pro BBC Sport řekl: "Lidé říkají, že F1 je v krizi. To je absolutní hloupost. Měli jsme tu některé týmy v krizi." Bernie Ecclestone také dodal, že Formuli 1 během její dlouhé historie už opustilo mnoho týmů a zkritizoval slabý finanční management týmů Marussia a Caterham.
"Lidé přicházejí a odcházejí." Týmový šéfové by dle něj měli vědět "kolik přichází a kolik odchází". Marussia a Caterham, si to dle jeho názoru, "dobře nepropočítaly - utrácely více, než měly". Dle Bernieho by tyto dva týmy "stále byly v šampionátu, kdyby se objevily v Abú Zabí. Pokud ne, tak už tu s námi bohužel nebudou."
Brit také moc nevěří snaze zprávce týmu Caterham, jehož nápadem bylo, že by poslední závod sezony odjely díky sbírce fanoušků. "Moc nevidím cestu, jak by se mohli vrátit." Ecclestone prý momentálně řeší se zbývajícími týmy, jak vyřešit tíživé finanční situace menších týmů. Force India, Lotus a Sauber si stěžovaly, že peníze z komerčních práv jsou aktuálně rozdělovány nespravedlivě ve prospěch větších týmů a tyto týmy tak požadují změnu.
Dokonce jsme již mohly slyšet výhrůžky, že by bojkotovaly poslední závod sezony, pokud by se na ničem nedomluvili. Ecclestone na to kontroval, že rozdělování peněz je v F1 neměnné už dlouhou dobu "až na to, že jsme třem nebo čtyřem týmům [Ferrari, Red Bullu, Mercedesu a Mclarenu] platili něco, co můžete nazývat masivním bonusem za to, že garantovaly, že tu s námi budou až do roku 2020".
Bernie Ecclestone s Tonym Fernandesem z Caterhamu (foto: Caterham F1 Team)
"Bylo to otevřené každému, kdo mohl garatovat, že tu budou, ale ostatní to garantovat nemohli." Ecclestone prý doufal, že Lotus, Force India a Sauber budou v F1 minimálně do roku 2015, a tak jim navrhl jednostrannou platbu, která by jim zcela jistě hodně pomohla a která by byla zaplacena jak z peněz držitele komerčních práv, tak z peněz ostatních týmů.
"Možná, že hlavní čtyři nebo pět týmů by mohly přispět jen pro jeden rok. Mohli bychom zvážit jeden z týmů, který by platil stejně a ten by ostatním pro příští rok přispět." Jiné dobře informované zdroje mluví o tom, že peníze do tohoto fondu by mohly jít z peněz, které byly původně určeny pro Marussii a Caterham za rok 2014 - celkem by se mělo jednat asi o 1,3 miliardy CZK původně určené pro Marussii a o 223 milionů CZK původně určených pro Caterham.
Ecclestone nakonec dodal, že nemůže Caterhamu ani Marussi vyplatit jejich peníze za tento rok dopředu, které by jim určitě velice pomohly, "protože nám není dovoleno jakkoliv podporovat nějaký tým na úkor ostatních".
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.