INTERLAGOS - KVALIFIKACE; Mercedesy si zopakovaly double, Rosberg bude zítra startovat z prvního místa. Williamsy o dvě desetiny sekundy za stříbrnými šípy, Massa byl třetí, Bottas čtvrtý.
Počasí je stále příznivé, neprší, teplota vzduchu je 25 °C, asfalt má 36 °C, může se začít.
První částPrvním jezdcem na okruhu je Sutil, následuje ho Gutiérrez. Sutil stanovil základní čas 1:13,401 min. Gutiérrez je rychlejší - 1:13,166 min. Na první místo jde Ricciardo, hned je před ním Kvjat - 1:12,555 min. Vergne se na prvním místě dlouho neohřál, už je tam Hülkenberg. Také ne nadlouho, vystřídal ho Bottas - 1:11,834 min. Na chvilku byl první Massa, pak přejel cílem Hamilton, kterého předčil Rosberg - 1:10,693 min. Hamilton se nevzdává - 1:10,457 min a je na čele.
Rosberg (1:10,347 min) střídá na prvním místě Hamiltona, na třetím místě Alonso - 1:11,558 min. Za ním jsou jezdci Williamsu Massa a Bottas. Räikkönen se řadí na šesté místo - 1:11,839 min. Button jde před Alonsa na třetí pozici, Magnussen je čtvrtý. Poslední je zatím Vettel o 5,8 sekundy za Rosbergem. Sebastian zrychlil - 1:11,880 min, stačí to na dvanácté místo. Mimo postup zatím Vergne, Pérez, Maldonado a Grosjean.
Kvjat jde na páté místo - 1:11,423 min, Gutiérrez na šesté. Massa je třetí, jde před Bottase.
Do druhé části nepostupují: Grosjean, Vergne, Pérez a Maldonado.
Druhá částHülkenberg má na svém kontě první měřené kolo - 1:12,306 min, za ním je Gutiérrez. Sutil si udělal výlet mimo trať, podařilo se mu dostat zpátky a pokračovat. Už je první Hamilton - 1:10,712 min, Räikkönen druhý. Na první místo jde Rosberg - 1:10,303 min. Alonso je čtvrtý o 1,433 sekundy za Rosbergem. Massa jde na třetí místo časem 1:10,859 min.
Bottas střídá na třetím místě Massu - 1:10,758 min. Vozy McLaren se zařadily na páté a šesté místo v pořadí Button a Magnussen. Následují Vettel, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg a Gutiérrez. Sutil, Kvjat a Ricciardo jsou čtyři minuty před koncem druhé části bez měřeného kola. Hülkenberg si zlepšil své maximum, stačí to na desáté místo. Alonso jde na sedmé místo, Räikkönen o něco později na šesté.
Ricciardo je sedmý, Bottas jde na druhé místo - 1:10,421 min. Jde před něho Massa - 1:10,343 min.
Do poslední části nepostupují Gutiérrez, Hülkenberg, Sutil a Kvjat.
Třetí částHamilton stanovil základní čas - 1:10,195 min. Rosberg je rychlejší - 1:10,166 min, na Lewise získal náskok 29 tisícin sekundy... Bottas je třetí - 1:10,305, Button čtvrtý, Ricciardo pátý. Massa jde na třetí místo - 1:10,247 min. Čtyři minuty před koncem je pořadí Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Button, Magnussen, Vettel, Ricciardo.
Räikkönen je sedmý - 1:11,099 min. Střídá ho Ricciardo, Vettel jde na šesté místo. Hamilton je první - 1:10,056 min. Alonso jde na osmé místo. Rosberg je nejrychlejší - 1:10,023 min a vítězí.
Grafika startovního roštu po penalizacích zde.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.