INTERLAGOS - KVALIFIKACE; Mercedesy si zopakovaly double, Rosberg bude zítra startovat z prvního místa. Williamsy o dvě desetiny sekundy za stříbrnými šípy, Massa byl třetí, Bottas čtvrtý.
Počasí je stále příznivé, neprší, teplota vzduchu je 25 °C, asfalt má 36 °C, může se začít.
První částPrvním jezdcem na okruhu je Sutil, následuje ho Gutiérrez. Sutil stanovil základní čas 1:13,401 min. Gutiérrez je rychlejší - 1:13,166 min. Na první místo jde Ricciardo, hned je před ním Kvjat - 1:12,555 min. Vergne se na prvním místě dlouho neohřál, už je tam Hülkenberg. Také ne nadlouho, vystřídal ho Bottas - 1:11,834 min. Na chvilku byl první Massa, pak přejel cílem Hamilton, kterého předčil Rosberg - 1:10,693 min. Hamilton se nevzdává - 1:10,457 min a je na čele.
Rosberg (1:10,347 min) střídá na prvním místě Hamiltona, na třetím místě Alonso - 1:11,558 min. Za ním jsou jezdci Williamsu Massa a Bottas. Räikkönen se řadí na šesté místo - 1:11,839 min. Button jde před Alonsa na třetí pozici, Magnussen je čtvrtý. Poslední je zatím Vettel o 5,8 sekundy za Rosbergem. Sebastian zrychlil - 1:11,880 min, stačí to na dvanácté místo. Mimo postup zatím Vergne, Pérez, Maldonado a Grosjean.
Kvjat jde na páté místo - 1:11,423 min, Gutiérrez na šesté. Massa je třetí, jde před Bottase.
Do druhé části nepostupují: Grosjean, Vergne, Pérez a Maldonado.
Druhá částHülkenberg má na svém kontě první měřené kolo - 1:12,306 min, za ním je Gutiérrez. Sutil si udělal výlet mimo trať, podařilo se mu dostat zpátky a pokračovat. Už je první Hamilton - 1:10,712 min, Räikkönen druhý. Na první místo jde Rosberg - 1:10,303 min. Alonso je čtvrtý o 1,433 sekundy za Rosbergem. Massa jde na třetí místo časem 1:10,859 min.
Bottas střídá na třetím místě Massu - 1:10,758 min. Vozy McLaren se zařadily na páté a šesté místo v pořadí Button a Magnussen. Následují Vettel, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg a Gutiérrez. Sutil, Kvjat a Ricciardo jsou čtyři minuty před koncem druhé části bez měřeného kola. Hülkenberg si zlepšil své maximum, stačí to na desáté místo. Alonso jde na sedmé místo, Räikkönen o něco později na šesté.
Ricciardo je sedmý, Bottas jde na druhé místo - 1:10,421 min. Jde před něho Massa - 1:10,343 min.
Do poslední části nepostupují Gutiérrez, Hülkenberg, Sutil a Kvjat.
Třetí částHamilton stanovil základní čas - 1:10,195 min. Rosberg je rychlejší - 1:10,166 min, na Lewise získal náskok 29 tisícin sekundy... Bottas je třetí - 1:10,305, Button čtvrtý, Ricciardo pátý. Massa jde na třetí místo - 1:10,247 min. Čtyři minuty před koncem je pořadí Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Button, Magnussen, Vettel, Ricciardo.
Räikkönen je sedmý - 1:11,099 min. Střídá ho Ricciardo, Vettel jde na šesté místo. Hamilton je první - 1:10,056 min. Alonso jde na osmé místo. Rosberg je nejrychlejší - 1:10,023 min a vítězí.
Grafika startovního roštu po penalizacích zde.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.