INTERLAGOS - KVALIFIKACE; Mercedesy si zopakovaly double, Rosberg bude zítra startovat z prvního místa. Williamsy o dvě desetiny sekundy za stříbrnými šípy, Massa byl třetí, Bottas čtvrtý.
Počasí je stále příznivé, neprší, teplota vzduchu je 25 °C, asfalt má 36 °C, může se začít.
První částPrvním jezdcem na okruhu je Sutil, následuje ho Gutiérrez. Sutil stanovil základní čas 1:13,401 min. Gutiérrez je rychlejší - 1:13,166 min. Na první místo jde Ricciardo, hned je před ním Kvjat - 1:12,555 min. Vergne se na prvním místě dlouho neohřál, už je tam Hülkenberg. Také ne nadlouho, vystřídal ho Bottas - 1:11,834 min. Na chvilku byl první Massa, pak přejel cílem Hamilton, kterého předčil Rosberg - 1:10,693 min. Hamilton se nevzdává - 1:10,457 min a je na čele.
Rosberg (1:10,347 min) střídá na prvním místě Hamiltona, na třetím místě Alonso - 1:11,558 min. Za ním jsou jezdci Williamsu Massa a Bottas. Räikkönen se řadí na šesté místo - 1:11,839 min. Button jde před Alonsa na třetí pozici, Magnussen je čtvrtý. Poslední je zatím Vettel o 5,8 sekundy za Rosbergem. Sebastian zrychlil - 1:11,880 min, stačí to na dvanácté místo. Mimo postup zatím Vergne, Pérez, Maldonado a Grosjean.
Kvjat jde na páté místo - 1:11,423 min, Gutiérrez na šesté. Massa je třetí, jde před Bottase.
Do druhé části nepostupují: Grosjean, Vergne, Pérez a Maldonado.
Druhá částHülkenberg má na svém kontě první měřené kolo - 1:12,306 min, za ním je Gutiérrez. Sutil si udělal výlet mimo trať, podařilo se mu dostat zpátky a pokračovat. Už je první Hamilton - 1:10,712 min, Räikkönen druhý. Na první místo jde Rosberg - 1:10,303 min. Alonso je čtvrtý o 1,433 sekundy za Rosbergem. Massa jde na třetí místo časem 1:10,859 min.
Bottas střídá na třetím místě Massu - 1:10,758 min. Vozy McLaren se zařadily na páté a šesté místo v pořadí Button a Magnussen. Následují Vettel, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg a Gutiérrez. Sutil, Kvjat a Ricciardo jsou čtyři minuty před koncem druhé části bez měřeného kola. Hülkenberg si zlepšil své maximum, stačí to na desáté místo. Alonso jde na sedmé místo, Räikkönen o něco později na šesté.
Ricciardo je sedmý, Bottas jde na druhé místo - 1:10,421 min. Jde před něho Massa - 1:10,343 min.
Do poslední části nepostupují Gutiérrez, Hülkenberg, Sutil a Kvjat.
Třetí částHamilton stanovil základní čas - 1:10,195 min. Rosberg je rychlejší - 1:10,166 min, na Lewise získal náskok 29 tisícin sekundy... Bottas je třetí - 1:10,305, Button čtvrtý, Ricciardo pátý. Massa jde na třetí místo - 1:10,247 min. Čtyři minuty před koncem je pořadí Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Button, Magnussen, Vettel, Ricciardo.
Räikkönen je sedmý - 1:11,099 min. Střídá ho Ricciardo, Vettel jde na šesté místo. Hamilton je první - 1:10,056 min. Alonso jde na osmé místo. Rosberg je nejrychlejší - 1:10,023 min a vítězí.
Grafika startovního roštu po penalizacích zde.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.