INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Za Mercedesy skončily na třetím a čtvrtém místě Williamsy v pořadí Massa a Bottas, pátý je Ricciardo
Začal třetí volný trénink Velké ceny Brazílie. Teplota vzduchu je 22 stupňů Celsia, asfalt má 32 stupňů Celsia. Prvními vozy na okruhu jsou oba Lotusy, hned za nimi Bottas a Räikkönen. Další jezdci vyjíždějí za suchých podmínek na své instalční kolo. Jako první si nechává změřit své kolo Vergne - 1:16,838 min, za ním je Pérez - 1:17,010 min.
Vergne zrychlil, zajel čas 1:15,117 min. Pérez také, ale na první místo to nestačí - 1:15,474 min. Rosberg s Hamiltonem zatím se slabšími časy, možná budou lepší jejich druhá měřená kola. Mezitím Gutiérrez na třetím místě, Sutil na šestém za Hamiltonem a Rosbergem. Rosberg jde na třetí a Hamilton na čtvrté místo. Kvjat je druhý - 1:14,583 min, Gutiérrez jde před něho.
Grosjean je čtvrtý před Sutilem a Pérezem, za nimi je na sedmém místě Hülkenberg. Magnussen je aktuálně první - 1:13,016 min. Za ním jsou Vergne, Kvjat, Sutil, Grosjean, Maldonado, Gutiérrez. Vettel se řadí na sedmé místo, Rosberg je na jedenáctém a Hamilton zatím na posledním třináctém místě. Valtteri Bottas zajel nejrychlejší čas - 1:12,892 min a je na čele průběžného pořadí.
Magnussen je ještě rychlejší - 1:12,729 min a jde před Bottase. Za Vergna se na čtvrté místo zařadil Button. Kvjat jde na druhé místo, Bottas je nejrychlejší a řadí se na první místo, z kterého ho odsouvá Massa - 1:12,070 min. Hamilton vyjel mimo trať, pokračuje dál, mezitím Räikkönen na pátém místě.
Po dvaceti minutách jsou na čele oba vozy Williams v pořadí Massa, Bottas. Za nimi jsou Magnussen, Vergne , Räikkönen. Na třetí místo se dostává Kvjat - 1:12,442 min, na druhé místo jde Räikkönen - 1:11,946 min. Alonso jde na páté místo - 1:12,603 min.
Felipe Massa při tvrdém brzdění (foto: Williams F1 Team)
Ricciardo se se svým časem 1:12,494 min dostává na páté místo před Alonsa. Daniel zrychlil - 1:12,256 min a je čtvrtý. Ricciardovi se zrychlování očividně líbí - 1:11,977 min a je třetí. Rosberg s Hamiltonem jsou zatím na dvou posledních místech... Mezitím jde Maldonado na čtvrté místo - 1:12,069 min.
Rosbergovi se podařilo dostat se na devátou pozici časem 1:12,526 min. Bottas se posouvá o jedno místo, je čtvrtý. První je Massa, za ním jsou Räikkönen a Ricciardo. Lotusy jsou zatím na pátém a šestém místě v pořadí Maldonado a Grosjean. Bottas zajel druhý nejrychlejší čas - 1:11,718 min. Button je pátý - 1:12,032 min. Vettel zajel čas 1:12,262 min, stačí mu jen na desáté místo. Do konce tréninku zbývá dvacet minut.
Fernando Alonso na měkké směsi pneumatik zabral - 1:11,399 min a jde na první místo. Vettel vyjel mimo trať, ale hned pokračoval dál. Rosberg také na měkké směsi - 1:10,446 min a jde před Alonsa na první místo. Räikkönenovi to dneska celkem jede, na měkké směsi zajel čas 1:11,316 min a je druhý. Ne nadlouho, předjel ho Ricciardo - 1:11,188 min. Jezdci Mercedesu okupují oba konce pořadí - Rosberg je první, Hamilton poslední.
Alonso, aktuálně na čtvrtém místě (1:11,399 min), končí trénink. Hamilton se už na to nemohl dívat, je na druhém místě - 1:10,560 min. Zbývá ještě deset minut. Vede Rosberg před Hamiltonem, Ricciardem, Räikkönenem a Alonsem. Bottas jde na třetí místo časem 1:11,054 min, ale odsouvá ho Massa - 1:10,875 min. Pořadí na čele se zatím nemění: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Ricciardo. Na šesté místo před jezdce Ferrari se dostal Button - 1:11,210 min.
Nejrychlejší sektory, maximální rychlosti a počty kol
Poslední dvě místa teď okupují jezdci Force Indie Hülkenberg a Pérez (na prvního Rosberga ztrácí 2,496 sekundy). Trénink končí, vítězem je Rosberg.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.