INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg odpoledne s Mercedesem opět nenašel přemožitele, nevyzrál na něj ani o 2 desetiny pomalejší týmový kolega Lewis Hamilton. Trénink byl třikrát přerušen, jednou kvůli požáru v oblasti motoru Ferrari Fernanda Alonsa.
Jako první odpoledne vyrazil Gutiérrez, který kvůli technickým problémům s pohonnou jednotkou Ferrari ujel v prvním tréninku jen 6 kol. Teplota dráhy byla opět vysoká, data z prvních dvou tréninků proto nebudou tak reprezentativní, protože o víkendu se má ochladit a také zapršet.
Mexičan najel rovnou do měřeného kola (1:18,173), ve svých prvních pokusech byli ale hned rychlejší Grosjean (1:16,001), Maldonado (1:45,467), Magnussen (1:16,435) i Button (1:17,534), který toho ráno kvůli poruše ERS také moc neujel.
Francouz se s Lotusem hned dostal mimo trať, nešlo však o nic vážného. Smyk v první zatáčce dostal i Sutil a skončil otočený opačným směrem. Svou chybu také brzy napravil. Pérez vyčkával v boxech na opravu hydrauliky svého vozu, který mu ráno rozbil Juncadella, rezervní pilot Force Indie.
Romain Grosjeana vyráží do druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Vergne si stěžoval na vibrace v přední části vozu a po 13 min přišel náhle o výkon. Jeho inženýr Pujolar ho požádal, aby své Toro Rosso ihned odstavil na okraji dráhy. Do čela se mezitím posunul Magnussen - 1:15,232, další pokusy zhatili komisaři vyvěšením červených vlajek na 7 min.
Po obnovení provozu byl Gutiérrez opět požádán o to, aby kvůli potížím s ERS zamířil do boxů, vypadá to na MGU-K. Rosberg na to trochu přitlačil a hned se ocitl na čele - 1:14,681, po minutě jej sesadili Ricciardo (1:14,499) i Räikkönen (1:14,207). Němec sice zabral (1:13,572), ale tentokrát jej předčil Hamilton (1:13,468).
Marussia dnes definitivně skončila, jak jsme vás informovali v reportáži z prvního tréninku, ale Caterham se v Abú Zabí stále může objevit. "Pracujeme non-stop na tom, abychom Caterham dostali zpět k závodění, prvotně v Abú Zabí, ale doufáme, že to bude jen odrazový můstek k pravidelnému závodění pod novým vedením," uvádí insolvenční správce Finbarr O'Connell.
Fernando Alonso v průběhu druhého tréninku v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Po 40 min Ricciardo nazul jako první měkké pneumatiky a s časem 1:12,956 překonal oba Mercedesy. Degradace této směsi rozhodne o tom, zda v neděli týmy budou sázet na dvouzastávkové nebo spíše třízastávkové strategie. Daniel se na ní zlepšil o šest desetin sekundy.
Mercedesy po přezutí s Red Bullem nemají problém: Hamilton zvládá kolo za 12:722, Rosberg dokonce za 1:12,123 min. Brit se po 55 min od začátku zlepšil na 1:12,336, pak se věnoval delším jízdám.
Půl hodiny před koncem zažil divokou jízdu po trávě Räikkönen v místě, kde v roce 2012 s Lotusem zkoušel vyjet mimo okruh a zkrátit si trať, než dorazil k zavřené bráně. Jeho týmovému kolegovi Alonsovi na rovince začal hořet motor 24 min před koncem byl trénink podruhé přerušen. Naštěstí šlo o starou pohonnou jednotku s velkým počtem ujetých kilometrů, kterou by stejně před sobotou měnili.
Piloti při jízdě v rychlých levotočivých zatáčkách spočívali hlavami na opěrkách - šlo to vidět například u závodní simulace Magnussena. Je to tím, že se jezdí proti směru hodinových ručiček a krční svalstvo je zvyklé spíše na pravotočivé zatáčky. Austin se sice také jel proti směru hodinových ručiček, ale počet rychlých pravo- a levotočivých zatáček byl celkem vyrovnaný.
#RedFlag as flames come from the rear of Fernando Alonso's @InsideFerrari car #FP2 #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/uDsrsaGDqO
— Formula1.com (@F1) November 7, 2014
Komisaři pustili piloty na dráhu po odklizení Ferrari až 16 min před koncem. Jenže o tři minutky později na dráze zastavil pro změnu Sutil a na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, komisaři proto znovu dali mávat červenými vlajkami.
To je problém pro stratégy i pro Pirelli, protože neabsolvovali dostatečný počet kol a jejich závodní simulace byly rozkouskované. Na pneumatikách se ke konci začaly objevovat puchýře, pozorovali jsme je také v u Vettela - není divu, když dráha byla rozpálená na 58 °C, v historie F1 na Interlagu vůbec nejvíce.
Red Bull i Williams rozdělil pneumatikové strategie mezi svými vozy. V závěru došlo i na test virtuálního safety caru s jemně upravenými pravidly (větší tolerance a delší vzdálenosti pro měření mezičasů).
Ferrari se v Brazílii daří a je zatím překvapivě druhým nejrychlejším týmem po Mercedesu - před Williamsem i Red Bullem. Je pravděpodobné, že zítra u Alonsa sáhne k výměně kompletní pohonné jednotky a odstartuje z boxové uličky - podobně jako Red Bull v Austinu. To proto, aby v Abú Zabí mohli zaútočit na Williams před sebou.
Přehled nejrychlejších sektorů, maximálních rychlostí a počtů ujetých kol
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.