INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg odpoledne s Mercedesem opět nenašel přemožitele, nevyzrál na něj ani o 2 desetiny pomalejší týmový kolega Lewis Hamilton. Trénink byl třikrát přerušen, jednou kvůli požáru v oblasti motoru Ferrari Fernanda Alonsa.
Jako první odpoledne vyrazil Gutiérrez, který kvůli technickým problémům s pohonnou jednotkou Ferrari ujel v prvním tréninku jen 6 kol. Teplota dráhy byla opět vysoká, data z prvních dvou tréninků proto nebudou tak reprezentativní, protože o víkendu se má ochladit a také zapršet.
Mexičan najel rovnou do měřeného kola (1:18,173), ve svých prvních pokusech byli ale hned rychlejší Grosjean (1:16,001), Maldonado (1:45,467), Magnussen (1:16,435) i Button (1:17,534), který toho ráno kvůli poruše ERS také moc neujel.
Francouz se s Lotusem hned dostal mimo trať, nešlo však o nic vážného. Smyk v první zatáčce dostal i Sutil a skončil otočený opačným směrem. Svou chybu také brzy napravil. Pérez vyčkával v boxech na opravu hydrauliky svého vozu, který mu ráno rozbil Juncadella, rezervní pilot Force Indie.
Romain Grosjeana vyráží do druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Vergne si stěžoval na vibrace v přední části vozu a po 13 min přišel náhle o výkon. Jeho inženýr Pujolar ho požádal, aby své Toro Rosso ihned odstavil na okraji dráhy. Do čela se mezitím posunul Magnussen - 1:15,232, další pokusy zhatili komisaři vyvěšením červených vlajek na 7 min.
Po obnovení provozu byl Gutiérrez opět požádán o to, aby kvůli potížím s ERS zamířil do boxů, vypadá to na MGU-K. Rosberg na to trochu přitlačil a hned se ocitl na čele - 1:14,681, po minutě jej sesadili Ricciardo (1:14,499) i Räikkönen (1:14,207). Němec sice zabral (1:13,572), ale tentokrát jej předčil Hamilton (1:13,468).
Marussia dnes definitivně skončila, jak jsme vás informovali v reportáži z prvního tréninku, ale Caterham se v Abú Zabí stále může objevit. "Pracujeme non-stop na tom, abychom Caterham dostali zpět k závodění, prvotně v Abú Zabí, ale doufáme, že to bude jen odrazový můstek k pravidelnému závodění pod novým vedením," uvádí insolvenční správce Finbarr O'Connell.
Fernando Alonso v průběhu druhého tréninku v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Po 40 min Ricciardo nazul jako první měkké pneumatiky a s časem 1:12,956 překonal oba Mercedesy. Degradace této směsi rozhodne o tom, zda v neděli týmy budou sázet na dvouzastávkové nebo spíše třízastávkové strategie. Daniel se na ní zlepšil o šest desetin sekundy.
Mercedesy po přezutí s Red Bullem nemají problém: Hamilton zvládá kolo za 12:722, Rosberg dokonce za 1:12,123 min. Brit se po 55 min od začátku zlepšil na 1:12,336, pak se věnoval delším jízdám.
Půl hodiny před koncem zažil divokou jízdu po trávě Räikkönen v místě, kde v roce 2012 s Lotusem zkoušel vyjet mimo okruh a zkrátit si trať, než dorazil k zavřené bráně. Jeho týmovému kolegovi Alonsovi na rovince začal hořet motor 24 min před koncem byl trénink podruhé přerušen. Naštěstí šlo o starou pohonnou jednotku s velkým počtem ujetých kilometrů, kterou by stejně před sobotou měnili.
Piloti při jízdě v rychlých levotočivých zatáčkách spočívali hlavami na opěrkách - šlo to vidět například u závodní simulace Magnussena. Je to tím, že se jezdí proti směru hodinových ručiček a krční svalstvo je zvyklé spíše na pravotočivé zatáčky. Austin se sice také jel proti směru hodinových ručiček, ale počet rychlých pravo- a levotočivých zatáček byl celkem vyrovnaný.
#RedFlag as flames come from the rear of Fernando Alonso's @InsideFerrari car #FP2 #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/uDsrsaGDqO
— Formula1.com (@F1) November 7, 2014
Komisaři pustili piloty na dráhu po odklizení Ferrari až 16 min před koncem. Jenže o tři minutky později na dráze zastavil pro změnu Sutil a na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, komisaři proto znovu dali mávat červenými vlajkami.
To je problém pro stratégy i pro Pirelli, protože neabsolvovali dostatečný počet kol a jejich závodní simulace byly rozkouskované. Na pneumatikách se ke konci začaly objevovat puchýře, pozorovali jsme je také v u Vettela - není divu, když dráha byla rozpálená na 58 °C, v historie F1 na Interlagu vůbec nejvíce.
Red Bull i Williams rozdělil pneumatikové strategie mezi svými vozy. V závěru došlo i na test virtuálního safety caru s jemně upravenými pravidly (větší tolerance a delší vzdálenosti pro měření mezičasů).
Ferrari se v Brazílii daří a je zatím překvapivě druhým nejrychlejším týmem po Mercedesu - před Williamsem i Red Bullem. Je pravděpodobné, že zítra u Alonsa sáhne k výměně kompletní pohonné jednotky a odstartuje z boxové uličky - podobně jako Red Bull v Austinu. To proto, aby v Abú Zabí mohli zaútočit na Williams před sebou.
Přehled nejrychlejších sektorů, maximálních rychlostí a počtů ujetých kol
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.