Hamilton opět táhne double Mercedesu, Alonso třetí s více než sekundovou ztrátou

Hamilton, Lewis
Hamilton, Lewis, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 31. října 2014 21:30
Sdílej:

AUSTIN - 2. TRÉNINK; Ve druhém tréninku se na čele seřadily opět Mercedesy - Lewis Hamilton o pouhé tři tisíciny sekundy před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. Zlepšilo se Ferrari, což potvrdil Fernando Alonso třetím místem. Potíže i nadále pronásledovaly Red Bull, tentokrát Sebastiana Vettela.

Do odpoledního tréninku v Austinu, který začal ve 20:00 našeho času, se zapojilo opět 18 jezdců - tentokrát včetně Bottase a Vergneho, kteří museli dopoledne své vozy přenechat rezervním jezdcům (Nasrovi a Verstappenovi).

První čas si připsal po 5 min Bottas - 1:44,534, který také jako první vyrazil na trať. Button se však v dalším kola dostal před něj - 1:42,427. Upozorňoval přitom inženýry McLarenu na to, že vítr hraje velkou roli.

McLaren se zatím v Americe po nasazení dalších nových dílů ukazuje v dobré formě, kterou si přenáší ze Soči - v závěru sezóny dělá stále pokroky. Včera si Brit pochvaloval zahřívání pneumatik, ve kterém se jeho tým zlepšil, náladu mu kazí jen penalizace za nutnou výměnu převodovky.

McLareny postupně zrychlují - Button 1:41,945, Magnussen 1:41,913 min, ale Mercedesy se před ně po čtvrt hodině snadno dostávají: 1. Hamilton (1:40,993), 2. Rosberg (1:41,499) - všichni zatím stále na středně-tvrdé směsi.

Po 22 minutách si Mercedesy pořadí prohazují, tentokrát první příčku okupuje Rosberg (1:40,078), přestože jeho týmový kolega dokázal vylepšit svůj předchozí zápis na 1:40,615 min.

Nico Rosberg vyráží do druhého tréninku (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Ferrari kromě nového a předního křídla v Austinu nasadilo také nové zavěšení, kterým se snaží adresovat potíže se svou slabší trakcí. Tento prvek je vyvíjen pro příští auto.

Vettelovo auto zůstávalo stále rozebrané v garáži, FIA již potvrdila, že použije všechny nové, letos již šesté, komponenty pohonné jednotky, a tudíž ho start z boxové uličky v neděli nemine. Otázkou je, zda Red Bull zariskuje a vynechá kvalifikaci. Ty ale budou mechanici měnit až v noci, tentokrát se úřadující mistr světa půl hodiny zdržel kvůli výměně převodovky a zadního křídla.

Ecclestoneovi mezitím, jak se zdá, vůbec nevadí ochuzené pole o dva týmy: "Počet aut může klesnout na 14. Když ztratíme další dva týmy, pak je ztratíme. Nedokážu říci, zda k tomu dojde či nikoliv. Ale 18 aut není vůbec žádné drama."

Budou s tím ale spokojení i ostatní včetně pořadatelů? "Jo." A bude to stačit - nepotřebuje F1 z nějakého důvodu i malé týmy? "Potřebujeme je, pokud podávají řádné výkony a neobcházejí kolem jako žebráci." Jako řešení navrhuje zbavit se drahých pohonných jednotek, které letos byly zavedeny: "Zbavit se těch motorů, protože nikomu nic nedávají. Nejsou Formulí 1."

Romain Grosjean loses his @Lotus_F1Team E22 through the high-speed Turn 5 #USGP #F1 pic.twitter.com/mO9qpkFCuc

— Formula1.com (@F1) October 31, 2014

V tu chvíli předvedl Grosjean smyk v rychlé pasáži mezi zatáčkami 3 - 5. "Jste si jisti, že všechno funguje řádně?" ptal se poté svých inženýrů. V jednom z dalších pokusů hlásí, že přišel o KERS. Lotus o problému ví, ale není si zatím jistý, jak jej úplně vyřešit.

Na potíže s nestabilní zadní části - zřejmě kvůli větru - si stěžuje Ricciardo. Přesto se mu daří na chvíli rozdělit dvojici Mercedesu - 1:40,390 min. Button hodnotí pneumatiky: "Nezhoršují se, pěkně špatně už začaly."

Lewis se ale o pár minut později dostává zpět na druhé místo (1:39,141). Rosberg nasazuje v polovině tréninku měkké pneumatiky a zrychluje o sekundu - 1:39,088, jeho týmový kolega je ale o tři tisíciny sekundy rychlejší.

Pokroků dosahuje Williams, který díky odlišnému programu v prvních trénincích končí obvykle mimo první desítku. Massa po 52 min zajíždí páté nejrychlejší kolo - 1:40,457 min. Alonso se na měkkých pneumatikách dostává na třetí místo, na Mercedesy však ztrácí přes 1,1 s.

Oba jezdci Mercedesu si v poslední půl hodině stěžují na problémy s převodovkou. "Všiml jsem si divného přeřazení ze čtyřky na pětku, když se projížděl přes startovní čáru," uvedl Lewis. "Problém s převodovkou při podřazování v poslední zatáčce," hlásil zase Nico.

Jenson Button přijíždí ke svým mechanikům (foto: McLaren)

Hamilton ke konci vysedával v boxech kvůli problémům s hydraulikou, mechanici se věnovali pravé zadní části vozu, který měl sundanou podlahu. Lídr šampionátu proto již nemohl kroužit, duo Mercedesu nicméně již nikdo neohrožoval, protože se všichni věnovali delším jízdám s těžšími vozy.

Sauber je momentálně nejpomalejším týmem. Zajímavá je situace ohledně jeho budoucího jezdeckého složení. Sutil včera uvedl, že zřejmě v Hinwilu zůstane. O svém angažmá tam ale jedná Ericsson, který může přinést podstatně více peněz - téměř půl miliardy Kč. Šanci má dle svého mínění i Van der Garde, současný závodní pilot Gutiérrez díky peněz mexického miliardáře Slima ale také není žádný chudáček.

Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Ke konci si týmy stejně jako v prvním tréninku vyzkoušeli nový systém "virtuálního safety caru," jenž má zabránit tak hrozným nehodám, jaká se přihodila Julesovi Bianchimu v Japonsku.  Jde o rozšíření zpomalovací fáze, kdy je safety car vyslán na trať, ale ještě nezastihl lídra závodu. Všem pilotům se zobrazují v kokpitu časové údaje o průjezdu kola (zhruba 135 % normálního průjezdu), a pod ty se nesmí dostat. Výsledky pak budou analyzovány, než FIA s týmy rozhodne o jeho případném zavedení.

Ve druhém tréninku se v lepším světle převedlo Ferrari i Williams, naopak o něco více ztrácel McLaren. Mercedes zůstává neohrožen, více o tom, kdo má v Austinu druhé nejrychlejší auto, prozradí sobotní odpoledne.

Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti - Rosberg Hamiltona mohl porazit

Přehled všech časů: zde (PDF).

 

Výsledky:

Stalo se