Renault cestuje do USA s obavami. Francouzský dodavatel pohonných jednotek se obává problémů se spolehlivostí. Trať v Austinu totiž vystaví motory V6 opravdu pořádné zkoušce.
Sezona F1 se dostává do 'cílové rovinky', a tak může být motorová situace u některých týmů poměrně kritická (pokud už není). Hned od začátku roku je totiž jasné, že v první sezoně nových motorů V6 si někteří jezdci s přidělenými 6 motory na sezonu nevystačí.
Trať v Austinu představuje asi jednu z nejtěžších výzev. Circuit of the Americas je pro motory opravdové peklo. "Začíná to již v první části okruhu. Na cílové rovince pracuje spalovací motor na maximum. Ta je navíc zakončena citelným stoupáním do první zatáčky. Na vrcholu tohoto pahorku se bude muset turbo točit rychleji, aby motor poskytoval stejný výkon," odhaluje inženýr Renaultu, Remi Taffin.
"Pak následuje sekce esíček, která končí až zatáčkou číslo 8. Stejně jako v Suzuce nebo Silverstone, pracuje motor v této sekci velmi blízko svému maximu. Poté následuje dlouhá rovinka, kde vozy jedou více než kilometr na plný plyn. [Na konci] se bude jezdit až 320 km/h. Poslední sektor má Stop & Go charakter. V této části má MGU-K šanci posbírat nějakou energii. Kdykoliv je jezdec na brzdách, představuje to pro MGU-K velkou zátěž."
Těžký víkend může čekat Vettel, který nasadí 6. motor Renault (foto: Infiniti Red Bull)
Jako náročnost pro motor Renault trať ocenil hodnocením 4 z 5, jen spotřeba paliva dostala známku 3 z 5. "V této fázi sezony už spolehlivost hraje velkou roli. A to je před námi právě takto obtížná trať, z čehož jsme nervózní. Kilometráž u jednotlivých týmů je už dost vysoká. Bude to náročný víkend."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.