Renault cestuje do USA s obavami. Francouzský dodavatel pohonných jednotek se obává problémů se spolehlivostí. Trať v Austinu totiž vystaví motory V6 opravdu pořádné zkoušce.
Sezona F1 se dostává do 'cílové rovinky', a tak může být motorová situace u některých týmů poměrně kritická (pokud už není). Hned od začátku roku je totiž jasné, že v první sezoně nových motorů V6 si někteří jezdci s přidělenými 6 motory na sezonu nevystačí.
Trať v Austinu představuje asi jednu z nejtěžších výzev. Circuit of the Americas je pro motory opravdové peklo. "Začíná to již v první části okruhu. Na cílové rovince pracuje spalovací motor na maximum. Ta je navíc zakončena citelným stoupáním do první zatáčky. Na vrcholu tohoto pahorku se bude muset turbo točit rychleji, aby motor poskytoval stejný výkon," odhaluje inženýr Renaultu, Remi Taffin.
"Pak následuje sekce esíček, která končí až zatáčkou číslo 8. Stejně jako v Suzuce nebo Silverstone, pracuje motor v této sekci velmi blízko svému maximu. Poté následuje dlouhá rovinka, kde vozy jedou více než kilometr na plný plyn. [Na konci] se bude jezdit až 320 km/h. Poslední sektor má Stop & Go charakter. V této části má MGU-K šanci posbírat nějakou energii. Kdykoliv je jezdec na brzdách, představuje to pro MGU-K velkou zátěž."
Těžký víkend může čekat Vettel, který nasadí 6. motor Renault (foto: Infiniti Red Bull)
Jako náročnost pro motor Renault trať ocenil hodnocením 4 z 5, jen spotřeba paliva dostala známku 3 z 5. "V této fázi sezony už spolehlivost hraje velkou roli. A to je před námi právě takto obtížná trať, z čehož jsme nervózní. Kilometráž u jednotlivých týmů je už dost vysoká. Bude to náročný víkend."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.